کد خبر: ۵۸۲۲۵۱
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

کدام تأسیسات گازی در سیل دچار حادثه شدند؟

شرکت ملی گاز طی روزهای اخیر اعلام کرد گاز مناطق سیل زده وصل بوده و تنها مشکلی که در زمینه گازرسانی به برخی از این مناطق وجود دارد، افت فشار گاز است. علت این موضوع نیز آسیب دیدگی شبکه اصلی گاز و گازرسانی از طریق خطوط فرعی است. با این حال آتش سیل دامن چند تأسیسات گازی را گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
درحالی که در هفته اخیر در چند استان کشور شاهد وقوع سیل بودیم، جلسه مدیریت بحران شرکت ملی گاز ایران برگزار شد و شرایط همه پالایشگاه‌های گاز به ویژه در جنوب و غرب کشور و همچنین خطوط انتقال گاز و شرکت‌های گاز استانی بررسی شد.

سعید مؤمنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران که در کمیته بحران حضور یافت، با بیان اینکه همه شرکت‌های گاز استانی در حالت آماده‌باش قرار دارند، گفت: واحد اچ‌اس‌ای دستورعمل‌های مقابله با سیل را به صورت پیامکی به همه مدیران و واحدهای بهره‌برداری ارسال کرده است و اکنون از آمادگی نسبی خوبی در همه بخش‌های پالایش، انتقال و گازرسانی برخورداریم.

بر اساس گزارش شرکت ملی گاز ایران، تاکنون یک خط لوله انتقال ۳۰ اینچ گاز در مینودشت در معرض آسیب‌دیدگی قرار گرفته است، اما اکنون شرایط در کنترل کامل است. همچنین شدت سیل استان مازندران منجر به آسیب در خط تغذیه ۱۲ اینچی گاز در نزدیکی قائمشهر شد. این خط تغذیه ۴ متر زیر بستر دریا بود، اما به علت برداشت شن و ماسه و شسته شدن زیر خط لوله توسط آب از صبح ۲۷ اسفندماه، این خط لوله سوراخ و دچار مشکل شد که با بستن شیر گاز دو طرف از سوی نیروهای امداد، گاز ۱۵ هزار مشترک (در ۵۳ روستا) قطع شد که نیروهای امداد و عملیات گاز وارد عمل شدند و شبکه توزیع و خط تغذیه رینگ شد تا گاز این ۱۵ هزار مشترک خانگی، در کمتر از ۴۸ ساعت وصل شود و اکنون نیز مشکلی در تأمین گاز این منطقه وجود ندارد.

پیش از این مجید بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران به ایسنا توضیح داده بود: در استان گلستان از ابتدای وقوع سیل تاکنون مشکلی در گازرسانی ایجاد نشد و با اینکه خطوط لوله گاز در چند نقطه تحت تأثیر سیلاب شدید بود، همکاران شرکت ملی گاز شرایط را تحت کنترل درآوردند.یکی از خطوط لوله گاز در استان مازندران به دلیل سیل، قطع و باعث قطع شدن گاز حدود ٥٤ روستا شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه گاز ٩٥ درصد مشترکین روستاهای مذکور وصل شده است، افزود: گاز این مشترکان از لوله‌های فرعی تأمین می‌شود و از آنجاکه ظرفیت این لوله‌ها به اندازه لوله اصلی نیست، زمانی که مصرف بالا می‌رود گاز پنج درصد مشترکان قطع یا دچار افت فشار می‌شود که همکاران در حال کنترل شرایط هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین