کد خبر: ۵۶۹۷۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

10 سال از خرید آخرین اتوبوس می‌گذرد

شهردار کرج گفت: صددرصد ناوگان اتوبوسرانی و 38 درصد ناوگان تاکسیرانی کرج فرسوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی اصغر کمالی زاده در همایش مدیریت سبز اظهار کرد: متاسفانه وضعیت سیستم حمل و نقل عمومی کرج خوب نیست به طوری که 100 درصد ناوگان اتوبوسرانی و 38 درصد ناوگان تاکسیرانی کرج فرسوده است؛ 10 سال است که به ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوس جدیدی اضافه نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 18 درصد بار ترافیکی کشور به دوش البرز است، گفت: البرز شاهراه ارتباطی 14 استان کشور است که این امر نتیجه‌ای جز تحمیل ترافیک و آلوده شدن هوای کرج نداشته است.

وی توضیح داد: در 24 ساعت شبانه روز بیش از 110 هزار خودرو فقط از آزاد راه کرج- قزوین عبور می‌کنند و اگر بخواهیم تردد در محور کرج – چالوس و کرج – تهران را هم در نظر بگیریم که بسیار بیش از این آمار می‌شود.

کمالی زاده تصریح کرد: به جز تردد خودروها، فعالیت نیروگاه منتظر قائم و شهید رجایی قزوین هم نقش به سزایی در افزایش ذرات آلاینده‌های هوای کرج دارند.

وی اظهار کرد: بدون شک مردم از سفر به شهری که از آلودگی هوا رنج می‌برد لذت نمی‌برند به همین دلیل اگر به دنبال تبدیل کرج به مقصد گردشگری هستیم، باید هر چه زودتر به فکر رفع مشکل آلودگی هوا باشیم.

شهردار کرج خاطرنشان کرد: در حال حاضر در برخی از روزهای سال آلودگی هوای کرج به عنوان شهری که شناسنامه باغشهری را دارد، حتی از تهران نیز بیشتر می‌شود که این اصلاً خوشایند نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر توجه به پیوست‌های زیست محیطی در اجرای پروژه‌های شهری ابراز کرد: صرف توسعه، عمران و آبادانی شهر برای مسئولین رفع تکلیف نمی‌کند و باید طرح‌های شهری به گونه‌ای اجرا شود که کمترین آسیب به محیط زیست آسیب وارد شود.

گفتنی است در این همایش معاون رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور هم به وضعیت آلودگی هوای کرج اشاره و گفت که 62 درصد از منابع آلاینده هوای کلانشهر کرج ناشی از منابع متحرک یعنی خودروهاست.

پیشتر در کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج هم عنوان شده بود: اتوبوس‌های شهری در حالی که فقط چهار درصد از حمل و نقل مسافر درون شهری را به خود اختصاص داده‌اند اما به همراه تاکسی‌ها بین 40 تا 50 درصد از سهم منابع آلاینده متحرک متعلق به آنهاست.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین