کد خبر: ۶۲۱۴۸۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

دومین روز از جشنواره تئاتر فارس چگونه گذشت؟

جشنواره تئاتر فجر استان فارس از سه‌شنبه ۲۲ آبان ۹۸ آغاز شده است و پس از رقابت ۱۲ گروه اصلی در شامگاه جمعه ۲۴ آبان با معرفی برگزیدگان به پایان خواهد رسید که اجرای چند نمایش و مقدمات راه اندازی کتابخانه تخصصی از رویدادهای روز دوم جشنواره بود.
آفتاب‌‌نیوز :

دومین روز از این گردهمایی هنری با اجرای نمایش شیوا از شهرستان مرودشت آغاز شد. در ادامه نمایش‌های شیاطین را فرابخوان از شیراز، گربه چاردست و پا در پوست گردو از شیراز و لوپوس از شیراز در بخش اصلی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در بخش خیابانی‌ نیز نمایش خط قرمز و و جنگ ادامه دارد در هنرشهر آفتاب، پارک آزادی و تئاتر شهر شیراز اجرا شدند.

دومین روز از جشنواره تئاتر فارس چگونه گذشت؟

نخستین کتابخانه تخصصی تئاتر شیراز چینش شد

از اتفاقات روز دوم این جشنواره باید به راه‌اندازی کتابخانه تخصصی تئاتر در جوار تالار استاد هودی در پارک آزادی اشاره کرد که مدت‌ها پیش زمزمه‌های افتتاح آن به گوش می‌رسید و گفته می‌شد کتاب‌هایی نیز برای آن تامین شده است؛ اما همه هنرمندان عرصه نمایش شیراز چشم به راه آن بودند.

با آنکه این کتابخانه امروز چینش شد، هنوز به‌صورت رسمی افتتاح نشده است؛ اما پر شدن قفسه‌های آن نویدبخش روزهای پرباری برای هنرمندان و پژوهشگران است.

در روز دوم سی‌امین جشنواره تئاتر فارس، نشست نقد و بررسی نمایش‌های اجرا شده در روز نخست جشنواره با حضور منتقدان، عوامل اجرایی نمایش‌ها و علاقمندان به حوزه نمایش برگزار شد.

نمایش‌های "معجون کاکتوس برای صبحانه" به کارگردانی امیر بهبودنیا و "استرالیا" اثر سید محمدهادی هاشم‌زاده در این نشست نقد شد؛ همچنین دو نمایش بی‌هوازی اثر اسماعیل سلیمانیان و وقتی از بریدگی‌های خونبار عصب می‌گذرد از سارا ظریف‌صنایعی به دلیل حضور نداشتن عوامل اجرایی به کنار گذاشته شد.

منتقدان در این نشست به موضوعاتی همچون ضرورت گفت‌وگو و دیالوگ، اهمیت عدم ارائه اطلاعات اضافه به مخاطب، تاکید بر طراحی اصولی دکور و ارتباط اجزای صحنه و ضرورت توجه به طراحی لباس اشاره کردند.

اجرای نمایش‌های خیابانی راهکاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران درباره این رویداد هنری عنوان کرد: سی‌امین جشنواره تئاتر استان فارس در سال جاری با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و اجرای نمایش‌های خیابانی در سه نقطه از شهر شیراز گویای همین مطلب است.

صابر سهرابی تئاتر و به‌ویژه بخش نمایش‌های خیابانی را ابزاری موثر برای درمان بسیاری از اختلالات روحی و روانی نیز دانست و افزود: هنر مهارتی‌هایی را به افراد می‌آموزد که به زندگی آنان عمق می‌بخشد و این ژرفا بخشی در عرصه‌های مختلف دیده می‌شود.

پنجشنبه ۲۳ آبان در سومین روز از این جشنواره نمایش‌های «کارخانه مرغ تلخ» از شیراز، نمایش «آخور» از شهرستان لامرد، نمایش «دا» از شیراز و نمایش «ننه مده‌آ» از شهرستان فسا بر روی صحنه خواهد رفت و در بخش جنبی نیز نمایش خیابانی «بهشت» در مجموعه هنرشهر آفتاب و نیز پارک آزادی اجرا خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین