کد خبر: ۵۱۹۴۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

صداوسیما توانست به ۸۶ درصد ببینده در نوروز 97 برسد / هنرمندان در پایتخت، دورهمی و جُنگ‌ها و مستندهای دیگر شکوفا شدند

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مردمی صدا وسیما با عنوان «سین سیما» در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز : مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مردمی صدا و سیما برای معرفی برترین های نوروز ۹۷  با حضور دکتر علی عسگری رییس رسانه ملی و مرتضی میرباقری معاون سیما، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، محمد رضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو، مجید زین العابدین مدیر شبکه پنج، محمد رحیم لیوانی مدیر مرکز صبا، سلیم غفوری مدیر شبکه مستند، علیرضا خمسه، افسانه بایگان، متین ستوده، لاله اسکندری، حدیثه تهرانی، رویا میر علمی، پدرام کریمی، احسان ارغوانی، الهام غفوری، نسرین نصرتی، داریوش اسدزاده، ریما رامین فر، احمد مهرانفر، سارا و نیکا فرقانی اصل، بیوک میرزایی، نیما نکیسا، محمد بحرانی، محمد سلوکی و جمعی از عوامل و هنرمندان رادیو، از دقایقی پیش در مرکز همایش های سازمان صدا وسیما با اجرای رضا رشیدپور برگزار شد.

صدا و سیما در نوروز امسال رضایت ۹۰ درصدی مخاطبان را جلب کرد
در ابتدای این برنامه، مرتضی میرباقری معاون سیما گفت: برنامه های نوروزی سال ۹۷ رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران بدون شک پر ببینده و پر شنونده ترین برنامه های تاریخ رادیو و تلویزیون نوروزی صدا وسیما است. تمام نظرسنجی های ما حاکی از این است که نوروز ۹۷ یکی از پر رونق ترین نوروزهای برنامه سازی در حوزه صدا و هم سیما به لحاظ تنوع و تعدد است .

معاون سیما عنوان کرد: آخرین نظرسنجی رسمی ما که دو هفته بعد از برنامه های نوروزی صورت گرفت،  ۸۶/۷ درصد مخاطب را برای برنامه های ما ثبت کرده است؛ به ویژه اینکه دو برنامه بیشترین مخاطب را داشته است و حدود ۹۰ درصد رضایت مخاطب را جلب کرده اند. برنامه تلویزیونی پایتخت بیش از ۹۲ درصد و دورهمی بیش از  ۹۵ درصد رضایت مخاطب را به همراه داشته اند. انصافا کسانی که از نزدیک دستی بر آتش دارند، می دانند جلب مخاطب آن هم در یک طراز اینچنینی جزو موارد نادری است که به حول و قوه الهی اتفاق افتاد.

وی افزود: امروز در عصر ماشین، تحولات صنعتی و تکنولوژیک و تحولات ارتباطی استرس هایی را به خصوص در زندگی شهری و کلان شهرها تزریق کرده و قطعا نیاز به شادابی و نشاط و جلب رضایت مخاطب پیش نیاز اساسی هر نوع ابتکار و خلاقیت و همت در کارها است. در سال ۹۶ علاوه بر مسائل عمومی با یک سری از حوادث مواجه شدیم و ما نیاز داشتیم که برنامه های متنوعی و شاد در نوروز و بهار ۹۷ داشته باشیم.

میرباقری در خصوص نظرسنجی صدا وسیما گفت: در سازمان صدا و سیما مرسوم است برای اینکه بدانند مخاطب چه نقطه نظری نسبت به برنامه ها دارد، نظرسنجی و افکار سنجی علمی را داشته باشد. از جمله نتایج این نظر سنجی ها، این است از دوستان برگزیده  در این برنامه تقدیر خواهیم کرد. خوشبختاته امسال از ظرفیت تعاملی هم استفاده موثر کردیم حدود نوزده و نیم میلیون آرای مردمی در رابطه با برنامه های رادیو و تلویزیون انجام گرفت و ما تقدیر ویژه ای هم از کسانی که از این روش اظهار نظر داشتند خواهیم کرد. البته در نظر داشته ایم که از برخی شبکه هایی که تلاش بیشتری کردند، تقدیر ویژه داشته باشیم اما نخواستیم این جلسه را به تقدیر از مدیران تبدیل کنیم. امیدوار هستیم که رسانه در ایران در خدمت هنرمندان باشد تا آثار فاخر تولید شود و مردم از آنها برخوردار باشند.

در ادامه برنامه، مهران غفوریان یک استند آپ کمدی پیرامون انتقادهای مردم نسبت به سانسورهای تلویزیون اجرا کرد.

صداوسیما توانست نشاط را برای مردم به ارمغان بیاورد
دکتر علی‌عسکری، رییس سازمان صداوسیما در آیین اختتامیه نخستین جشنواره مردمی صداوسیما گفت: وجود شهیدانی که برای آرامش و امنیت ما جان خود را فدا کردند، باعث شد که ما در حال حاضر در آسایش زندگی کنیم و بتوانیم برنامه‌های نوروزی را در اینجا جشن بگیریم. ما در سریال پایتخت دیدیم که نمونه‌ای از داعش ایجاد شده بود و زندگی انسان‌ها را به هم ریخته بود. در واقع شهدا رفتند و آسایش به زندگی ما تقدیم کردند. همچنین کسانی مانند سردار قاسم سلیمانی از افتخارات ما هستند که در دوردست‌ها مبارزه کردند و اجازه ندادند که دشمنان به سرزمین ما نفوذ کنند.

دکتر علی‌عسکری ادامه داد: سازمان صداوسیما توانست با مدیران رسانه، تهیه‌کنندگان و کارگردانان نشاط را برای مردم به ارمغان بیاورد و حال مردم ما خوب شود. رسانه ملی جایگاهی است که با کمک هنرمندان زمینه رشد و ارتقا مردم و نشاط اجتماعی را فراهم می‌کند و مردم را در راستای اهداف پیش می‌برد. من زحمات تمام آنها را تکریم می‌کنم.

وی با اشاره به وضعیت صداوسیما در این سال‌ها اظهار کرد: صداوسیما توانست به ۸۶ درصد بیننده‌ای که آقای میرباقری گفتند، برسد. همه دارایی ما مردم هستند. ما برای آنها کار می‌کنیم. شرایط سختی در حال حاضر وجود دارد؛ به دلیل این که رقبا و دشمنان زیادی داریم اما پدیده‌هایی در رسانه ما گل کرده‌اند؛ مانند هنرمندان در پایتخت، دورهمی و جُنگ‌ها و مستندهای دیگر شکوفا شدند.

رییس سازمان صداوسیما ادامه داد: مجموعه پایتخت توسط ۷۰ درصد مردم دیده می‌شود. این در حالی است که حدود ۲۹۰ شبکه ماهواره‌ای برنامه پخش می‌کنند و خود را می‌کشند که صحنه را از صداوسیما بگیرند؛ اما صداوسیما توانست این نفوذ را پیدا کند. هنرمندان ما قوی و قهرمانانه به میدان آمدند که حاصل هوشمندی و زیباشناسی آنها بود.

علی‌عسکری تاکید کرد: محصولی که این‌گونه مطرح می‌شود، حاصل زیبایی‌هایی است که هنرمند به کار می‌گیرد. در محصول رسانه‌ای هم هنر، هم علم و دانش و هم نوع تعهدی که به انسان رشد و نشاط و جهت‌دهی‌ می‌دهد، مهم است. هنر، علم و دانش و تعهد محصول فراخوری را ایجاد می‌کند که دیده می‌شود.

رئیس رسانه ملی با اشاره به پیشرفت برنامه‌های صداوسیما اظهار داشت: امیدواریم که همه دوستان ما امسال بهتر از گذشته کار کنند تا بتوانیم برنامه‌ها را رشد دهیم و در پیروزی چهلمین سال انقلاب اسلامی جلوه‌های بهتر داشته باشیم و گام‌هایی برای رشد و پیشرفت کشور برداریم؛ به خصوص مقام معظم رهبری امسال را حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند که هویت کشور است و هویت و عظمت کشور تولیدکننده با کشوری که تولیدکننده نیست، متفاوت خواهد بود.

علی‌عسکری در پایان گفت: از تمامی همکاران و خانواده صداوسیما تشکر می‌کنم. امیدوارم که در سال ۹۷ گام‌های بهتری را داشته باشیم و محصول بهتری را ارائه دهیم که در راستای عظمت، اقتدار و پیشرفت ملت ایران باشد.

سپس  دکتر علی عسکری و مرتضی میرباقری از برگزیدگان جشنواره مردمی صدا وسیما تقدیر کردند.

در بخش اول تقدیر از برگزیدگان جشنواره سین سیما، از عوامل سریال «پایتخت ۵» از جمله سیروس مقدم کارگردان سریال، الهام غفوری، خشایار الوند نویسنده، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، نسرین نصرتی، علیرضا خمسه، بهرام افشاری، نیکا و سارا فرقانی اصل هومن حاج عبدالهی و همچنین ریما رامین فر به عنوان بهترین بازیگر  زن  در آرای مردمی تقدیر شد.

ریما رامین فر بعد از دریافت جایزه خود گفت: از همه مردم بابت رای دادن تشکر می کنم. می دانم که این جایزه را به نمایندگی از تیم قوی «پایتخت ۵» دریافت کردم.

در ادامه جایزه بهترین سریال نوروزی به انتخاب مردم را الهام غفوری تهیه کننده سریال «پایتخت ۵» دریافت کرد.

در بخش دوم از میان مستند «مشاهیر» حمید مجتهدی، مستند «اش خرس قهوه ای» مهدی چلانی و مستند «ایرانگرد» جواد قارایی، مستند «ایرانگرد» به عنوان بهترین مستند انتخاب شد.

جواد قارایی پس از دریافت جایزه خود گفت: از همه مخاطبان تشکر می کنم که این برنامه را انتخاب کردند. نکته ای که می خواهم در اینجا بگویم، این است که فصل سوم «ایرانگرد» در شرایط سخت دمای منفی ۳۰ تا مثبت ۵۵ درجه ساخته شد. حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر سفر کردیم و سه سال و دو ماه  این برنامه به طول انجامید.

در بخش سوم مهران مدیری به عنوان بهترین مجری انتخاب شد. مدیری به دلیل اینکه در سفر به سر می برد، پیامی را برای مخاطبان داشت و گفت: از رسانه ملی به خاطر برگزاری چنین جشنی تشکر می کنم؛ همچنین از همه مردم بابت انتخاب آنها قدردانی می کنم. مدیون مردم کشورم هستم. ببخشید که نتوانستم در این مراسم حضور پیدا کنم .

در بخش چهارم از سروش جمشیدی به عنوان بهترین بازیگر مرد تقدیر شد .

جمشیدی نیز پس از دریافت جایزه خود اظهار داشت: از مردم تشکر می کنم که ما را دیدند و حمایت کردند و ما را شرمنده خود می‌کنند. امیدوارم بتوانیم برنامه های خوبی بسازیم که حال دل مردم خوب شود.

در بخش پنجم از مصطفی احمدی به عنوان تهیه کننده بهترین برنامه ترکیبی (برنامه دورهمی) تقدیر شد.

در بخش ششم از برنامه «بهار نارنج» به عنوان بهترین برنامه تحویل سال تقدیر شد. احسان علیخانی به دلیل سرماخوردگی حضور نداشت؛ اما از مسعود رجبیان مدیر تولید و پیمان قانع طراح صحنه برنامه سال تحویل بهار نارنج تقدیر به عمل آمد.

در بخش بعدی مراسم از پژمان بازغی، ابوذر پورمحمدی و رضا نصیری عوامل مسابقه «کودک شو» به عنوان بهترین مسابقه جشنواره مردمی صدا وسیما تقدیر کردند.

در بخش بهترین برنامه‌ گفت‌وگو محور برنامه «شب فیروزه‌ای» به تهیه‌کنندگی محمد قنبری برگزیده شد. در ادامه از عوامل برنامه های دستپخت، زمانی برای خندیدن، مردان آهنین، ضدگلوله تقدیر شد.

در بخش برنامه های گفتگو محور، از عوامل برنامه های ویتامین خ ، نوروز فوتبالی و دوستت دارم مادر دوستت دارم پدر تقدیر به عمل آمد.

 الهه پرسون مجری برنامه «چهل تیکه» در شبکه نسیم به عنوان بهترین مجری زن برگزیده شد. سپس از برنامه «وقتشه» و «کلاه قرمزی» به عنوان برنامه های پرمخاطب تقدیر شد.

در ادامه این مراسم، به مناسبت ولادت حضرت عباس، رئیس رسانه ملی از جانباز حسن انتظاری تقدیر کرد.

پیشرفت رادیو با فراهم شدن فضای رقابتی امکان پذیر است

شاه آبادی معاون صدا در ادامه مراسم در خصوص نخستین جشنواره مردمی رسانه ملی گفت: از همه مردم تشکر می کنم که از رادیو حمایت می کنند و این جشنواره فرصتی شد تا یک میدان رقابت نوینی را در عرصه رادیو شاهد باشیم. از تدبیر ریاست رسانه ملی و مدیرکل مرکز روابط عمومی تشکر کنم.

وی ادامه داد: عنصر رقابت یکی از بزرگترین عوامل برای پیشرفت در هر رخدادی است. اگر رقابت وجود داشته باشد، ما می توانیم به آینده حوزه رادیو نیز امید داشته باشیم.رادیویی ها حق بزرگی در عرصه فرهنگ و رسانه دارند. حضور من در اینجا به نمایندگی از کسانی است که تلاش کردند با تمام توان  و ظرفیت، برنامه سازی انجام دهند و از بسیاری از جهات محروم هستند.  اگر می خواهیم شاهد پیشرفت رادیو باشیم، باید این گونه فضاهای رقابتی فراهم شود.

شاه آبادی افزود: کمتر فرصت شده که عرصه رقابت برای برنامه های رادیویی فراهم شود.این فرصت را آغازی می دانیم که یک میدان رقابت بین همکاران ما فراهم شود. برخی از برنامه ها جای دیده شدن بیشتر دارند.

وی افزود: ما در نوروز امسال توانستیم به بسیاری از موضوعات و رخداد های مهم بپردازیم. بیش از ۸۰۰ عنوان برنامه رادیویی روی آنتن است.  و شبکه ها بین ۱۸ تا ۲۱ برنامه تولیدی دارند که این حجم تولید در رادیو بالا ست.

معاون صدا عنوان کرد : رادیو در این بازده زمانی توانست در بسیاری از عرصه ها حرکت های نوینی انجام دهد. رادیو سلامت با ایجاد کمپین سلامت در فرصت نوروز برای مخاطبان پیام سلامتی داشت.

وی عنوان کرد: نوروز امسال مردم رادیو را شنیدند و در این میدان رقابت، ما تک حوزه ای بوده ایم و در یک بخش ارائه برنامه رقابتی داشتیم. هفت برنامه از هفت شبکه رادیویی در این رقابت شرکت کردند و مردم به آنها رای دادند. به نمایندگی از همه کسانی که در رادیو هستند و با کمترین امکانات بهترین فرصت ها را برای مخاطبان رادیو فراهم می کنند، از مردم تشکر می کنم. این یک گام جدید بود و در سال ۹۷ این گام جدید را به فال نیک می گیریم. سال ۹۷ برای رادیو به جای معرفی شبکه ها سال معرفی برنامه ها خواهد بود؛ چراکه فرصت های بسیاری در رادیو وجود دارد.

شاه آبادی خاطر نشان کرد: هنرمندان رسانه فاخر در این جمع حضور دارند. بازیگران و برنامه های نمایشی با مخاطب ارتباط نزدیک برقرار کردند و رسیدن آمار مخاطبین به حدود ۳۵ درصد، یک افتخار است. خوشحالیم توانستیم با مردم ارتباط برقرار کنیم.

در ادامه این مراسم، در بخش برنامه های رادیویی از فریبرز گلبن برای برنامه «عید من» در رادیو جوان تجلیل شد. برنامه های «عیدانه» و «لبخند» به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان در رادیو ایران برگزیده شد. همچنین میثم عبدی تهیه کننده برنامه «گل و بلبل»  به عنوان برنامه ساز برتر برگزیده شد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از هنرمندان رادیو تقدیر شد و علیرضا افتخاری نیز چند قطعه موسیقی را برای حضار اجرا کرد.


باشگاه خبرنگاران جوان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
صدا و سيما هم داره از افعال معكوس استفاده ميكنه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین