کد خبر: ۵۵۵۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

سفیر جمهوری کره جنوبی در ایران: باوجود تحريم ها در ايران مي مانيم

دولت ها باید با حمایت همه جانبه از این شرکت ها به آنها کمک کنند تا در این فضای مشارکتی باقی بمانند و همکاری های خصوصی خودشان را با این نهادها ادامه دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
سفیر کره جنوبی در تهران در کنفرانس مسئولیت اجتماعی گفت که با مشارکت همگانی می توان گرسنگی را در دنیا به صفر رساند. 

کنفرانس مسئولیت اجتماعی شرکت ها با هدف مشارکت بخش خصوصی در ایران در راستای به صفر رساندن گرسنگی صبح روز دوشنبه 14 آبان ماه با میزبانی جمهوری کره در هتل اسپیناس برگزار شد.

در ابتدای این برنامه که با پخش کلیپی درباره فعالیت برنامه جهانی غذا همراه بود؛ نگار گرامی نماینده برنامه جهانی غذا در ایران با بیان اینکه برنامه جهانی غذا با اینکه سر و صدای زیادی ایجاد نکرده است اما بزرگترین آژانس بشردوستانه سازمان ملل به حساب می آید؛ گفت: هدف اصلی برنامه جهانی غذا به صفر رساندن گرسنگی در جهان تا سال 2030 است.

نگار گرامی تعداد گرسنگان در جهان امروز را که مورد حمایت این آژانس قرار می گیرد؛80 میلیون نفر اعلام کرد.
نماینده برنامه جهانی غذا در ایران جلب مشارکت جمعی شرکت هایی که در این نشست حضور دارند را یکی از اهداف این نشست برشمرد و معضل گرسنگی را خیلی دور از همه ندانست و عنوان کرد: ما ایرانی ها همواره به عنوان افرادی خیر شناخته شده ایم اما این کمک ها اگر جنبه مشارکتی و هدفمند به خود نگیرند نمی تواند به صورت سازمان یافته به افراد نیازمند کمک کنند.

وی با اظهار امیدواری از اینکه با برگزاری جلسات هم اندیشی با کارشناسان داخلی و بین المللی بتوانیم جرقه بیداری این همکاری را روشن و بتوانیم مسئولیت اجتماعی مان را به شکل درست ایفا کنیم گفت: برنامه جهانی غذا نمی خواهد بحث آکادمیک داشته باشد و به دنبال کارهای عملیاتی در کشورها با توجه به پتانسیل های موجود است.

ریو جئونگ هیون سفیر کره جنوبی سخنران بعدی این مراسم بود. وی با تاکید بر اینکه شرکت های کره ای با وجود تحریم های جدید می خواهند با ایران همکاری داشته باشند؛ گفت: معضل گرسنگی در دهه 50 کشور کره را با ویرانی روبرو کرده بود اما در حال حاضر با گذشت 6 دهه، دیگر با معضل گرسنگی روبرو نیست.

وی ادامه داد: وظیفه همه ماست که برای اینکه دنیا را جای بهتری برای زندگی کنیم تلاش داشته باشیم و در این راه تلاش های فرهنگی و دیپلماتیک بین کشورها می تواند بسیار موثر باشد و نه تنها به روابط بین کشورها کمک کند که با معضلات جهانی چون گرسنگی بجنگند.

جئونگ هیون با بیان اینکه سرمایه گذارهایی موفق هستند که تمایل بیشتری به مسایل اخلاقی دارند عنوان داشت: همواره در نظر گرفتن مسایل اخلاقی و انسانی توانسته است روابط دیپلماتیک بین کشورها را تعالی بخشد.

سفیر جمهوری کره با بیان اینکه دو کشور ایران و کره در طی این سال ها روابط بسیار خوبی با یکدیگر داشته اند گفت: شرکت های کره ای بسیارعلاقمند هستند تا حضورشان را با وجود تحریم های جدید در ایران حفظ کنند و در ایران جدید روابط و اهداف فرهنگی شان را ادامه دهند و روابط دیپلماتیک با یکدیگر داشته باشند.

وی ایران و کره را دو دوست قدیمی خواند که روابط معناداری با یکدیگر دارند و در طی دهه ها همراهان خوبی با هم بوده اند.

سفیر کره چالش گرسنگی در جهان را یکی از مهم ترین چالش های پیش رو دانست و ادامه داد: رسیدگی به مسئله سوئ تغذیه که میلیون ها نفر را در دنیا درگیر خود کرده است به تنهایی و توسط سازمان های بشردوستانه نمی تواند حل شود و دولت ها باید با همکاری یکدیگر بتوانند نقش گسترده و مهمی در این زمینه بازی کنند.

جئونگ هیون حمایت دولت ها از شرکت های خصوصی که می خواهند در زمینه مبارزه با گرسنگی همکاری داشته باشند را بسیار مهم دانست و گفت: دولت ها باید با حمایت همه جانبه از این شرکت ها به آنها کمک کنند تا در این فضای مشارکتی باقی بمانند و همکاری های خصوصی خودشان را با این نهادها ادامه دهند.

وی پاسخگو بودن به امکاناتی که کشورها برای همدیگر فراهم می کنند را ادامه دهنده چرخه کمک و رفع مسایل دانست ومردم کشور کره را مردمی سپاسگزار دانست که کمک هایی که به آنها می شود را هرگز بی پاسخ نمی گذارد.

الیزبیجون سرپرست مشارکت بخش خصوصی منطقه ای دیگر سخنران این مراسم در بخش اول صحبت های خود با عنوان این مطلب که همه ما می توانیم در عین ناباوری در موقعیتی قرار بگیریم که گرسنگی را تجربه کنیم؛ گفت: حق همه مردم است که دسترسی به غذا داشته باشند تا بتوانند زندگی فعالی را برای خود رقم بزنند و این بسیار ناعادلانه است که در حالیکه بسیاری از ما دسترسی به غذای سالم داریم در دنیا افراد بسیاری از جمله کودکان گرسنه باشند.

الیز بیجون که برای اولین بار و به واسطه برنامه جهانی غذا در تهران حضور پیدا کرده بود؛ اهمیت حضور در بخش های بومی و استفاده از نیروهای فعال در همین مناطق را بسیار مهم دانست و توضیح داد: برنامه جهانی غذا بزرگترین سازمان بشردوستانه جهان است در حالیکه این موضوع خیلی مورد تبلیغات قرار نمی گیرد.

وی که در حضور نمایندگان بیش از 200 شرکت خصوصی و از جمله نمایندگانی از وزارت بهداشت صحبت می کرد به نقش فعال و مهم شرکت های خصوصی در مبارزه با معضل گرسنگی تاکید کرد و گفت: با در نظر گرفتن اهداف تجاری خوب و در عین حال کمک کننده می توانیم متحول کننده زندگی ها باشیم و این یکی از اهداف برنامه جهانی غذا است.

الیزا بیجون برنامه جهانی غذا را دارای دو بخش برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت دانست و اظهار داشت: برنامه جهانی غذا بازوی کمکی سازمان ملل است و در برنامه های کوتاه مدت خود به کسانی که در جنگ؛ بحران های غذایی و بلاهای طبیعی گرفتار شده اند؛ کمک رسانی می کند.

بیجون مردم کشور یمن را در حال حاضر از جمله کسانی دانست که به دلیل شرایط جنگی در معرض گرسنگی قرار گرفته اند. وی عنوان کرد: در حال حاضر در یمن 8 میلیون نفر مورد پوشش غذایی برنامه غذایی قرارگرفته اند که این تعداد رو به افزایش بوده است. همچنین تعداد 4 میلیون سوری مورد حمایت برنامه جهانی غذا هستند و در کل 80 میلیون نفر از 80 کشور جهان مورد حمایت ما قرار دارند.

سرپرست مشارکت بخش خصوصی منطقه ای برنامه جهانی غذا با بیان اینکه این آژانس هیچ گونه بودجه ای ندارد و تنها به واسطه حمایت های مردمی و خصوصی فعالیت دارد؛ گفت: ما حدود 16 هزار کارمند در اقصی نقاط جهان داریم که از این تعداد 90 درصد آنها بومی مناطق هستند.


او با بیان اینکه ما تنها غذا برای رفع گرسنگی به مردم نمی دهیم عنوان داشت: اولویت اصلی ما در برنامه هایمان حفظ کرامت انسانی افراد است و به همین دلیل در صدد هستیم تا آنها را برای زندگی توانمند سازیم و با حمایت های خود زیر ساخت یک زندگی سالم را برای آنها فراهم آوریم که البته پیش شرط آن عدم گرسنگی است.

الیزا بیجون با بیان اینکه تمرکز برنامه جهانی غذا بر روی زنان و کودکان به عنوان اقشار آسیب پذیر تر است گفت: همه شما می توانید در برنامه های ما با هر میزان بودجه و روشی که انتخاب می کنید مشارکت داشته باشند و نه تنها مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کنید که بستری را فراهم کنید تا نام خود را در عرصه بین المللی مورد شناخت دیگران قرار دهید.

سرپرست بخش خصوصی منطقه ای برنامه جهانی غذا در ایران تاکید کرد با مشارکت شرکت ها می توان گرسنگی را در جهان به صفر رساند.

دارا دربندی سرپرست واحد ارتباطات برنامه جهانی غذا در ایران هم با تاکید بر این مطلب که برنامه جهانی غذا یک خیریه نیست و یک سازمان بشردوستانه است؛ گفت: خیریه شکلی به صورت قلک دارد که یک فرد پول می ریزد و دیگری استفاده می کند در حالیکه فعالیت ما فضایی را فراهم می کند تا هر دو طرف در یک بازی برد – برد مشارکت داشته باشند.

دربندی میزان مشارکت و وفاداری مشتری ها را به شرکت هایی که فعالیت خیرخواهانه داشته اند بسیار بیشتر دانست و گفت: تحقیقات نشان داده اگر شما فعالیت خیرخواهانه داشته باشد حتی اگر کالایتان را با قیمت بالاتر ارایه بدهید مشتری ها از کالای شما استقبال می کنند چرا که می دانند با شما در فعالیت های خیرخواهانه شریک شده اند.

وی این مشارکت را دارای نتایج بسیاری از جمله پیدا کردن بعد بین المللی برای شرکت های حامی دانست و اضافه کرد: هر کدام از شما می توانید با هر رقمی که در نظر می گیرید در این برنامه جهانی مشارکت داشته باشید و باید بدانید بقای ما وابسته به کمک هایی است که دریافت می کنیم و بدون این کمک ها حتی یک روز و حتی به یک نفر در جهان نمی توانیم کمک رسانی داشته باشیم.

حمایت از زنان سرپرست خانواده های آسیب پذیر؛ آموزش دختران و دادن وام برای اینکه افراد بتوانند کار شخصی خود را راه اندازی کنند و به افرادی شاغل تبدیل شوند از دیگر کارهایی بود که دارا دربندی به آنها اشاره کرد که توسط برنامه جهانی غذا در ایران انجام گرفته بود.

در پایان این نشست شرکت های حامی و همچنین افراد حاضر به طرح سوال درباره اینکه چطور می توانند با این آژانس جهانی همکاری داشته باشند پرداختند.

گفتنی است کنفرانس مسئولیت اجتماعی شرکت ها( مشارکت بخش خصوصی در ایران در راستای به صفر رساندن گرسنگی) توسط برنامه جهانی غذا در ایران و با همکاری سفارت کره جنوبی در تهران برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین