کد خبر: ۶۰۵۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

سرلشکر باقری: در آستانه ساخت موتورهای هواپیما و بالگردهای روز دنیا قرار داریم

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز در حال ورود به ساخت موتورهای هواپیماها و بالگردهای روز دنیا قرار داشته و به فضل الهی در آستانه دستیابی به خودکفایی کامل در این سامانه‌های ارزشمند هستیم.
سرلشکر باقری: در آستانه ساخت موتورهای هواپیما و بالگردهای روز دنیا قرار داریم
آفتاب‌‌نیوز :

سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در بازدید از سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در جمع مدیران و کارکنان این مجموعه با تبریک اعیاد بزرگ قربان و غدیر خم و دهه ولایت و گرامیداشت سالروز صنعت دفاعی، از صنایع دفاعی به عنوان موتور محرک و پیش‌برنده صنایع کشورها نام برد و اظهار کرد: با وجود تحریم ها و فشارهای شدید دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بویژه در حوزه صنایع دفاعی در کشور ما، این موضوع وضعیت کاملا متفاوت وخاصی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب کشوری بودیم که عمده محصولات صنعتی را در بخش نظامی و غیر نظامی از خارج وارد می کردیم، گفت: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و اعمال تحریم های دشمنان، از ادامه پشتیبانی ها محروم و با گذشت زمان و تحولات فناوری در جهان محصولات جدید را نیز در اختیار نداشتیم؛ در این شرایط طبیعی است که حرکت همپای تهدیدات و وقایعی که در جهان پیرامون ما رخ می دهد، بدون داشتن این فناوری و صنایع امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه حرکت به سمت خودکفایی و ارتقای دانش و توان صنعت دفاعی در شرایط تحریم، ارزش و جایگاه اقدام ارزشمند نیروهای مسلح در این حوزه را نمایان می کند، گفت: امروز در ایران اسلامی صنایع دفاعی پیشران و پیش برنده بخش زیادی از صنایع کشور هستند و وزیر محترم دفاع و فرماندهان ما نسبت به رفع مشکلات در صنایع دیگر کشور اعلام آمادگی کرده اند که از آخرین مصادیق آن مسئله قطعات حساس خودرو بود که وزارت دفاع ورود کرد و بخش زیادی از مشکل را حل کرد و آمادگی توسعه تولید را هم دارد.

وی با اشاره به دستاوردها و پیشرفت های تعیین کننده کشورمان در حوزه صنعت هوایی اظهار کرد: در تولید هواگردها، در تولید موشک‌ها، پهپادها، و بسیاری از تجهیزات جانبی دیگر، مسئله موتور به عنوان بخش اصلی و پیشران اصلی مطرح است و بحمدالله این صنعت در سال‌های اخیر مسیری رو به رشد و دارای تحول را طی کرده است.

سرلشکر باقری اقدامات جهادی متخصصان داخلی در ارتقای صنعت دفاعی را مصداق بارز تحقق "ما می توانیم" عنوان و تصریح کرد: این مسیر عزت بخش از ساخت تعدادی قطعه ساده آغاز شد و امروز در حال ورود به ساخت موتورهای هواپیماها و بالگردهای روز دنیا قرار داشته و به فضل الهی در آستانه دستیابی به خودکفایی کامل در این سامانه های ارزشمند هستیم.

وی افزود: این اقدامات ارزشمند به خوبی نشان داد که تحریم‌ به عنوان یک فشار شکننده نسبت به ملت ایران و نیروهای مسلح می‌تواند به فرصتی برای پیشرفت برای حرکت به سمت قله‌های اقتدار و قدرتمندی یک کشور اسلامی و سربلند به نام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در تداوم حرکت متعالی خود در مسیر معنویت، توسعه و پیشرفت نیازمند امنیت، ثبات و آرامشی است که این مهم در سایه برخورداری از نیروهای مسلح قدرتمند و بازدارندگی پایدار، کارآمد و موثر محقق می شود.

وی افزود: ایجاد بازدارندگی و اقتدار دفاعی در جهانی که با تحریم درها را به روی ما بسته اند، جز از مسیر تحقیق بومی و اتکا به دانشمندان جوان خود و تولید کامل تجهیزات در داخل کشور امکان پذیر نخواهد بود و امکانات وارداتی نمی‌تواند ما را به آن اقتدار برساند.

سرلشکر باقری ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته متجاوز امریکایی توسط سامانه ای بومی در ارتفاع ۶۰ هزار پایی را اقدامی بسیار معنادار و بزرگ توصیف و تصریح کرد: این اقدام ارزشمند حیرت و شگفتی جهانیان حتی کشورهایی که در حوزه پدافندی پیشرو هستند را به همراه داشت و کارآمدی و قابلیت های میدانی و عملیاتی محصول دفاعی بومی ایران اسلامی را نمایان کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با قدردانی از همت ، تلاش و مجاهدت مدیران و کارکنان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع اظهارکرد: امیدواریم شاهد گام های ارزشمند و موفق تری از شما عزیزان در تداوم اقدامات بسیار مهم و حیاتی برای مجموعه نیروهای مسلح باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین