آفتابنیوز : دبیر انجمن خودروسازان در ادامه این نامه آورده است: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به دلیل اقدامات مستمروزارت راه و ترابری طی سال های گذشته، درتبصره 13 قانون بودجه سال 85 تسهیلات زیادی را به منظور دستیابی به توسعه پایدارشهری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری، مینی بوس رانی، تاکسیرانی، سواری های شخصی، واگن های مسافری و لوکوموتیوهای مورد نیازخطوط راه آهن شهری تهران و حومه و قطارهای شهری سایر شهرها در نظر گرفته اما ذکری از نوسازی ناوگان کامیون و اتوبوس های برون شهری ننموده اند.
براساس نامه نعمت بخش ، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی برون شهری و کامیون ها علاوه بر موضوع ایمنی و تامین جان مسافران و جلوگیری از خسارتهای غیر قابل پیش بینی و همچنین کاهش آلودگی هوا، از نظر اقتصادی نیازمند تشریح موارد زیر است:
1- اتوبوس ها و کامیون های فرسوده به طور متوسط دریکصد کیلومتر75-65 لیترگازوئیل مصرف می کنند.
2- اتوبوس ها و کامیون ها ی روزتولید داخل در هر یکصد کیلومتربین 33-27 لیتر گازوئیل مصرف می نمایند.
3- اختلاف گازوئیل مصرفی دریکصد کیلومتربین بندهای یک ودو40= 30-70 می باشد.
4- حداقل گازوئیل سالانه اتوبوس برون شهری و کامیون ها 120 هزار کیلومترتخمین زده می شود.
5- میزان صرف جویی سالانه گازوئیل هر دستگاه اتوبوس یا کامیون 48000= 40ضربدر120000 لیتر گازوئیل است.
6- با توجه به قیمت بین المللی هر لیترگازوئیل که 50 سنت درنظرگرفته می شود ، با از رده خارج نمودن هر دستگاه اتوبوس یا کامیون معادل 24000= 50 ضربدر48000 دلار صرفه جویی ارزی در سال خواهیم داشت.
دبیر انجمن خودروسازان در ادامه نامه آورده است، چنانچه دولت اقدام به خروج این گونه خودروهای فرسوده نماید، و بهفرض محال که پولی از دارندگان این گونه خودروها نگیرد و فقط اتوبوس یا کامیون فرسوده آنها را گرفته و خودروهای جدید تحویل دهد، برای کامیون ها سه سال و برای اتوبوس ها چهار سال طول می کشد تا هزینه خرید آنها با صرفه جویی سوخت محاسبه شده فوق الذکر مستهلک شده و بعد از آن دولت ازصرفه جویی حاصله منفعت می برد و این درحالی است که دارندگان این گونه خودروها همانند روند سال های گذشته فقط تسهیلات ارزان قیمت می خواهند و حاضرند با گرفتن تسهیلات مذکورپول کامیون و یا اتوبوس های نو را پرداخت کنند.
نعمت بخش در این نامه خطاب به نماینده ویژه رئیس جمهور، نوشته است: انتظارمی رود که مسئولان کشور پیش بینی لازم را در تبصره های بودجه سال 86 همانند تسهیلاتی که برای خروج خودروهای فرسوده ( سواری، وانت و تاکسی) در سال جاری اعم از پرداخت مبلغی بهعنوان خرید خودروی فرسوده ، پرداخت وام به میزان 70 درصد قیمت خودرو با سود 8 درصد تسهیلات بانکی توسط دولت برای خروج کامیون ها و اتوبوس های فرسوده کنند.