کد خبر: ۵۷۸۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

چگونه از آلرژی‌های بهاری رها شویم

متخصص بیماری‌های داخلی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم راهکار‌هایی برای رهایی از آلرژی‌های فصلی ارائه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مسیح الله شاکری گفت: فردی که به حساسیت فصلی مبتلاست یا سابقه ابتلا به آن را دارد، باید تا می‌تواند از مصرف ادویه‌ها، غذا‌های تند، بودار، خوراکی‌های فرآوری‌شده و همینطور غذا‌های سرخ‌کردنی اجتناب کند. 

وی با بیان اینکه این غذا‌ها اصلاً نمی‌توانند عامل اولیه ابتلا به حساسیت فصلی باشند و مصرف آن‌ها ممکن است فقط شرایط فرد مبتلا به حساسیت را بد‌تر و علایم حساسیتش را شدید‌تر کند، افزود: ممکن‌است مصرف برخی میوه‌ها مانند کیوی، توت فرنگی و یا برخی از صیفی‌جات مانند بادمجان و گوجه‌فرنگی می‌تواند باعث تشدید واکنش‌های آلرژیک شود.

شاکری با تاکید بر مصرف بیشتر مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان توصیه کرد:در طی روز چای سبز بنوشید چرا که آنتی اکسیدان موجود در چای سبز با نام اختصاری EGCG، واکنش‌های آلرژیک را در بدن متوقف می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: سیر نیز سرشار از آنتی بیوتیک‌های طبیعی است، که می‌تواند بدن شما را از عفونت‌ها و آلرژی‌ها پاک کند واگر که علاقه‌ای به بوی سیر ندارید از مکمل آن استفاده کنید.

شاکری افزود: کلم، اسفناج منابع غنی از ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و آنزیم بوده که برای کاهش التهاب و حفظ سیستم تنفسی، مفید هستند و همچنین غذا‌های غنی از پروبیوتیک مانند کفیر، ماست پاستوریزه نشده، کلم ترشی، ترشی تخمیر شده و حتی مکمل پروبیوتیک، می‌توانند سیستم دفاعی بدن را تقویت کنند.

متخصص بیماری‌های داخلی دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: لیمو، و دیگر اشکال مرکبات به دلیل سطح بالای ویتامین C سبب افزایش ایمنی شما شده ناخالصی‌ها را از بین برده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند که لازم است برای جواب دهی بهتر مقداری از آب مرکبات را با عسل محلی مخلوط و سپس مصرف شود.

شاکری در ادامه گفت: با مصرف مداوم قارچ، دیگر به آلرژی‌های فصلی مبتلا نمی‌شوید چرا که اسید گانودریک موجود در آن، موجب آزاد سازی هیستامین و در نتیجه عملکرد بهتر کبد می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان توصیه کرد: مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری از عسل طبیعی موجب تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر گرده‌های متنوع بهاری می‌شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین