کد خبر: ۶۳۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۵

انتقاد مجمع نمایندگان ادوار مجلس از اصلاحیه قانون انتخابات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یدالله اسلامی دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در واکنش به اصلاح قانون انتخابات از سوی نمایندگان و ممنوعیت استفاده از بنر، پارچه و پوسترهای تبلیغاتی برای نامزدها این گونه تصمیمات را تصمیم‌های مبهمی دانست که حتی عاملان آن هم خود چندان باور ندارند. 

عضو ارشد جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با یادآوری این نکته که هنوز فضای مجازی و رسانه‌های نوشتاری به اندازه کافی در کشور رشد و توسعه نیافته‌اند گفت: افرادی که خودشان این قانون را مصوب کرده‌اند آیا زمینه‌های عملی آن را هم بررسی کرده‌اند؟‌ آنها می‌دانند که امکان دسترسی آسان، سریع و بدون تنگنا به وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌های نوشتاری در جوامع روستایی تا چه میزان میسر است؟ 

وی با انتقاد از برخی سیاست‌گذاری آمرانه و بدون توجه به بسترهای فرهنگی و اجتماعی و امکان بهره‌گیری برخی از جریان‌ها از منابع دولتی و سازمان‌ها فرهنگی که در پی اجرای این مصوبه محتمل خواهد بود افزود: همه می‌دانیم که شکل و شیوه تبلیغات در جامعه ما دگرگون شده است اما عده‌ای همچنان می‌خواهند با چوب محدودیت، فیلترینگ و یا جمع‌آوری دیش‌های ماهواره مدیریت فرهنگی آمرانه خود را سامان دهند ولی به نظر می‌رسد این نوع نگاه به مسایل فرهنگی کشور که در ساده‌ترین مردم و سطح‌ترین شکل انجام می‌شود راه به جایی نخواهد برد ما بایستی به جای ترویج فرهنگ شعار و سطحی‌نگری جهت‌گیری خود را عوض کرده و به سمت آسیب‌شناسی مشکلات مردم پیش برویم. پرسش این است که چرا مسئولین قبل از آنکه از مردم انتظار اعتماد داشته باشند خود به مردم اعتماد ندارند و سعی می‌کنند با اجرای انواع و اقسام محدودیت‌ها فضای‌های رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی را تنگ‌تر کنند. 

این عضو مجمع ادوار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارزیابی این مصوبه با بیان این مطلب که این به نظر می‌رسد این مصوبات در عمل نقض خواهد شد، گفت: وقتی قانون پذیرش اجتماعی نداشته باشد نمی‌تواند با اقبال همگانی مواجه شود. یقینا در دور آتی رقابت‌های مجلس هشتم شاهد رشد چشمگیر گانه‌های کوچک و کارت‌های تبلیغاتی خواهیم بود و به نظر می‌رسد این بار برخی نهادها با قوت بیشتری برای حمایت از برخی جریان‌ها به میدان خواهند آمد. 

اسلامی با یادآوری اینکه این هنوز چشم‌انداز و ارزیابی دقیقی از فعالیت‌های تبلیغاتی انتخاباتی در کشور وجود ندارد. گفت: به صورت طبیعی در بسیاری از نقاط کشور و مناطق دورافتاده نامزدها از طریق عکس و پوستر با مردم ارتباط می‌گیرند و ما اگر می‌خواهیم این مسأله را سامان دهیم باید شرایط نابرابر را از بین ببریم و این فرصت را فراهم کنیم تا افراد از طریق حزب با مردم سخن بگویند و یا اینکه بتوانند از طریق روزنامه‌ها نشریات با جامعه ارتباط برقرار کنند. 

وی با تشریح اینکه صدا و سیما در تبلیغات انتخاباتی تأثیر به سزایی دارد نسبت به جهت‌گیری یکسویه رسانه ملی در انتخابات مجلس هشتم و به ویژه در مناطق محروم هشدار داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین