کد خبر: ۶۰۰۰۹۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
اکثر ایرانیان بعید می‌دانند که جنگی نظامی میان ایران و آمریکا روی دهد

گزارش "بی‌بی‌سی" از تهران؛ مردم درباره رویارویی ایران و امریکا و تحریم‌ها چگونه فکر می‌کنند؟

او می‌گوید تحریم خانواده‌اش را فقیرتر کرده و او باید بین خرید اسپری برای بیماری آسم خود یا خرید گوشت برای اعضای خانواده یکی را انتخاب کند. او پسر 11 ساله خود را به خیریه فرستاده تا شاید بتواند دستکم یک وعده غذای مناسب در روز داشته باشد. او می‌گوید: "از خدا متشکریم که یک تکه نان و پنیر برای خوردن داریم. دستکم در ایران صلح داریم و جنگ نیست".
گزارش
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سیاسی- "مارتین پیشنس" خبرنگار بخش جهانی "بی بی سی" همراه با "نیک میلارد" و "کارا سوئیفت"، تهیه‌کنندگان آن شبکه در تهران با شهروندان عادی کوچه و خیابان درباره تشدید بحران و تنش در روابط ایران و امریکا صحبت کرده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این شبکه خبری می‌نویسد: "چه کسی رنج نمی‌برد؟ این پرسشی است که یک مرد ایرانی هنگام کوهنوردی از ما می‌پرسد. او می‌گوید در حال حاضر هزینه‌هایش نسبت به سال قبل چهار برابر افزایش یافته است. این وضعیت در اقتصاد ایران یک سال پیش و پس از آن ایجاد شد که ترامپ رییس جمهوری امریکا آن کشور را از برجام خارج کرد و تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران اعمال کرد. ترامپ می‌خواهد با کارزار فشار حداکثری، ایران را پای میز مذاکره بکشاند با این حال، نگرانی زیادی وجود دارد که این فشار باعث درگیری نظامی شود. ایران از اینکه امریکا خیانت کرده و در نیمه راه، برجام را رها کرده عصبانی است. تصمیم امریکا باعث تقویت جریانی در ایران شده است که می‌گویند واشنگتن هرگز مورد اعتماد نبوده است. این بی‌اعتمادی به امریکا و بریتانیا در ایران عمیق است؛ به خصوص آن که دو کشور در کودتایی در سال 1953 میلادی که به برکناری مصدق نخست وزیر منتخب از قدرت انجامید نقش داشته‌اند".

گزارش

خبرنگار بخش جهانی "بی بی سی" در ادامه می‌نویسد: "هادی یک شهروند ایرانی و صاحب یک کافه است. او ما را به داخل راهنمایی می‌کند و برای‌مان چای و میوه از گیلاس و زردآلو تا هندوانه می‌آورد. او می‌گوید: "ما ایرانی‌ها تاریخی طولانی داریم و در برابر مشکلات ایستاده‌ایم. امریکایی‌ها فکر می‌کردند تحریم باعث شورش می‌شود و دولت ایران گزینه‌ای جز مصالحه نخواهد داشت. با این حال، تحریم‌ها سبب شده‌اند تا لیبرال‌ها و محافظه‌کاران در سرتاسر کشور با یکدیگر متحد شوند". او می‌گوید: "اتحاد ملی در ایران وجود دارد و تحت شرایط دشوار این اتحاد قوی‌تر می‌شود".

خبرنگار "بی سی سی" پس از کوهپایه‌های شمال تهران به جنوب شهر می‌رود. او می‌نویسد قیمت مواد غذایی بیش از دو برابر افزایش یافته است و بسیاری از مردم در شرایط عدم توانایی دسترسی به اقلام اولیه هستند. "زهره فرزانه" مادر سه فرزند که روزانه درآمدی 2 دلاری دارد می‌گوید: "نمی‌دانم ترامپ می‌خواهد چه چیزی را به دست آورد". او می‌گوید تحریم خانواده‌اش را فقیرتر کرده و او باید بین خرید اسپری برای بیماری آسم خود یا خرید گوشت برای اعضای خانواده یکی را انتخاب کند. او پسر 11 ساله خود را به خیریه فرستاده تا شاید بتواند دستکم یک وعده غذای مناسب در روز داشته باشد. او می‌گوید: "از خدا متشکریم که یک تکه نان و پنیر برای خوردن داریم. دستکم در ایران صلح داریم و جنگ نیست".

خبرنگار بخش جهانی "بی بی سی" در ادامه می‌نویسد: "اکثر ایرانیان که در این 10 روز با آنان صحبت کردم بعید می‌دانند که علیرغم حمله به تانکرها در خلیج فارس و ساقط کردن پهپاد امریکایی، جنگی نظامی میان دو کشور روی دهد. "حسین شیخ الاسلام" از دیپلمات‌های سابق ایرانی می‌گوید جنگ به نفع هیچ یک از کشورها نیست. او می‌گوید البته احتمال آن وجود دارد که خطای محاسباتی منجر به جنگ شود اما ایران جنگ نمی‌کند. او می‌گوید فکر می‌کند ترامپ درک کرده که جنگ به نفع او نیست چرا که جنگ علیه ایران به معنای کشته شدن سربازان امریکایی است و او آماده شرکت در مراسم تدفین سربازان در واشنگتن نیست".

گزارش

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
19
10
هم تهدید ها از سوی اسرائیل و شخص نتانیاهو فریبکار است که خودشون ۲۰۰ کلاهک اتمی دارند اما مرتبا امریکا و اروپا را علیه ما تحریک می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
27
4
هدف از نشر این گزارش خباثت آلودچیست؟آیا آفتاب نوچه تبلیغاتی بی بی سی است؟
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
2
9
آفتاب حقیقت رو گفته دقیقا همینه
ممنونم از انتشار این مطلب
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
2
11
این که چیزی گزارش نکرده است لایه های جنوب شهر و مردم حواشی شهرهای بزرگ خیلی مشکل دارند و مردم امید دارند به طریقی این مشکلات برطرف میشود و به امید زندگی می کنند .و خواست مردم با خواست دولت زمین تا آسمان فرق دارد !! مردم به فکر معیشت خود هستند ولی دولتمردان به فکر سیاست بازی !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
3
12
کاملا مشخصه که اخبار سانسور شده است و گویا یک عده نیروی ...همراه گزارشگرا بودن و مصاحبه شونده ها از شرایط اعلام رضایت کردن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
2
4
گزارش نسبتا کامل بود و باید از صداوسیما که همه چی روگل و بلبل پخش میکنه و با پاک کردن صورت موضوع باعث توهین به شعور مردم میکنه انتقاد کرد. شما جناب ناشناس ظاهرا در اتریش یا سوییس زندگی میکند یا به خان نعمت وصلید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
1
7
ای کاش گزارشی هم از نان درآوردن و تهیه دارو و جهاز فقرا تهیه میکرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
2
6
خوب است همه خبرگزاری ها در ایران خبرنگار داشته باشند چون ما کانال تلویزیونی خصوصی نداریم و صدا و سیما از انحصار بدر آید مردم هم از میان اخبار خودشان میفهمند چه کسی چه مقصدی دارد ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
2
11
او پسر 11 ساله خود را به خیریه فرستاده تا شاید بتواند دستکم یک وعده غذای مناسب در روز داشته باشد. او می‌گوید: "از خدا متشکریم که یک تکه نان و پنیر برای خوردن داریم. دستکم در ایران صلح داریم و جنگ نیست". ((باوجود این مردم حقمون همینه))
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین