آفتابنیوز : شبکه فروش توانمند، کار خود را با فروش بیمهنامه پایانیافته نمیداند؛ بلکه به عنوان پل ارتباطی بیمهشده با بیمهگر، نیازهای او را منعکس کرده، نگرانیاش از احیای حقوق خود را کاهش میدهد و در عین حال، با وفادارسازی مشتریان به یک شرکت، زمینه را برای رشد پایدار آن مجموعه فراهم میکند.
ناکارآمدی و یا عملکرد نامناسب این بخش منجر به از دست رفتن بازار بیمه در رشتههای مختلف، اختلال در فرهنگ بیمهپذیری جامعه و در نتیجه توسعه نامتوازن یا عدم توسعهیافتگی صنعت بیمه خواهد شد. رقابت صحیح در صنعت بیمه بر پایه بازاریابی رابطه مند، مشتری مداری، ارائه خدمات مناسب و سریع، ارائه همکاری جدید و مباحثی از این دست میباشد.
نگاهی اجمالی به شیوه های بازاریابی، جذب نمایندگان فروش و سیستم های پشتیبان این شبکه در صنعت بیمه و مطابقت آن با تحولات بازار نشان از ضعف های عمیق و اساسی در نظام بازاریابی صنعت بیمه به دلیل عدم جذب پرتفوی مناسب و رشد آن به نسبت سایر کشورها دارد.
درحالیکه میانگین ضریب نفوذ بیمه در جهان حدود 6 درصد است، ضریب 2.2 درصدی نفوذ بیمه در کشور ما، لزوم تقویت هرچه بیشتر شبکه فروش را در شرکتهای بیمه یادآوری کرده و ناآگاهی عموم افراد اجتماع از لزوم قرار گرفتن زیر چتر حمایتی بیمه، مسئولیت نمایندگان و کارگزاران را در این صنعت سنگینتر میکند.
بدون تردید در شرایط فعلی، صنعت بیمه بیشتر از هر زمان نیازمند تلاش کارگزاران و نمایندگانی است که دغدغه فرهنگسازی و بیمهپذیری جامعه در این عرصه را دارند و برای معرفی خدمات متنوع و ارزشمند شرکتهای بیمه در میان همه اقشار اجتماع، تلاش میکنند.
در این میان اعتقاد بنده و اولویت برنامه هیأت مدیره تقویت شبکه فروش میباشد. برای این مهم، دانایی بخشی به شبکه فروش صرفاً از طریق آموزش درست و صحیح و هدایت آن در مسیر نیاز بازار و مشتری می باشد و این مهم جز با انتخاب نمایندگان آگاه و پالایش نمایندگان حال حاضر و ترمیم سیستم فروش این شرکت امکان پذیر نیست.
شرکت بیمه سرمد در ماههای گذشته با فشار مضاعف کاری و تلاش همکارانم، با افتتاح مستمر شعب فعال در استانهای مختلف، در جهت گسترش شبکه فروش تلاش کرده و با آموزش و پالایش نمایندگان خود، در حقیقت به سمت تقویت بازوان اجرایی خود حرکت میکند.