کد خبر: ۶۳۵۴۲۳
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
شهاب الدین بیمقدار، نماینده مجلس مطرح کرد؛

اواخر بهمن جزء لیست سیاه FATF قرار می‌گیریم/ رئیس‌جمهور برگزاری رفراندوم را پیگیری کند/ردصلاحیت یک نماینده مجلس به دلیل دیدار با خاتمی

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از اقداماتی که در تضعیف نهادهایی مانند مجلس و دولت صورت می‌گیرد باعث تضعیف جمهوریت نظام می‌شود، معتقدم باید یک بازنگری در قانون اساسی داشته باشیم تا ارگان‌هایی که انتخابی هستند بیشتر اختیار داشته باشند زیرا این کار باعث می‌شود مردم امیدوار شوند و پایه‌های حفظ هر نظامی مردمش هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

شهاب الدین بیمقدار درباره آرایش سیاسی مجلس دهم باتوجه به رد و یا تائید صلاحیت‌هایی که صورت گرفته است و این‌که گفته می‌شود با توجه به این‌که حضور گروه‌های سیاسی در مجلس به نوعی جریان سازی شده است دور از انتظار نیست که شاهد باشیم این مجلس به نظام پارلمانی رأی دهد که نتیجه‌اش حذف انتخاب مردم برای رئیس دولت است، گفت: چنین چیزی در گذشته هم مطرح شده که نظام سیاسی کشور از ریاست جمهوری به پارلمانی باز گردد که با مخالفت رد شد. البته نمی‌شود قضاوت کرد اما بعید نیست زیرا یکدستی خاصیت‌های دارد و باعث می‌شود برخی از امور صورت گیرد که امیدواریم به ضرر مردم نباشد.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته معتقدم اگر می‌خواهیم جمهوری اسلامی ایران پایدار بماند باید به جمهوریت نظام توجه خاص داشته باشیم؛ در قانون اساسی متاسفانه اختیارات در یک جا جمع شده است.

اواخر بهمن جزء لیست سیاه FATF قرار می‌گیریم/ رئیس‌جمهور برگزاری رفراندوم را پیگیری کند/ردصلاحیت یک نماینده مجلس به دلیل دیدار با خاتمی

وی ادامه داد: امروز ارگان‌های انتصابی بسیار اختیارات بیشتری دارند و به راحتی می‌توانند از اختیارات شرعی و قانونی خودشان استفاده کنند در صورتی که ارگان‌های انتخاباتی نقش چندانی ندارند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: شما مشاهده می‌کنید امروز رئیس جمهور با ۲۴ میلیون رأی مردم انتخاب می‌شود اما فقط مانند یک اپوزیسون حرف می‌زند، در صورتی که قانون اساسی این اختیار را به او داده است که مجری‌اش باشد؛ حال واجب است که رئیس‌جمهور محافظه کاری را کنار بگذارد و از این اختیارات استفاده کند.

وی با اشاره به این‌که اختیارات مجلس بسیار محدود شده است، اظهار کرد: از یک طرف مجمع تشخیص مصلحت نظام برای خودش کمیسیون تشکیل داده است قانون‌گذاری می‌کند، از سوی دیگر شورای نگهبان، امروز شورای هماهنگی سران هم مزید بر علت شده که بسیاری از مصوبات مجلس توسط آنان لغو شد و اخیرا در مورد بودجه هم یک چارچوبی تعیین کرده‌اند و برای مجلس فرستادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که بسیاری از اقداماتی که در تضعیف نهادهای مانند مجلس و دولت صورت می‌گیرد باعث تضعیف جمهوریت نظام می‌شود، گفت: معتقدم باید یک بازنگری در قانون اساسی داشته باشیم تا ارگان‌هایی که انتخابی هستند بیشتر اختیار داشته باشند زیرا این کار باعث می‌شود مردم امیدوار شوند، پایه‌های حفظ هر نظامی مردمش هستند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که نظام پارلمانی شرایط خاص خودش را دارد، بیان کرد: اگر نماینده‌های مردم آزاد انتخاب شوند نظام پارلمانی زیاد هم نمی‌تواند بد باشد، در آن زمان حداقلش این است که کسی که رئیس‌جمهور یا نخست وزیر را معرفی می‌کند و مجلس به آن رأی می‌دهد احساس مسئولیت می‌کند.

وی ادامه داد: امروز در کشور اختیارات و مسئولیت‌ها با هم همخوانی ندارد،یعنی اختیارات در یک جا جمع است؛ اما در جامعه به گونه‌ای القا شده است که مسئولیت تمامی کارها با رئیس‌جمهور و مجلس است درصورتی که رئیس‌جمهور و مجلس نقشی ندارند مانند این که در سیاست خارجی نقش کارمند را دارا هستند، یعنی هر تصمیمی گرفته شد باید عمل کنند و یا در سیاست‌های کلان اقتصادی باید ابلاغیه‌های بالادستی رعایت شود.

بی‌مقدار ادامه داد: هنگامی که این رفتارها صورت می‌گیرد دولت و مجلس به این نتیجه می‌رسند که نباید فکری کنند و قدرت تفکر از آنها سلب و باعث می‌شود یک حالت یأس و روزمرگی به وجود بیاید. اگر نمایندگان مجلس احساس عدم شخصیت ‌کنند،‌ دیگر صاحب فکر نمی‌شوند و دیگر دنبال فکر و تحقیق نمی‌روند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شرایط موجود مردم را به سمت یأس و ناامیدی برده است،‌ گفت: آنان دائما مطرح می‌کنند که در انتخابات شرکت کنیم یا خیر؟ پای صندوق برویم؟ به چه کسی رأی بدهیم؟

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدم برای این که مردم از این یأس و ناامیدی بیرون بیایند باید تغییراتی انجام دهیم نخست آن‌که باید در برگزاری انتخابات تجدیدنظر شود راهش هم این است آن تفسیری که شورای نگهبان از دوره چهارم مطرح کرد تغییر کند. در دوره اول چنین تفسیری وجود نداشت آن دوره بسیاری از جریان‌های سیاسی حضور داشتند اما مردم به آن‌ها رأی ندادند این نشان‌دهنده آن است که مردم درست انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: مورد بعدی اصلاح قوانین قضایی است؛ به طور مثال قوانین قضایی داریم که مشخص نیست منبعش از کجاست، برای یک درخواست کجا ۲۶ سال زندان می‌دهند و یا برای یک خبرنگار که مسئله‌ای را مطرح می‌کند فوری برخورد امنیتی صورت می‌گیرد و زندان می‌رود. این رفتارها باعث می‌شود شکاف بین مردم و حاکمیت ایجاد شود که اگر رسیدگی نشود و از راه‌های مدنی این شکاف پر نشود اتفاقات بدی می‌افتد.

وی با بیان این‌که برخی از رفتارها به برخی از نارضایتی‌ها دامن می‌زند، عنوان کرد: امروز در کشور کم تحریم نداریم اما یک خودتحریمی هم خودمان با عدم پیوستن به «FATF» ایجاد می‌کنیم. متاسفانه مجمع تشخیص مصلحت یکسال وقت داشت که درباره FATF تصمیم بگیرد اما این کار را انجام نداد امروز هم عنوان می‌کنند وقت تمام شده است و نظر شورای نگهبان با توجه به قانون باید اجرایی شود، که اگر نظر شورای نگهبان ملاک باشد ما اواخر بهمن در لیست سیاه قرار خواهیم گرفت و هنگامی که این اتفاق بیفتد بانک‌های ما فلج خواهد شد و ایرانیانی که در اقصی نقاط دنیا کار می‌کنند با مشکل رو‌به‌رو می‌شوند .همه زیر ذره‌بین خواهند رفت که برای هر حرکتی باید توضیح بدهند، در واقع زمان از دست می‌دهیم و هزینه تراشی می‌کنیم و مشکلات به وجود خواهد آمد.

وی با بیان این که امروز رسانه‌های مخالف مقصر تمامی مشکلات کشور را دولت و رئیس‌جمهور می‌دانند، گفت: امروز ادعا می‌کنند مجلس دهم مجلس اصلاح طلبی بود در صورتی که اینگونه نبود اصلاح‌طلبان یک اقلیت بزرگی بودند، نمی‌شد گفت که اکثریت مجلس بودند که اگر هم بودند سدهای زیادی داشتند که خیلی هم کاری نمی‌توانستند انجام دهند

وی ادامه داد: بگذارید چند مثال بزنم به آن قانونی که فراکسیون امید برای کم کردن جرائم زندان‌ها تصویب کرد شورای نگهبان ایرادات بسیاری گرفت که نمی‌دانم قابل اصلاح خواهد بود یا خیر، یا تعریف جرم سیاسی که هنوز مانده است و یا قانون انتخابات استانی چنان تیشه به ریشه‌اش زدند که قابل اصلاح نیست.

بی‌مقدار با اشاره به رد صلاحیت نمایندگان مجلس دهم از سوی شورای نگهبان ،‌ عنوان کرد: اینکه می‌گویند دلیل رد صلاحیت‌ها اقتصادی است اصلا چنین نیست، معتقدم ۷۵ درصد از نمایندگان مجلس دهم که رد صلاحیت شدند به دلیل مسائل سیاسی است.

این عضو فراکسیون امید افزود: دلایل رد صلاحیت این افراد این است که در مجلس اظهارنظر و از ملت دفاع کردند. نظرم این است نمایندگانی که رد شده‌اند باید اصرار کنند حتما دلایل رد صلاحیت‌شان در مطبوعات و حتی روزنامه رسمی انتشار پیدا کند زیرا با یک جمله کلی آقای کدخدایی این شائبه به وجود آمد همه نمایندگان فاسد بودند و مشکلات مالی دارند.

وی ادامه داد: به دوستانی که از فراکسیون امید تائید شده بودند گفتم شما بیایید موضع بگیرید تا کی می‌خواهید به خاطر عنوان نمایندگی زیر بار بسیاری از مسائل بروید، اما متاسفانه هیچ کاری نکردند و یک نفرشان هم درباره این مسائل اعتراض نکرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره ارائه لیست از سوی اصلاح‌طلبان برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: مخالف لیست دادن توسط شورای اصلاح‌طلبان هستم با لیست ۳۰ نفره تهران آمدند اما برای این که تائید صلاحیت بگیرند درباره رد صلاحیت‌ها سکوت اختیار کردند تنها کسانی که به همراه من اعتراض کردیم مطهری، هاشم‌زایی، سلحشوری و سیاوشی بودند و الا بقیه هیچ حرفی نزدند.

وی افزود: اتفاقا به یکی از خانم‌های نماینده گفتم شما وظیفه دارید از رد صلاحیت‌ها صحبت کنید اما این اتفاق نیفتاد و یا جا داشت آقای عارف به عنوان رئیس فراکسیون امید و شورای عالی اصلاح‌طلبان یک بیانیه‌ای صادر می‌کرد اما این کار را انجام نداد، لاریجانی بهتر از عارف در مورد رد صلاحیت‌ها و تهمت‌هایی که به نمایندگان زده شده عمل کرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز نمایندگانی که رد صلاحیت شدند از شورای نگهبان دلایل رد صلاحیت‌شان را بگیرند و بعد منتشر کنند، گفت: به یکی از نمایندگانی که رفته بود دلیل رد صلاحیتش را بپرسد اینکه پیش آقای خاتمی رفته بود را ایراد گرفته بودند، نطق و حرف‌هایش را ایراد گرفته بودند خب این‌ها سیاسی است دیگر. باید دید مردم چه تصمیمی می‌گیرند شاید اقدام مردم تلنگری شود تا آقایان بفهمند همه مردم آن‌هایی که نیستند که از یک جریان خاص حمایت می‌کنند.

وی عنوان کرد: آقای رئیس جمهور محکم بایستد و رفراندوم را پیگیری کند حتی می‌تواند رفراندوم برگزار کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
امیرخان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
4
20
امر دیگه ای باشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
22
15
یاس و ناامیدی رو دولت و اصلاح طلبان در مردم به وجود می اورند مگه پرای تولید پراید باید نگاهتون به برجام و بیرون باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
پراید نمیخوایم آخه مثل شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
35
15
ایشون همون آقایی هستند که خواسته بودند در مقابل شهادت سردار سلیمانی با آمریکا مذاکره بشه. نه آقا. ما حرفای شما رو قبول نداریم. عوض این کارها برای رفع مشکلات کشور کار کنین. لطفا مسئله تراشی نکنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
2
2
آفتاب چرا نظر منو منتشر نکردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
2
8
ارزش صحبتهاش مشخص میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
13
23
ایشان جداً انسان شریف و با مقداری هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
55
15
دست شورای نگهبان درد نکند که افراد بی لیاقت را رد صلاحیت کرد کسی که با فتنه گران همنشین باشد او هم شریک جرم است مگر امام نفرمود انقلاب را به دست نا اهلان ندهید پس باید از شورای نگهبان تشکر کرد که نااهلان را اخراج کرد سال ۹۹ سال اخراج بی صلاحیتها در همه جایگاه ها باشد ان شا الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
2
38
ای کاش ایرانی هامی دانستدتصمیم گیر آنها چه کسانی هستند.....
پاسخ ها
اشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
می دانم
فتاحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
6
3
با سلام از این چهار تا نماینده غیر از.....هیچی ندیدم....
حسن
|
United States of America
|
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
4
7
من با رفراندوم مخالف نیستم ولی دولتی که حرف از رفراندوم میزنه لطفا اول به دو بار رفراندومی که برای گرفتن یارانه انجام شد و طبق گفته خودتون نود درصد مردم خواهان دریافتش بودن احترام بزاره تا بعد ..... اول برای گرفتن بسته معیشتی رفراندوم برگزار کنه بعد در مورد بقیه مسائل میشه صحبت کرد .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
4
26
متاسفانه رئیس جمهور جرأت ندارد رفراندوم را پیگیری کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۰
میلیونها نفر در تشییع آمدند .. همین بزرگترین رفراندوم است
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
9
دوست عزیز شما که به رای اصلاح طلبان و اکثریت مردم ندارید پس چرا در گفته هایتان دعوت به حضورفعال پای صندوقهای انتخاباتی می دهید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین