کد خبر: ۵۷۲۰۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

افزایش نرخ بنزین آخرین راه کار وزیر نفت/ چینی‌ها حاضر به امضای قرارداد جدید نیستند

وزیر نفت امروز اعلام کرد:برای ساماندهی وضعیت سوخت راهی جز سهمیه بندی نداریم، همچنین وزیر نفت د رمورد قرارداهای جدید گفت:چینی‌ها تمایلی به امضای قرارداد جدی با ایران ندارند. او همینطور اشاره کرد، مطالب عنوان شده توسط نمایندگان دورغ و اتهام بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
بیژن زنگنه وزیر نفت امروز درحاشیه نشست هیئت دولت اظهارداشت: به نامه 72 نماینده پاسخ خواهیم داد چرا که هرشخصی موردی را مطرح می‌کند بایستی با سند باشد.در حال حاضر جواب می‌دهم اما حق پیگیری قضایی دارم چرا که مطالب عنوان شده اتهام بود و این نامه فرصتی را فراهم کرد تا یکسری از مطالب را برای مردم توضیح دهیم؛ همچنین برخی مطالب که در حال انتشاراست به صورت پچ پچ بود ، مکتوب شد و ما نیز به طور منظم به آنها پاسخ خواهیم داد.

وزیر نفت درباره انتشار اوراق منفعت از سوی وزارت نفت، بیان کرد : وزارت نفت از شورای اقتصاد براساس ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید مجوزی برای اجرای یکسری از طرح‌های سرمایه‌گذاری خود گرفت که رقم آن شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است. قرار است براین اساس یکسری از طرح‌های نگهداشت و تولید در میدان‌های در حال بهره‌برداری را با اتکا به درآمدهای آتی حاصل از افزایش تولید، توسعه و بهبود دهیم.

بیژن زنگنه در مورد امضا قرارداد fatfافزود: من تاکنون هیچ نامه‌ای را امضا نکرده‌ام و این یک دروغی است که عده‌ای بدون هیچ دلیلی بیان کرده‌اند و با وجود آن‌که تکذیب کرده‌ام، بر آن نیز اصرار می‌کنند. من اصلا هیچ نامه‌ای درباره آن‌ها ندیده‌ام که بخواهم آن را امضا کنم.

وی همچنین درباره زمان عملیاتی شدن خط لوله صلح ۲ اشاره کرد : خیلی وقت پیش قراردادهای مربوطه امضا شد، اما پاکستانی‌ها تمایلی به اجرای آن ندارند. آن‌ها به صراحت می‌گویند به دلیل فشارهایی که از خارج وارد می‌شود این آمادگی را ندارند.

بیژن زنگنه اظهار داشت : یکی از مطالب آمده درنامه 72 نفر  این است که ما به طور عمد این خط لوله را اجرا نمی‌کنیم، این در حالی است که پاکستانی‌ها نمی‌خواهند تعهدات خود را اجرا کنند. همچنین در این نامه گفته شده که روس‌ها قصد انجام این کار را داشته‌اند، اما ما نگذاشته‌ایم .

او در پاسخ به پرسش خبرنگاری که درباره سرنوشت سهمیه‌بندی سوخت و طرح مطالب متفاوت از سوی نمایندگان که ادعاد داشتند زنگنه رویکرد مخالفی دارد گفت: روز یکشنبه نمایندگان در کمیسیون تلفیق درباره‌ی سهمیه‌بندی سوخت رای‌گیری کردند اما رای نیاورد. 

وزیر نفت اشاره کرد برای ساماندهی وضعیت سوخت راهی جز سهمیه بندی و افزایش قیمت نخواهیم نخواهیم داشت.

زنگنه همچنین نسبت به مذاکرات با چینی‌ها اظهار داشت : چینی‌ها در هیچ شرایطی حاضر به امضای قرارداد با ما نیستند.

اقتصاد آنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین