کد خبر: ۶۲۷۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۲
عضو کمیسیون تلفیق مجلس:

اعتبارات طرح رتبه‌بندی فرهنگیان از لایحه بودجه ۹۹ جا ماند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه اعتبارات طرح رتبه‌بندی فرهنگیان از لایحه بودجه ۹۹ جامانده و دولت هیچ مبلغی برای آن در نظر نگرفته است گفت: مجلس و کمیسیون تلفیق تلاش دارند که احکام جامانده را در لایحه بگنجانند.
آفتاب‌‌نیوز :

جبار کوچکی‌نژاد از تلاش دولت و مجلس برای گنجاندن احکام جامانده مربوط به فرهنگیان کشور در لایحه بودجه 99 خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر اعتبارات طرح رتبه‌بندی فرهنگیان از لایحه بودجه سال 99 جامانده به طوری‌که دولت فعلاً هیچ مبلغی را برای اجرای آن در نظر نگرفته است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تأکید بر اینکه تنگناهای اقتصادی و مشکلات مالی شرایط زندگی فرهنگیان را بسیار سخت کرده است عنوان کرد: اگر دولت بتواند همان احکامی را که مجلس برای فرهنگیان و مجموعه آموزش و پرورش مصوب کرده اجرایی کند به طور یقین بسیاری از مشکلات موجود این حوزه برطرف می‌شود.

اعتبارات طرح رتبه‌بندی فرهنگیان از لایحه بودجه ۹۹ جا ماند

کوچکی‌نژاد جاماندن اعتبارات طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، توجه کم دولت به مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم و مسائل پرورشی را از جمله نقص‌های لایحه بودجه 99 خواند و تصریح کرد: دولت به جای افزایش اعتبارات این حوزه‌ها مجدداً بحث به‌کارگیری نیروهای خرید خدمات آموزشی را که مجلس ممنوع کرده مدنظر قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت قصد اجرای قوانین را ندارد از عزم و اهتمام مجلس برای ارتقاء سطح رفاه فرهنگیان سخن گفت و خاطرنشان کرد: مجلس تلاش دارد آن احکامی را که در سند بودجه سال 99 نیامده چه در حوزه پرداخت‌‌های فرهنگیان، پاداش پایان خدمت و نظایر آن پیش‌بینی کرده و برای آن‌ها سهمی مشخص از اعتبارات در نظر بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اختصاص معادل 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال 98 توسط مجلس برای اجرای طرح رتبه‌بندی کردن فرهنگیان را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: به اعتقاد بنده دولت هیچ علاقه و تمایلی برای اجرای طرح رتبه‌بندی ندارد در غیر این صورت اعتبارات آن را در بودجه 99 حتماً لحاظ می‌کرد.

نماینده رشت در مجلس مجبور کردن دولت برای ارائه یک طرح جهت اجرای طرح رتبه‌بندی کردن فرهنگیان را از اهداف مجلس و نمایندگان اعلام کرد و افزود: وقتی موضوع رتبه‌بندی مطرح می‌شود فقط نباید به مسائل اعتباری آن توجه داشت زیرا این طرح منزلت اجتماعی را برای فرهنگیان به ارمغان می‌آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین