کد خبر: ۶۰۶۳۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
در سالروز صنعت دفاعی؛

رئیس‌جمهور از سامانه پدافند "باور۳۷۳"، اس -۳۰۰ ایرانی رونمایی کرد+فیلم و عکس

سامانه بومی پدافند برد و ارتفاع بلند «باور۳۷۳» با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری رونمایی شد.
آفتاب‌‌نیوز :

با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری و وزیر دفاع و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در روز صنعت دفاعی از سامانه موشکی «باور-۳۷۳» که به اس-۳۰۰ ایرانی معروف است، رونمایی شد.

مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیشتر اعلام کرده بودند باور-۳۷۳ آزمایش های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است و ۳۱ مردادماه ۹۸ رونمایی می شود.

سردار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه «باور-۳۷۳ قدرت دفاعی ایران را به رخ جهانیان می کشد» گفته بود: موشک طراحی شده این سامانه چابک و چالاک است و از فناوری نوینی که به طور کامل ساخت ایران است، بهره می برد.

آغاز ساخت و ویژگی ها

جمهوری اسلامی ایران که در دهه ۸۰ و پیش از آن برای دفاع هوایی در ارتفاع بالا از سامانه پدافندهوایی اس-۲۰۰ روسی استفاده می‌کرد، در سال ۸۴ به منظور مقابله بهتر با تهدیدات هوایی در ارتفاع بلند قرارداد خرید سامانه اس-۳۰۰ را با روسیه امضا کرد.

رئیس‌جمهور از سامانه پدافند

کمی پس از امضای این قرار داد و با تغییرات قدرت در روسیه و فشارهای غرب برای تحریم ایران تحویل اس-۳۰۰ به ایران منتفی شد، از این رو متخصصان داخلی برای تامین نیاز کشور دست به ساخت زیرسامانه هایی همچون رادار، موشک و پرتابگرهای لازم برای به کارگیری یک سامانه پدافندهوایی بومی زدند.

در نهایت پس از گذشت ۱۰ سال از امضای قرارداد خرید اس-۳۰۰ با روسیه، ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۴ برای نخستین بار یک نمونه از سامانه باور- ۳۷۳ را در مراسم رژه به نمایش گذاشت.

سامانه برد بلند پدافندهوایی باور-۳۷۳ با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع ۲۷ کیلومتر، مخصوص شرایط جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است که با نمونه‌های مشابه روسی و آمریکایی همچون اس -۳۰۰ و پاتریوت برابری می‌کند و در برخی موارد نیز به‌آنها برتری دارد.

این سامانه با توجه به صحبت‌های فرماندهان نظامی مبنی بر تشابه با مدل روسی، به اس-۳۰۰ ایرانی شهرت پیدا کرد.

اواخر مرداد ماه سال ۹۵ باور-۳۷۳ برای نخستین بار با حضور حجت الاسلام المسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمد.

از زمان رونمایی تاکنون، این سامانه بارها تست‌های عملیاتی و گرم خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و آماده پیوستن به سیستم پدافند یکپارچه کشور است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرده است که سامانه پدافندهوایی باور-۳۷۳ را پس از رونمایی در ۳۱ مرداد ماه ۹۸ در اختیار یگان‌های عملیاتی قرار می‌دهد.

رئیس‌جمهور از سامانه پدافند

رئیس‌جمهور از سامانه پدافند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
3
19
کاش از ریشه کنی فقر وبیکاری هم رونمایی میکرد !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
2
11
مگه اس 300 رو پارسال از روسیه تحویل نگرفتیم؟!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
5
9
خیلی خوبه اگر گسترش پیدا کنه و از همه مهمتر بتونیم صادر کنیم به کشورهای دیگه شبیه روسیه که به چندین کشور فروخته
ناشناس
|
Canada
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
0
0
سرمايه هاي ملت يا خرج هسته اي مي شود يا نظامي و يا كمك به دوستان چه داخلي يا خارجي!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین