وی در گفتگو با آفتاب می گوید:در صورت توسعه ناوگان هواپیمایی کشوری ،این چشم انداز غلط که به دلیل سهل انگاری با نقص فنی های مکرر مواجه هستیم ،از بین خواهد رفت .هم اکنون نیز در صورت بروز هر نقص فنی ،موضوع بلافاصله از سوی استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری مورد بررسی قرار می گیرد و پس از تعیین علت نقص فنی ،اقدامات لازم برای رفع آن ،برابر قوانین و مصوبات موجود صورت می گیرد.در این موارد سعی ما بر رفع نقص فنی است در غیر اینصورت هواپیمای جایگزین تعیین می شود.
اما ما اکنون در شرایطی قرار گرفته ایم که میزان مطالبات برای حمل و نقل هوایی بیشتر از تعداد ناوگان هوایی ما است و بخصوص در ایام تعطیل ،این کمبود بیشتر به چشم می خورد .به همین دلیل موضوع توسعه ناوگان هوایی کشور توسط وزیر راه و ترابری ،سازمان هواپیمایی کشوری و شرکتهای هواپیمایی پیگیری می شود تا بتوان به مطالبات پاسخ داد .
جعفرزاده می افزاید: برغم تحریم های موجود ،توانستیم با اتخاذ راههای دیگری،ناوگان هواپیمایی را افزایش دهیم و تا حد قابل قبولی ،پاسخگوی درخواست های موجود باشیم.هم اکنون نیز در صدد وارد کردن هواپیماهای بدنه وسیع ،متوسط و پایین هستیم تا صندلی های موجود به حد قابل قبولی افزایش یابد.این کار از طریق راههای گوناگونی از جمله خرید،اجاره و اجاره به شرط تملیک صورت می گیرد و در سال قبل نیز ناوگان هوایی ما از 86فروند به بالای 100فروند رسید و با ادامه توسعه ناوگان می توانیم در هنگام بروز نقص فنی از هواپیماهای جایگزین استفاده کنیم و شاهد این تهدیدها نباشیم.
وی تاکید می کند:به دلیل تاکید در رعایت استانداردها ،به هیچ هواپیمایی اجازه ادامه مسیر با مشاهده کوچکترین اشکال در هواپیما و پرواز داده نمی شود چون در پروازها هیچ ریسک پذیری قابل توجیه نیست .
جعفرزاده در پاسخ به این سوال که چرا از هواپیمای VIP خریداری شده برای پروازهای مسئولان ارشد کشور که در کلیه کشورهای دنیا تاکید بیشتری برحفظ امنیت و جان آنان وجود دارد ،استفاده نمی شود ،می گوید :تعیین تشخیص موضوع امنیتی جزو وظایف کلان دولت هر کشوری است .تشخیص استفاده از این هواپیما به دولت بستگی دارد و دولت باید تصمیم بگیرد مسئولان از چه وسایل حمل و نقلی استفاده کنند.
وی اطمینان داد :بخش استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی به هیچ هواپیمای غیراستانداردی ،اجازه پرواز نخواهد داد.کارخانه سازنده هواپیماها نیز ،سیکل و سایکل هواپیما را به گونه ای طراحی و تعیین می کنند که تا آخرین ساعتهایی که هواپیما اجازه پرواز دارد ،می توان به ایمن بودن پرواز اطمینان داشت .به همین دلیل برغم شایعات مطرح شده ،هواپیمای نو و کهنه از لحاظ ایمنی تفکیک پذیر نیستند و فقط از لحاظ اقتصادی ،هواپیماهای نو به دلیل احتیاج کمتر به بررسی های فنی ،به صرفه ترند.