کد خبر: ۴۷۵۷۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰

رحمانی‌فضلی: مشکل امنیتی نداریم/ استانداران نباید کینه‌توزی کنند/ استاندار فارس راهی وزارت کشور شد

وزیر کشور گفت: بنا به مطالبات مردم و خواست کارشناسان اولویت اول کشور هم اکنون امنیت نیست هر چند در زمینه امنیت موظف هستیم که کار کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خدمت کردن برای مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که باورداریم نظام الهی است و در راس آن ولی فقیه حاکمیت اسلام را هدایت می کند و نظام نتیجه خون شهداست و مدیون رشادت ها، گذشت ها و ایثارگری های مردمی است که مبتنی بر اعتقادات دینی شان پشتیبانی و حمایت کردند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اولین وظیفه ما این است که باید شاکر باشیم، بیان کرد: بالاتر از نعمت آزادی، استقلال، حریت، امنیت و زیستن در پناه اصول و ارزشهای الهی نعمتی است که باید شاکر این نعمت ها باشیم.

اهم صحبت های رحمانی فضلی از این قرار است:

* باید قبول کنیم وقتی که می گوییم نظام متشکل از اجزای مختلف است و نظام و سیستم در تعامل این اجزا به دنبال یک هدف مشخص ایفای نقش می کند و هرکدام از این اجزا کار خود را انجام ندهد، حتما استاندار موفق نخواهد شد.

* منافع مردم و شکر گذاری از خداوند اول موضوعی است که باید نیت ما باشد، باید مردم را قانع کنیم علاوه بر آن باید مسئولان نیز همدیگر را قانع کنند.

* استاندار بعنوان مدیر ارشد استان در ایجاد تفاهم و همدلی نقش مهمی برعهده دارد.

*علاوه بر معیارهای کلی، استاندار باید سیاست های دولت را قبول داشته باشد، به هر حال انتخاباتی انجام شد و نظرات مختلف در انتخابات حضور پیدا کردند و برنامه های خود را ارائه دادند و اکثر آراء مردم متمایل به یکی از داوطلبان انتخابات شد و بعنوان رئیس جمهور انتخاب کردند.

* رئیس جمهور انتخاب می شود و دولت از مجلسی که برخواسته از بطن مردم است رای اعتماد می گیرد دیگر دولت، دولت یک حزب و گروه، اقلیت و یا اکثریتی که رای دادند نیست بلکه دولت جمهوری اسلامی ایران است و برای ۸۰ میلیون نفر کار می کند.

*البته دولت می تواند مدیرانش را از بین کسانی که به او نزدیکتر هستند انتخاب کند و این مساله حق همه دولت هاست و کسی بر این کار ایراد نمی گیرد اما آن مدیر باید بداند بعنوان نماینده دولت در دستگاه و استان برای همه مردم کار کند. پس یکی از برنامه های ما انتخاب مدیران مبتنی بر قبول برنامه های دولت است.

* در جمهور اسلامی به لطف خداوند مشکلی به نام مساله امنیتی نداریم البته به معنای این نیست که نباید به امنیت توجه شود بلکه به امنیت توجه شده که هم اکنون مشکل امنیتی نداریم و باید این توجه همچنان صورت گیرد.

* بنا به مطالبات مردم و خواست کارشناسان اولویت اول کشور هم اکنون امنیت نیست هر چند در زمینه امنیت موظف هستیم که کار کنیم.

*مشکل اصلی کشور اقتصادی، بیکاری، توسعه، تولید، سرمایه گذاری و صادرات است که رهبر معظم انقلاب، هدایتگر اصلی انقلاب با شناختی که از این مشکلات دارند برای ما مسئولان تعیین جهت می‌کنند، چندین سال است که اقتصاد، تولید و پیشرفت را مبنای کارشان قرار دادند و ما به عنوان دولت موظف به اجرای دستوراتشان هستیم و امسال اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند.

*اقتصاد مقاومتی بخشی از توسعه است و ما توسعه را موضوعی عام می‌بینیم اما اولویت این ابعاد حوزه اقتصادی است چراکه همیشه تهدید دشمن تحریم به خصوص در حوزه اقتصادی است پس باید مشکل این پاشنه آشیل را با اقتصاد مقاومتی حل کنیم.

*رئیس جمهور به اندازه ای که برای اقتصاد مقاومتی جلسه گذاشت برای سایر مسایل نگذاشت و برای همین دقت و توجه بود که رقم ۴۵ درصدی تورم به عدد تک رقمی رسیده است و رشد اقتصادی کشور ۱۱ درصد شد.

*برخی مسایلی که استاندار می شنود اهمیت ندهد، نباید کینه توزی کند و در نزاع دوطرفه یک فرد یا جریان قرار گیرد.

*وضعیت مالی کشور با حجم گستردگی دستگاههای اجرایی و کاهش قیمت نفت به گونه ای نیست که هشت درصد رشد اقتصادی را با تکیه بر بودجه های عمومی حاصل کنیم.

*آسیب های اجتماعی با بودجه و نیروی دولتی حل نمی شود بلکه باید با اجتماعی شدن و استفاده از ظرفیت های مردم حل شود.

*در این چهار سال گذشته به جزء منفعتی که از احزاب در حوزه مشارکت های سیاسی دیده ایم چه ضرری از آنها به ما رسیده است، احزاب به رشد و بلوغ و شعور رسیده اند، مردم هم به بلوغ رسیده اند و تشخیص می دهند.

*استانداران در به کارگیری بانوان در حوزه های اجرایی از مدیران کل در ستاد گرفته تا بخشداران و فرمانداران مطالعه و استفاده کنند و از جوانان نیز در مدیریت استان استفاده شود.

استاندار فارس معاون وزیر کشور می‌شود

همچنین «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور عصر امروز پس از ورود به استان فارس با حضور در دفتر آیت الله «اانتشارسد‌الله ایمانی» نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.

رحمانی فضلی در ابتدای این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهوری به وی اظهار داشت: آقای افشانی که تا پیش از این در استانداری فارس مشغول به خدمت بودند به وزارت کشور منتقل خواهند شد و در معاونت عمرانی این وزارتخانه فعالیت خواهند کرد.
وی تصریح کرد: ان شاءالله کماکان دوستان و همکاران ما در استانداری از حمایت ها و پشتیبانی شما بهره مند شوند و به لطف خدا شاهد پیشرفت و توسعه بیش از پیش استان فارس در همه بخش ها باشیم.

سرپرست استانداری کردستان منصوب شد

وزیر کشور همچنین با صدور حکمی، «علیرضا آشناگر» معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان در دولت یازدهم را با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست استانداری کردستان در دولت دوازدهم منصوب کرد.

از سوابق «آشناگر» می‌توان به شهردار ملایر در سال1374، شهردار نهاوند از سال 76 به مدت 5 سال، مدیر رسیدگی به شکایات استانداری لرستان به مدت 9 ماه، فرماندار کوهدشت، فرماندار ساوه و آخرین سمت وی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان در دولت یازدهم اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین