کد خبر: ۶۱۴۳۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

«مجلس عوام» بنکسی رکورد شکست+عکس

چند روز مانده به خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا، یک نقاشی از «بنکسی» هنرمند خیابانی انگلیس که مجلس عوام این کشور را در تصرف شامپانزه‌ها به تصویر کشیده است در یک حراجی به مبلغ ۱۱ میلیون و یکصد هزار یورو به فروش رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری فرانس ۲۴، بنکسی که گفته در این نقاشی مجلس عوام را در حال بحث و جدل در مورد برگزیت نشان می‌دهد، توانست رکورد فروش دیگری را به نام خود ثبت کند.

این تابلو روز گذشته (پنج شنبه) به مبلغ ۹میلیون و ۹۰۰ هزار پوند (۱۱ میلیون و یک صد هزار یورو) در حراج ساتبیز لندن به فروش رسید.

«مجلس عوام» بنکسی رکورد شکست+عکس

این تابلو در ابعاد ۲.۵ در ۴.۲ متر (بدون احتساب قاب) پیشتر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون پوند قیمت گذاری شده بود که این مبلغ در ۱۳ دقیقه حراج و تلاش ۱۰ کلکسیونر برای تصاحب آن، سرانجام روی بالاترین پیشنهاد چکش خورد.

این اثر هنری پیش تر در سال جاری و همچنین در روز ۲۹ ماه مارس (۹ فروردین ۹۸)، زمانی که قرار بود انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود، در موزه بریستول به نمایش درآمد.

این تابلو همچنین روز ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) در انگلیس به معرض نمایش عموم گذاشته شد.

بنکسی پس از نمایش نقاشی در بریستول در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این اثر را ۱۰ سال پیش خلق کردم و موزه بریستول آن را برای گرامیداشت روز برگزیت، به نمایش گذاشته شده است.

وی در ادامه این پیام آورد: حالا بخندید، اما روزی هیچ کس در راس کار نخواهد بود.

حراجی این اثر، تقریبا یک سال پس از فروش تابلوی دختری با بادکنک بنکسی به قیمت یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در حراجی ساتبیز، برگزار شد.

بنکسی نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است.

آثار هنری وی با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها و پل‌های شهرهای مختلف دنیا به تصویر درآمده است. وی هنرمندی است که اغلب به محنت مهاجران و آوارگان در آثارش می پردازد و در سال ۲۰۱۵ پرتره استیو جابز رئیس فقید شرکت اپل را بر دیوار یک اردوگاه پناهجویان در شهر کاله فرانسه به تصویر کشید.

آثار این هنرمند در سال ۱۹۹۳ به تدریج روی دیوارها و قطارها نقش بست و تا سال ۲۰۰۱ هنر وی در همه بریتانیا نمایان شد؛ تا جایی که بی درنگ قابل شناسایی بود.

بعلاوه، ردی از آثار بنکسی علاوه بر انگلیس در ژاپن برجا مانده است. وی در سال ۲۰۱۴ جایزه شخصیت سال آکادمی بین‌المللی علوم و هنرهای دیجیتال موسوم به «وبی» را از آن خود کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
چقدر راحت و ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین