کد خبر: ۶۰۶۶۹۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
پانته‌آ سیروس، بازیگر نقش بی بی مریم در سریال «بانوی سردار»، توضیح داد:

چرا «بی بی مریم بختیاری» با لهجه تهرانی صحبت می‌کند؟+عکس

پانته‌آ سیروس بازیگر نقش بی بی مریم در سریال «بانوی سردار»، از ویژگی‌های این اثر تلویزیونی و چالش‌های بازی در آن گفت.
آفتاب‌‌نیوز :

پانته‌آ سیروس که نقش بی بی مریم را در سریال «بانوی سردار» بازی می‌کند، فعالیت در حرفه هنر را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد. او از سال ۱۳۷۵ تا سال ۱۳۷۸ به نقاشی آبرنگ با جمال الدین خرم‌نژاد پرداخت. او فارغ التحصیل رشته طراحی صنعتی از دانشگاه هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی است؛ اما توانایی‌هایش به همین جا ختم نمی‌شود. پانته‌آ سیروس در رشته سوارکاری مهارت بالایی دارد و این ورزش را از کودکی دنبال کرده و بی‌وقفه نیز ورزش می‌کند. او در سنگ‌نوردی و تیراندازی هم مهارت دارد و این یکی از مهمترین دلایل انتخابش برای ایفای نقش بی‌بی مریم در بانوی سردار است.

پانته‌آ سیروس تا پیش از سریال «بانوی سردار» در آثاری چون «ساعت ۵ عصر»، «خرگیوش» و «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا» حضور داشته است. او برای بازی در فیلم «اینجا همه چیز خوب است» به کارگردانی پوریا آذربایجانی جایزه بهترین بازیگر مکمل زن را از جشنوراه یاس دریافت کرد. به بهانه حضورش در سریال بانوی سردار با این هنرمند گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

چرا «بی بی مریم بختیاری» با لهجه تهرانی صحبت می‌کند؟+عکس

خانم سیروس؛ درباره حضورتان در سریال بانوی سردار بفرمایید.

با من تماس گرفته شد و درباره نقش صحبت کردیم. قرار شد یک دورخوانی داشته باشیم و با صحبت‌هایی که با آقای شیخ طادی داشتیم، من برای بازی این نقش قبول شدم. بازیگر نقش «بی بی مریم» باید مشخصاتی از جمله توانایی سوارکاری و تیراندازی می‌داشت. در حقیقت از مهم‌ترین عوامل برای انتخاب من برای ایفای این نقش، ورزشکار بودنم بود؛ برای سازندگان این سریال مهم بود بازیگری را که انتخاب می‌کنند، این توانایی‌ها را داشته باشد. اساساً این نقش با این توانایی‌ها نقش می‌شد، در غیر این صورت با نقش آفرینی بدل پروژه ناممکن بود.

نسبت به بی‌بی مریم شناخت داشتید؟

نسبت به بی‌بی مریم شناختی نداشتم، تا آن روز اسم ایشان را هم نشنیده بودم. برای من جذاب بود که چنین آدمی با این درجه شهرت در بین بختیاری‌ها وجود دارد و بقیه اقوام نسبت به او شناختی ندارند. بی بی مریم بانوی بسیار بزرگ و سوارکار و تیرانداز بسیار حرفه‌ای بود. همان ابتدا با توضیحات نویسنده با این شخصیت آشنا شدم و به عنوان یک زن، فوق‌العاده متاثر شدم که چرا نباید قهرمان‌های ملی مملکتم و به ویژه قهرمانان زن کشورم را بشناسم.

تجربه کار با آقای شیخ طادی چگونه بود؟

قبل از این تجربه کار با ایشان را نداشتم؛ خوشبختانه با کارگردانی کار کردم که دقیقاً می‌دانست چه می‌خواهد و راهنمایی که انجام می‌داد، بسیار در شخصیت‌پردازی به من کمک کرد. من از شخصیت اصلی سریال شناخت دقیقی نداشتم؛ اما خوشبختانه به جایی رسیدیم که از لحاظ روحی به نقش بی‌بی مریم نزدیک شدم.

چرا «بی بی مریم بختیاری» با لهجه تهرانی صحبت می‌کند؟+عکس

سوارکاری را به صورت حرفه‌ای آموزش دیدید؟

پدرم از وقتی که من یادم می‌آید سوارکاری می‌کرد. من از بچگی سوارکاری می‌کردم و کنارش تیراندازی را هم یاد گرفتم. البته اسکی روی آب، اسکی روی برف، دوچرخه سواری در کوهستان هم به صورت مداوم انجام می‌دهم و این روز‌ها برنامه من این است که قله‌های بزرگ ایران را فتح کنم.

اولین تجربه کار تاریخی برای شما چطور بود؟

تجربه کار تاریخی نداشتم؛ کار تاریخی و جنگی کار‌های سختی هستند. لوکیشن خاکی و آفتاب بسیاری دارند و اگر علاقه و عشق داشته باشید، برایتان جذاب می‌شود و احساس خوبی به شما می‌دهد.چرا «بی بی مریم بختیاری» با لهجه تهرانی صحبت می‌کند؟+عکس

مشغول کار جدیدی هستید؟ چرا گزیده کار می‌کنید؟

حدود ۸ سال است که به صورت حرفه‌ای بازیگری را دنبال می‌کنم؛ برایم همیشه مهم این بوده که فیلم‌نامه، عوامل و نقش خوبی را انتخاب کنم. یکسری کار پیشنهاد شده است، اما ترجیح می‌دهم گزیده کار کنم.

نسبت به وضعیت کاری خود گلایه‌ای دارید؟

گلایه من نسبت به نوع حضور زنان است؛ اینکه چرا زنان را بدون تحرک در تصویر نشان می‌دهیم. دوست دارم زنان مؤثر و پرتحرک نشان داده شوند. فکر می‌کنم زنان قابلیت حرکت فعالانه را در سریال و فیلم‌ها داشته باشند؛ چراکه توانایی دارند و می‌توانند به لحاظ بدنی قدرتمند ظاهر شوند. اگر سینما و تلویزیون مبتنی بر حرکت باشد، دیگر بازیگران بی توجه به هیکلشان نخواهند بود. یک بازیگر به بدن خود احتیاج دارد و باید بر عضلات خود تسلط داشته باشد. اگر از بازیگران به تناسب نقششان کار‌هایی بخواهیم که برای قوام نقش لازم است، اما به دلیل ناتوانی بازیگر امکان انجامش نیست، هم به بازیگر کمک کرده ایم که کمی کار را جدی تر دنبال کند و بتواند در نهایت اجرا کند و هم در حق نقش کوتاهی نکرده ایم. در تمام دنیا بازیگران تمرینات سخت ورزشی دارند؛ چرا که لازمه هنرپیشه بودن مسلط شدن به بدن است.

به نظرتان سریال «بانوی سردار» با استقبال مواجه می‌شود؟

اخبار ضد و نقیض شنیده‌ایم، اما امیدوارم استقبال خوبی داشته باشد. نکته‌ای که باید مخاطبان بدانند این است که سریال بانوی سردار فقط برش کوتاهی برای معرفی بی‌بی‌مریم است. ما به هیچ وجه ادعا نداریم که یک واقعه تاریخی را عین به عین می‌سازیم؛ چراکه این یک معرفی از بی بی مریم به قلم آقای شیخ طادی است.

چرا بی بی مریم با لهجه تهرانی صحبت می‌کند؟

در هر کاری ضعف‌هایی وجود دارد که به عوامل مختلف مربوط می‌شود و ترجیح می‌دهم الان همزمان با پخش سریال، درباره آن صحبت نکنم. بعد‌ها صحبت می‌کنم. باید اجازه بدهید پخش سریال تمام شود؛ این قدر نکات جذاب در سریال وجود دارد که می‌خواهم به آن بپردازم. شاید کم و کاستی که از نظر من مخاطب وجود داشته باشد، از نگاه مخاطب دیگری این کم و کاستی وجود نداشته باشد و این نقطه قوت باشد. ما دلمان می‌خواست که کاراکتر با لهجه بختیاری صحبت کند، اما به خاطر اینکه قرار بود برای تمام ایران پخش شود باید با زبان معمول اتفاق می‌افتاد. همانطور که در سریال‌های مطرح اروپایی و آمریکایی با زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. شما وقتی سریال روسی چرنوبیل را می‌بینید، بعضی افراد روسی و بقیه انگلیسی صحبت می‌کنند؛ چون می‌خواهند با مخاطب ارتباط بگیرند. ما در دورانی زندگی می‌کنیم که فقط سریال در خانه ما پخش نمی‌شود؛ بلکه در خانه یک ایرانی در کشور‌های دیگر هم پخش می‌شود.

از شخصیت بی بی مریم چه چیزی در شما ماندگار شد؟

تمام آن چیزی که بی بی مریم و تمام زنان و مردان بزرگ در طول تاریخ بشریت داشتند، در همه انسان‌ها وجود دارد؛ اما در برخی موارد عرصه ظهورشان مهیا نیست. نمی‌توانم بگویم شخصیت «بی بی مریم» چیزی را در من باقی گذاشت بلکه چیزی را در من تقویت کرد. بی بی مریم زن با اقتداری بود و امیدوارم این اقتدار را در من تقویت کرده باشد.

چرا «بی بی مریم بختیاری» با لهجه تهرانی صحبت می‌کند؟+عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
4
14
بی بی مریم جاگزین ندارد
خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
42
6
ما بختیاریها از نوادگان اعراب عزیز خوزستان هستیم و افتخار میکنیم
پاسخ ها
محمدنعیمی برون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
بختیاری ریشه 6000ساله داره اعراب درطول تاریخ رعیت بختیاری بودن . اسم بختیاری میاری دهن ... آب بکش بی هویت.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
13
17
سلام، لطفا الکی یه چیزیو به چیز دیگه ربط ندین این سریال باید به همون زبان لری بختیاری نوشته و بازی میشد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
4
16
این که به زبان فارسی صحبت میکنند یک امتیاز است برای فیلم ، شهر های دیگر هم متوجه میشوند چه میگوید، اما اگر لحجه بختیاریش بیشتر میشد خیلی بهتر بود، درکل فیلم خوبیه ،
پاسخ ها
یسنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
مثل فیلم یادار و اسکی باز می بایست که به زبان لری گفته مشد و زیرنویس فارسی می داشت . که البته این سریال ضعف های بسیاری داشت ....
ج،ص
|
Netherlands
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
0
9
بخیاری بختیاریست،
محمد یاکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
7
لرها اقوام قانعی هستن و نظام هیچوقت آنچه که باید توجه کند توجه نمیکند،اگه بخواهند سریال راجع به رشادتهای بزرگان لر بسازند الان باید تمام شبکه ها فیلمای لری میبودن دست تک تک لرای با غیرت رو میبوسم...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین