کد خبر: ۶۲۸۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

نبیه بری خطاب به حریری: با آتش بازی نکن!

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد، جنبش امل و حزب‌الله تمامی امکانات لازم را برای سعد حریری، نخست وزیر سابق جهت تشکیل کابینه‌ای جدید فراهم کردند اما او اصرار بر مخالفت داشت.
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه لبنانی الجمهوریة، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان اظهار کرد: پیشتر جنبش امل و حزب‌الله تمامی امکانات لازم را برای سعد حریری، نخست وزیر سابق جهت تشکیل کابینه‌ای جدید فراهم کردند، به او پیشنهاد شد کابینه‌ای متشکل از ۲۴ وزیر از جمله ۱۸ چهره تکنوکرات و تنها شش چهره سیاسی ایجاد کند، تا آخرین لحظه نیز تلاش می‌کردیم او را به قبول این مسؤولیت راضی کنیم، آخرین تلاش‌ها را علی حسن خلیل (وزیر دارایی سابق) و حسین الخلیل (معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله) انجام دادند و او را تشویق کردند عقب‌نشینی نکند اما او به ویژه پس از تصمیم "قوات اللبنانیه" به ریاست سمیر جعجع برای عدم معرفی او، اصرار بر مخالفت داشت.

بری گفت: أمل و حزب‌الله تلاش بی‌سابقه‌ای برای بازگشت حریری انجام داده و از فعالیت‌های حامیان حریری در اعتراض به عدم انتصاب او تعجب کردند.

نبیه بری خطاب به حریری: با آتش بازی نکن!

به نوشته الجمهوریه، بری در دیدار اخیرش با حریری در عین التینه به او توصیه کرد: آقای نخست وزیر با آتش بازی نکن. شاید یک بار برای تو مساله درست شود اما این به این معنی نیست که بازی با آتش ممکن است.

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اختلاف‌نظرش با حسان دیاب، نخست وزیر مکلف درباره تشکیل کابینه فن سالار، بر آمادگی خود برای حمایت همه جانبه از او تاکید کرد و گفت: در بهترین دموکراسی‌ها وزرای احزاب در کنار کارشناسان انتخاب می‌شوند.

وی افزود: احزاب لبنانی چهره‌هایی برخوردار از شفافیت و کارنامه‌ای سفید دارند.

بری با تاکید بر اینکه جنبش امل و حزب‌الله در کابینه آتی حضور خواهند داشت حتی اگر جریان المستقبل و حزب سوسیال و حزب نیروهای لبنانی بر عدم حضور آن پافشاری کنند، از دیاب خواست تلاش کند از تمامی گروه‌ها حتی آنهایی که در رایزنی‌ها از او حمایت نکردند، نماینده‌ای انتخاب کند.

دیاب پیشتر تعهد داده بود در کمتر از شش هفته، کابینه‌ای متشکل از کارشناسان مستقل تشکیل دهد.

او تاکید کرده بود که چنین کابینه ای از حمایت آمریکا برخوردار می‌شود.

دیاب گفته بود: به دنبال تشکیل کابینه‌ای ویژه هستیم که مشابه دولت‌های قبلی نباشد، چه از نظر نسبت حضور کارشناسان در آن و چه از منظر مشارکت زنان و اینکه تعادل‌های شناخته شده فراموش شوند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین