کد خبر: ۵۰۵۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
مخالف کلیات لایحه بودجه ۹۷

قاضی‌پور: آیا با پول و قرضه می‌توان کشور را اداره کرد؟

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از چاپ و فروش اوراق مشارکت در سال آینده گفت: چاپ اوراق مشارکت بدون حساب و کتاب در لایحه بودجه ۹۷ ادامه می یابد آیا با پول و قرضه می توان کشور را اداره کرد؟ بهتر بود سازمان برنامه و بودجه، بانک استقراض در داخل و خارج از کشور تاسیس می کرد که لااقل وضعیت استقراض‌هایش شفاف شود.
آفتاب‌‌نیوز :
نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر رسیدگی به لایحه بودجه ۹۷ در مخالفت با کلیات بودجه ۹۷ گفت: مطابق اصل ۵۳ قانون اساسی بودجه ریزی باید عملیاتی باشد اما بودجه ریزی سال آینده از اهداف منحرف و غیرعملیاتی است حتی مغایر برنامه پنجم توسعه است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به دیوان محاسبات کشور درخواست کرد تا شجاعانه به وظیفه نظارتی‌شان بر هزینه کرد بودجه ادامه دهند تا به این طریق کار کشور به ریل خود برگردد.

وی با انتقاد به عملکرد کار کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ گفت: این کمیسیون به جای حل مشکلات کشور به آنها افزوده است، به نحوی که حجم بودجه سال آینده ۶۰ درصد افزایش یافته و این یعنی کاهش ارزش پول ملی و شکاف بین حقوق اغنیا و کشاورزان، حاشیه نشینان و کارگران.

قاضی پور سپس خطاب به دولتمردان پرسید: آیا کارکرد دولت اسلامی مطابق اصول متعدد قانون اساسی است؟ آیا لایحه موجب بیچاره‌تر شدن مستضعفان و پول‌دار شدن اغنیا و سوءاستفاده غارتگران و رانت‌خواران نمی شود؟

وی ادامه داد: این لایحه به همسان سازی حقوق کارکنان کشوری و لشکری و همچنین همسان سازی بین حقوق کارکنان دولت و کارکنان سازمان تامین اجتماعی هیچ توجهی نکرده است.

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد دولت نسبت به سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی فقط ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی پرداخت پول گندمکاران به صورت اوراق را تعجب آور دانست و افزود: چرا دولت در سال آینده به جای خرید گندم و پرداخت پول نقد به گندمکاران به آنان اوراق واگذار خواهد کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین