کد خبر: ۶۲۸۷۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴

خورشیدگرفتگی در آسیا+تصاویر

رسانه‌های مختلف خبری تصاویری از خورشیدگرفتگی حلقه‌ای اخیر روی داده در بخش‌‌هایی از خاورمیانه و آسیا را به تصویر کشیده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس علم و فناوری- سایت "میدل ایست آی" عکس‌هایی از تماشای خورشیدگرفتگی در عربستان، امارات، کویت و ... را منتشر کرده و نوشته است: خورشیدگرفتگی زمانی روی می‌دهد که سایه ماه بر روی بخشی از زمین افتاده و در نتیجه در بخش‌هایی از کره زمین قرص ماه بخشی از قرص خورشید یا تمامی آن را از دید ناظر روی زمین بپوشاند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خورشیدگرفتگی اخیر از نوع حلقه‌ای است. در خورشیدگرفتگی یا کسوف حلقه‌ای فاصله خورشید تا زمین و نیز فاصله تا ماه ثابت نیست، این فاصله‌ها اندکی تغییر می‌کنند. در این حالت، ماه در دورترین فاصله خود نسبت به زمین قرار دارد و به خورشید نیز نزدیکتر است. اگر در این مواقع گرفتگی رخ دهد، ماه نمی‌تواند قرص خورشید را بطور کامل بپوشاند. در نتیجه، حلقه درخشانی از نور خورشید دور تا دور ماه را فرا می‌گیرد. امسال خورشیدگرفتگی حلقه‌ای در شرق عربستان، در جنوب هند و جنوب شرقی آسیا قابل مشاهده بود. بسیاری از مردم با تلفن‌های هوشمند خود از این رویداد عکس می‌گرفتند". 

خبرگزاری "رویترز" نیز با انتشار تصاویری از تماشای خورشیدگرفتگی حلقه‌ای توسط مردم در کراچی و پیشاور پاکستان، اندونزی، کوالالامپور مالزی و بانکوک تایلند این رویداد را به تصویر کشیده است.

شبکه خبری "الجزیره" نیز عکس‌هایی از خورشید گرفتگی حلقه‌ای و تماشای آن توسط ناظران را در کشورهای مختلف به تصویر کشیده است؛ از قطر و عمان و هند تا سنگاپور و تبت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین