کد خبر: ۶۰۵۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه خبر داد:

افزایش سطح زیر کشت زعفران در استان کرمانشاه به ۱۲۰۰ هکتار

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه از افزایش سطح زیرکشت زعفران در استان طی برنامه ۳ ساله خبر داد و گفت: طی این برنامه قرار است سطح زیر کشت این محصول به ۱۲۰۰ هکتار برسد.
آفتاب‌‌نیوز :

نوربخش حاتمی  با بیان اینکه محصول زعفران هم اکنون به عنوان یکی از مزیت های استان کرمانشاه مطرح است، گفت: در حال حاضر زعفران بسیار با کیفیت و ایده آلی در استان کشت می شود و پیش بینی می شود با افزایش سطحی که صورت گرفته امسال ۷۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع استان برداشت شود.

وی با بیان اینکه به عقیده کارشناسان زعفران کرمانشاه از نظر مرغوبیت هم اکنون در جایگاه ممتازی قرار دارد، افزود: به دلیل مرغوبیت زعفران کرمانشاه، این محصول با رقم خوبی و ۵۰ درصد بالاتر از رقم کشوری به فروش می رسد.

افزایش ۹۶ هکتاری سطح زیر کشت زعفران در کرمانشاه

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه، فعال شدن اراضی کشت زعفران را زمینه ساز ایجاد اشتغال ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر در روز و در هکتار در دانست.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت این محصول ۹۶ هکتار افزایش یافته گفت: سطح زیر کشت این محصول امسال در استان کرمانشاه به ۱۸۵ هکتار رسیده است.

برداشت ۴۵۰ کیلوگرم زعفران از مزارع استان کرمانشاه در سال جاری

وی با بیان اینکه هم اکنون کشت زعفران بیشتر در مناطق معتدل و سرد استان کرمانشاه کشت می شود، گفت: امسال حدود ۴۵۰ کیلوگرم زعفران از مزارع استان کرمانشاه برداشت شده و عملکرد برداشت در مزارع حدود ۱۱ کیلوگرم و در مزارع نمونه به ۱۷ کیلوگرم می رسد.

حاتمی گفت: شهرستان کرمانشاه با سطحی معادل ۵۲ هکتار رتبه اول کشت زعفران در استان را داراست و پس از آن شهرستان های کنگاور با ۲۱ هکتار و سنقر و دالاهو با ۲۰ هکتار در جایگاه های بعدی استان از نظر سطح زیر کشت زعفران قرار دارند.

تامین ۵۰ درصد پیاز زعفران مورد نیاز کشاورزان

وی در خصوص حمایت هایی که برای توسعه کشت این محصول در استان صورت گرفته است، گفت: در این راستا امسال با حمایت های استاندار و مجموعه مدیریت و برنامه ریزی استان اعتباری به این حوزه تخصیص داده شد.

این مسئول تصریح کرد: در قالب اعتبارات مذکور ۳۰۰ تن پیاز زعفران توسط سازمان جهادکشاورزی استان خریداری شده و در اختیار متقاضیان کشت زعفران قرار می گیرد.

حاتمی با بیان اینکه ما ۵۰ درصد پیاز زعفران مورد نیاز هر هکتار را تامین می کنیم، افزود: قرار شده خود متقاضیان نیاز معادل آن یعنی ۳۰۰ تن دیگر را خریداری کنند و ما با ۳۰۰ تنی که در اختیار کشاورزان قرار می دهیم، تقریبا امکان تحت پوشش قرار دادن ۱۵۰ هکتار از سطوح زیر کشت زعفران جدید در استان را داریم.

هر هکتار زعفران بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان درآمد دارد

وی اشاره ای نیز به درآمد حاصل از کشت این محصول در استان داشت و گفت: هم اکنون هر هکتار کشت زعفران بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان عملکرد دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه در خصوص میزان مصرف آب این محصول گفت: زعفران یکی از گونه های مناسب و متناسب با شرایط آب و هوایی استان بوده و میزان مصرف آب بسیار پایینی دارد و تنها ۲ بار در سال زراعی آبیاری می شود.

افزایش سطح زیر کشت زعفران به ۱۲۰۰ هکتار طی برنامه ۳ ساله

وی از تلاش بر توسعه سطح زیر کشت این محصول در سال های آینده خبر داد و گفت: طی یک برنامه ۳ ساله قرار است سطح زیر کشت زعفران به ۱۲۰۰ هکتار و تولید آن به ۷۰۰۰ کیلوگرم برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین