کد خبر: ۵۶۴۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹

دزدی از شاه‌لوله انتقال نفت بوشهر+عکس

در روزهایی که قوه قضائیه سخت درگیر رسیدگی به پرونده‌های مفسدان اقتصادی و اخلال‌گران در بازار و اقتصاد کشور است، انتشار تصاویری در فضای مجازی از نشت نفت در یکی از خیابان‌های بوشهر ضمن رسوایی عاملان، ماجرای تازه‌ای را باز کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در روزهایی که قوه قضائیه سخت درگیر رسیدگی به پرونده‌های مفسدان اقتصادی و اخلال‌گران در بازار و اقتصاد کشور است انتشار تصاویری در فضای مجازی از نشت نفت در یکی از خیابان‌های بوشهر ضمن رسوایی عاملان، ماجرای تازه ای را باز کرد. این تصاویری حاوی خبر افراد سوجویی بود که با حفاری تونلی به محل انشعاب نفت در خیابان طالقانی بوشهر دست یافته و با اضافه کردن انشعاب به این لوله به سرقت این منبع انرژی می پرداختند.

انتشار این تصاویر باعث شد تا مسؤولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر برای بررسی این مسأله به محل بروند تا به واکاوی موضوع بپردازند. از طرفی قوه قضائیه نیز به جهت بررسی پرونده حقوقی ماجرا دست به کار شد و تحقیقات مقدماتی خود را در دادسرای انقلاب بوشهر آغاز کرد.

دزدی از شاه‌لوله انتقال نفت بوشهر+عکس

مهرداد بیوکی در گفتگو با خبرنگار فارس در تشریح جزئیات نشت نفت در خیابان طالقانی بوشهر اظهار داشت: خط لوله ای از سازمان بنادر و دریانوردی تا انبار نفت غریبی واقع در خیابان فلات قاره بوشهر کشیده شده است که سارقین با برنامه‌ای حساب شده نفت را سرقت می‌کردند.

وی با بیان اینکه از جزئیات دیگر این سرقت هنوز اطلاعی در دست نیست افزود: با نشت نفت در خیابان طالقانی و ورود دادستانی، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی به محل نشت نفت، سرانجام متهمین دستگیر شدند و برای اطلاعات بیشتر به اداره آگاهی نیروی انتظامی منتقل شدند. مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی منطقه بوشهر ابراز کرد: سارقین با حفاری تونل به محل انشعاب نفت در خیابان طالقانی بوشهر، با اضافه کردن یک انشعاب فرعی، بخشی از نفت  موجود در لوله‌ها را به خانه‌ای در بوشهر هدایت می‌کردند.

علی حسن پور نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در تحقیقات اولیه مشخص شد عده‌ای متخلف با ایجاد خط انشعاب یک اینچی بر روی خط لوله 16 اینچی انتقال فراورده‌های نفتی از کشتی به مخازن شرکت پخش فراورده های نفتی، اقدام به برداشت غیر مجاز سوخت از این خط می‌کردند.

دادستان بوشهر اضافه کرد: متخلفان سوخت را در مخازنی ذخیره‌سازی و سپس مخفیانه انتقال می دادند؛ تاریخ دقیق این فعالیت مجرمانه دقیقا مشخص نیست ولی دوسال و نیم است که خط لوله انتقال فراورده های نفتی در حال فعالیت است.


وی افزود: تحقیقات در خصوص تعداد متخلفان و این که سوخت را کجا انتقال می دادند ادامه دارد.حسن پور تاکید کرد: دستور لازم برای بررسی و پیگیری موضوع و تعقیب کسانی که در این تخلف نقش داشته‌اند صادر شده، همچنین متصرف خانه‌ای که این تخلف در آن صورت گرفته دستگیر و در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش فارس با توجه به گفته دادستان بوشهر که دوسال و نیم از فعالیت خط لوله انتقال فراورده‌های نفتی در این منطقه می‌گذرد این سوال پیش می‌آید که چگونه این فرد سارق تونلی را از خیابان شهر تا منزل خود حفاری کرده و دستگاه ها متوجه این مساله نشدند؟! آیا مسؤولان شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی منطقه بوشهر نظارتی بر میزان واردات و مصرف خود ندارند؟

بیوکی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که آیا میزان واردات نفتی با میزان مصرف در این مدت تناسب داشته است یا خیر عنوان کرد: ملاک ما اندازه گیری انبارهای نفتی است و در این مدت شاهد کم و کاستی در این مسئله نبودیم هرچند که با توجه به رخداد این ماجرا بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی منطقه بوشهر درحال بررسی این مساله هستند.

با توجه به گفته مسؤول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی منطقه بوشهر، بهتر است این شرکت میزان تناسب واردات از کشتی و مصرف خود را ملاک خود قرار دهد تا در صورت مشاهده کم و کاستی بتواند پیگیری سریعتر را داشته باشد و اجازه سرقت به سودجویان نفتی را ندهد.

با توجه به خسارت وارده به اقتصاد استان و کشور از بابت این سرقت، لازم است هرچه سریعتر دستگاه‌های قضایی به این پرونده رسیدگی کرده و مردم را در جریان رسیدگی‌ها قرار دهند.  


دزدی از شاه‌لوله انتقال نفت بوشهر+عکس

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین