کد خبر: ۴۷۹۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۵

آلفا رومئوی جدید پورشه را گرفت

مدل شاسی بلند جدیدش رکورد زده، ولوو وارد بازار پررونق شاسی‌بلندهای کوچک شده، هوندا قصد دارد از کانسپت یک خودروی اسپرت با قوای محرکه الکتریکی رونمایی کند و فولکس واگن همچنان با رسوایی آزمایش موتورهای دیزلش دست و پنجه نرم می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آلفارومئو با انتشار ویدئویی اعلام کرد مدل شاسی بلند جدیدش، استِلویو (Stelvio) با ثبت رکوردی تازه در پیست نوربرگ‌ رینگ آلمان، سریع‌ترین خودروی شاسی بلند جهان است. پیست نوربِرگ‌ رینگ یکی از پیست‌های قدیمی است که خودروسازان از شرایط دشوار آن برای آزمایش محصولاتشان استفاده می‌کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، پیش از این رکورد سریع‌ترین شاسی بلند تولید انبوه در پیست نوربرگ‌رینگ در اختیار پورشه کاین توربو اس بود.

آلفا رومئوی جدید پورشه را گرفت

حالا مدل اسپورت آلفارومئو استلویو - که با پسوند کوادریفولیو عرضه می‌شود - با موتور شش سیلندر ۵۱۰ اسب بخاری توانسته است نوربرگ‌رینگ را در هفت دقیقه و ۵۱ ثانیه و هفت دهم ثانیه یعنی هشت ثانیه سریع‌تر از پورشه دور بزند. موتور استلویو با الهام از موتور فراری ساخته شده است.

آلفارومئو مدل‌های اسپرتش را با نام کوادروفولیو و با نشان یک شبدر از مدل‌های معمولی متمایز می‌کند. این ماشین‌ها با هدف رقابت با مدل‌های اسپرت خودروسازان لوکس آلمانی و ژاپنی و افزایش اعتبار آلفارومئو به عنوان سازنده خودروهای اسپرت ساخته می‌شود.

آلفارومئو استلویو، اولین شاسی بلند کارخانه ایتالیایی است که امسال به بازار عرضه شده است. این شرکت که عضو گروه خودروسازی فیات-کرایسلر است قصد دارد با کمک استلویو فروشش را از حدود هفتاد و پنج هزار دستگاه در سال به صد و هفتاد هزار دستگاه در سال برساند.

ولوو با عرضه مدل جدید XC40 به بازار پررونق شاسی‌بلندهای کوچک وارد شد. این مدل سومین شاسی‌بلند جدید ولوو است که تحت مالکیت کارخانه جیلی چین ساخته می‌شود. ولوو قصد دارد فروش سالانه خود را تا سال ۲۰۲۰ به هشتصد هزار دستگاه در سال برساند و عرضه یک خودرو برای گرفتن سهمی از بازار شاسی‌بلندهای کوچک تصمیمی غیرعادی برای این شرکت نبود. ولوو پیش‌بینی کرده فروش این نوع ماشین‌ها تا سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۰ ده برابر شود.

XC40 باید با خودورهای محبوبی نظیر رنجروور ایووک، ب‌ام‌و اکس۱ و آئودی کیو۳ رقابت کند. برای این کار مهندسان ولوو با همکاری جیلی، پلتفرم کاملا جدیدی برای این خودرو ساخته‌اند و آن را به امکانات رفاهی و فنی مشابه با خودروهای آلمانی مجهز کرده‌اند.

از نظر ظاهری اگرچه ولوو به مدل‌های جدید این کارخانه شبیه است، اما ایان کتل، طراح خودروی بریتانیایی، آن را با شخصیتی متفاوت طراحی کرده تا بیشتر به چشم خریداران جوان‌تر بیاید. برای رقابت بهتر، ولوو امکانات ایمنی و رفاهی شاسی‌بلندهای بزرگ‌تر خود را به امانت گرفته است.

علاوه بر سیستم‌های ایمنی مشهور ولوو، نظیر رصد ترافیک و ترمز خودکار هنگام خطر، این ماشین به سیستم رانندگی نیمه خودکار، پارک خودکار و شارژ بیسیم تلفن همراه مجهز است. سیستم جلوگیری از تصادف XC40 تا سرعت شصت کیلومتر از انحراف خودرو در جاده جلوگیری می‌کند و با فعال کردن ترمز و تغییر مسیر از تصادف رو در رو هم پیشگیری می‌کند.

تولید XC40 از اواسط پاییز آغاز می‌شود. این ماشین ابتدا با موتورهای قوی‌تر چهار سیلندر بنزینی و دیزل عرضه می‌شود و بعدا یک موتور سه سیلندر، یک سیستم هیبرید و یک قوای محرکه تمام الکتریکی هم به این مجموعه اضافه خواهد شد.

قیمت پایه مدل جدید ولوو حدود ۳۶ هزار دلار است. ولوو این ماشین را علاوه بر روش‌های موجود فروش، با شیوه جدیدی به صورت ماهانه به متقاضیان کرایه می‌دهد. در این روش ولوو با دریافت ماهانه ۶۹۹ یورو، علاوه بر خودرو هزینه بیمه و تعمیر و نگهداری ماشین را هم تقبل می‌کند و هر ۲۴ ماه یک ماشین جدید به مشتری می‌دهد.

کانسپت اسپرت الکتریکی هوندا برای توکیو

هوندا قصد دارد ماه آینده در نمایشگاه خودرو توکیو از کانسپت یک خودروی اسپرت با قوای محرکه الکتریکی رونمایی کند. این خودرو براساس مدل الکتریکی کوچکی ساخته شده است که شرکت ژاپنی ماه گذشته در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشت.

هوندا از جمله خودروسازانی بود که نسبت به قوای محرکه الکتریکی بدبین بودند. اما سخت‌تر شدن قوانین مبارزه با آلودگی در جهان و شتاب سریع خودروسازان برای عرضه این نوع ماشین‌ها، هوندا را هم به سمت تولید خودروهای الکتریکی جلب کرده است.

این کارخانه سال آینده یک خودروی تمام الکتریکی به بازار چین عرضه می‌کند و کانسپتی که قرار است در توکیو نمایش دهد، مبنای ساخت مدل‌های جدیدی خواهد بود که از سال ۲۰۱۹ در بازار اروپا و کمی دیرتر در بازارهای دیگر فروخته خواهد شد.

جزییات زیادی از کانسپت جدید اعلام نشده است. تنها تصویری که هوندا از این ماشین منتشر کرده نشان می‌دهد که این خودرو جلویی کشیده، سقفی شی‌بدار و چراغ‌هایی مربع شکل دارد.

هزینه تقلب فولکس واگن بیشتر شد

دو سال از برملا شدن تقلب فولکس واگن در آزمایش موتورهای دیزل گذشته است. اما هنوز این رسوایی گریبان بزرگترین خودروساز اروپا را رها نمی‌کند. این شرکت در سپتامبر ۲۰۱۵ اعتراف کرد با استفاده از یک نرم افزار غیرقانونی در آزمایش موتورهای دیزل در آمریکا تقلب می‌کرده است. این خبر به بزرگ‌ترین بحران در تاریخ هشتاد ساله کارخانه دامن زد.

هفته پیش خبرگزاری رویترز اعلام کرد فولکس‌ واگن ناگزیر شده است سه میلیارد دلار دیگر برای جبران خسارت هزینه کند و به این ترتیب کل هزینه این رسوایی برای فولکس واگن به حدود سی میلیارد دلار رسیده است. پارسال این کارخانه با مقام‌های آمریکایی به توافق رسید که ۴۷۵ هزار دستگاه خودرو که نرم‌افزار تقلب روی آن نصب شده بود را تعمیر کند یا آنها را از مالکانشان بخرد. به گفته مدیران فولکس واگن پیش‌بینی آنها درباره هزینه این کار درست نبود و سه میلیارد دلار بیشتر برای این کار لازم است.

در پی این رسوایی فولکسواگن اعلام کرد استراتژی خود را تغییر می‌دهد و در آینده به تولیدکننده انبوه خودروهای الکتریکی تبدیل خواهد شد. هم‌زمان هفته پیش دادستانی آلمان اعلام کرد یکی از اعضای سابق هییت مدیره پورشه را در ارتباط با پرونده بازداشت کرده است.

منبع: بی بی سی


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین