کد خبر: ۶۳۷۸۴۹
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفته "وضعیت ما در برابر ویروس کرونا «زرد» است"

افزایش شمار قربانیان کرونا در ایران به ۶ نفر| تعطیلی مدارس، برنامه‌های ورزشی و هنری

براساس اعلام رسمی مقامات وزارت بهداشت، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر رسید. برخی منابع خبری تعداد قربانیان کرونا در ایران را ۶ نفر اعلام کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۲۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۵ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ کیانوش جهانپور با اعلام این خبر افزود: تا این لحظه ۷۸۵ فرد مشکوک به ویروس کرونا از بین هزاران فرد مراجعه کننده از مطب ها و کلینیک ها به مراکز وزارت بهداشت تحت آزمایش قرار گرفته اند و ظرف روز گذشته تعداد ۱۰ فرد مبتلای جدید به ویروس کرونا تشخیص قطعی شد که با توجه به آمار ۱۸ نفر روز گذشته مجموع این مبتلایان به ۲۸ نفر رسید.

اظهارات مسئولان درباره کرونا در ایران؛ افزایش شمار قربانیان به ۶ نفر| تعطیلی مدارس، برنامه‌های ورزشی و هنری

وی گفت: از بین ۱۰ نفر فرد بیمار جدید شناسایی شده، هشت نفر در شهر قم بوده‌اند و دو نفر بیماران بستری در تهران هستند که از قم ارجاع شده‌اند.

سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا ادامه داد: ۱۸ مورد مبتلای قبلی که تا روز گذشته شناسایی شده بودند نیز شامل دو مورد در استان گیلان، چهار مورد در تهران و ۱۲ مورد در استان قم است بنابراین اغلب مبتلایانی که تاکنون شناسایی شده‌اند و ابتلای آنها به ویروس کرونای جدید و بیماری کووید ۱۹ ثابت شده ساکن قم بوده یا طی روزها و هفته های گذشته به قم سفر داشته‌اند.

وی گفت: از مردم می خواهیم سفرهای ضروری خود را به شهرهایی که درگیر این بیماری هستند به خصوص شهر قم محدود کنند و توصیه های بهداشتی وزارت بهداشت به خصوص شست و شوی مداوم دست ها و پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن را جدی بگیرند.

وزیر بهداشت: کرونا را شکست می‌دهیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به مردم اطمینان داد که ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.

سعید نمکی روز شنبه در بیست وهشتمین مراسم تجلیل از دانشجویان برگزیده در ریاست جمهوری افزود:‌ ۲۶ روز پیش و در اولین لحظاتی که صدای گام‌های کرونا را در اطراف کشور شنیدم و اصرار بر اعمال محدودیت‌هایی داشتم، یگانه مردی که به حمایت برخاستند دکتر جهانگیری بود.

وی به سابقه فعالیت خود در حوزه سلامت کشور و نیز مهار برخی بیماری‌ها اشاره کرد و افزود: به عنوان یک کهنه سرباز حدود ۳۰ سال مدیریت سلامت بخش کشور را برعهده داشته ام و اعلام می کنم کرونا از سر مملکت رد خواهد شد.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به سیلاب های اخیر در کشور گفت: با وجود گستردگی این سیلاب ها، هیچ موردی اپیدمی نداشتیم و این امر تحسین سازمان بهداشت جهانی را برانگیخت.

نمکی ادامه داد: در اوج تحریم ها، ویروس «اچ وان ان ۱» را که به مراتب کشندگی بیش از کرونا داشت، با وجود ۱۳ هزار و ۲۰۰ مبتلا مدیریت کردیم و با وجود اینکه در آمریکا ۱۰ هزار مرگ بر اثر این بیماری رخ داد، مانند یک کشور پیشرفته با کمترین ابتلا آن را مهار کردیم.

وی با اشاره به راه اندازی بسیج ملی «کرونا را شکست می دهیم» در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور گفت:‌ مطمئن باشید بزودی مردم پیام مهار این بیماری را به نحو احسن خواهند شنید.

سردار جلالی: وضعیت ما در برابر ویروس کرونا «زرد» است/ برای قرنطینه‌سازی جایی هنوز به نتیجه نرسیدیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پس از بررسی نمونه­‌های مشکوک به کرونا در آزمایشگاه­های مرجع کشور و بررسی آن توسط پزشکان متخصص ما از وضعیت سفید خارج و وارد وضعیت زرد شده ‌ایم.

سردار غلامرضا جلالی در برنامه انتهای الوند که از شبکه دوم سیما با موضوع بیماری کرونا پخش شد با بیان اینکه در سطح جهان سه فرضیه برای شیوع کرونا وجود دارد، گفت: گمان اول این است که این ویروس از جهش طبیعی در ویروس کرونا به وجود آمده باشد. در واقع به صورت طبیعی و بدون دخالت انسانی این اتفاق افتاده است. سناریو دوم این است که چون در شهر ووهان یک آزمایشگاه سطح 3 وجود دارد احتمال فرار آزمایشگاهی و سپس انتقال ویروس به دیگران وجود دارد. گمانه سوم هم احتمال یک حمله زیستی با اهداف اقتصادی از سوی آمریکایی هاست که علیه اقتصاد چین انجام شده باشد.

وی در مورد اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور پس از شیوع ویروس کرونا نیز گفت: ما با شیوع ویروس کرونا در چین و انتشار اخبار مبتنی بر گسترش آن در سایر کشورهای جهان، قرارگاه پدافند زیستی کشور را در حالت آماده باش قرار دادیم. اولین اقدام ما رصد، پایش و بررسی گزارشات و همچنین ایجاد آمادگی در حوزه های تشخیصی و درمانی کشور بود تا هرگونه گزارش مشکوک به دست آمد مورد بررسی قرار گیرد و پیگیری شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که تا دو هفته پیش همه گزارشاتی که ما از آزمایشگاه‌های تشخیصی کشور و مراکز درمانی می‌گرفتیم ورود ویروس کرونا به کشور را تایید نمی‌کرد، افزود: ما براساس چرخه اقدامات پدافند زیستی که شامل مراحل پیش‌بینی، پیش‌گیری، پیش‌کنشگری و مقابله است در مرحله پیشگیری به این نتیجه رسیدیم که وضعیت کشور سفید است اما پس از بررسی نمونه­‌های مشکوک در آزمایشگاه­های مرجع کشور و بررسی آن توسط پزشکان متخصص در واقع ما از وضعیت سفید خارج شده و وارد وضعیت زرد شده ‌ایم.  رویکرد قرارگاه پدافند زیستی پشتیبانی و حمایت همه جانبه از اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

جلالی در پاسخ به این سوال که آیا منشاء بیماری کرونا که در کشور شیوع پیدا کرده شناسایی شده است، نیز گفت: سوابق بیماران و حتی فوت شدگان از سوی متخصصان برای منشایابی بیماران انجام شده است اما هنوز به جمع بندی مشخصی نرسیدیم بنابراین فرض ما همان انتقال به شیوه طبیعی است که در همه کشورها اتفاق افتاده است. آزمایشات ویروس‌شناسی نشان می‌دهد که ویروسی که در ایران شایع شده است همان ویروس شایع شده در چین است و تغییری در آن ندیده ایم.

وی با بیان اینکه در اقدامات مقابله‌ای پدافند زیستی سه پایه اساسی داریم، گفت: بحث اول رعایت نکات بهداشتی، درمانی و تشخیصی است. دوم اقداماتی با پایه امنیتی انتظامی است و در پایه سوم اقدامات رسانه‌ای و آموزشی است.

سردار جلالی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان برای تشخیص بیماری کیت‌های تشخیصی توسط WHO در اختیار کشور قرار گرفته است، تصریح کرد: در حوزه درمان نیز هنوز در دنیا دارو و واکسنی وجود ندارد بلکه پزشکان به درمان عوارض ناشی از این بیماری می‌پردازند. اما مهمترین موضوع در مقابله با کرونا در حوزه رسانه است. آنچه اهمیت دارد اطلاع رسانی درست، آموزش، پرهیز از ایجاد هراس و تقویت اعتماد عمومی به سیستم‌های بهداشتی و درمانی کشور است.  60 درصد کار در حوزه رسانه آموزش و اطمینان بخشی و راهنمایی های بهداشتی است اگر این موضوع به درستی انجام نشود ممکن است نیاز به رعایت الزامات امنیتی پیدا کنیم که خوشبختانه هنوز چنین اتفاقی نیافتاده است.

وی با بیان اینکه اکنون که از فضای انتخابات بیرون آمده‌ایم بهتر است میزان آموزش، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مردم افزایش یابد، گفت: موضوع کرونا در کشور ما قابل کنترل است چون به نظر من ظرفیت های علمی، درمانی و تشخیصی کشورمان در حوزه بهداشت و درمان در رده کشورهای پیشرفته دنیاست و کمبودی نداریم.

جلالی همچنین در مورد اقدامات قرنطینه‌ای نیز توضیح داد: در چرخه اقدامات پدافند زیستی احتمال قرنطینه زمانی است که انتشار ویروس از کنترل خارج شود که هنوز ما در مورد قرنطینه کردن جایی به جمع بندی نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته آیین نامه‌ای را با نام مرزبانی زیستی مصوب کردیم و چند هفته قبل هم مجدد آن را ابلاغ کردیم، گفت: جلسات متعددی تشکیل شده است و دستگاه‎های مختلف مانند نیروی انتظامی، وزارت راه و شهرسازی، تمامی مرزهای ریلی، زمینی،‌ هوایی و دریایی تحت اقدامات کنترلی قرار دارد و مرکز کنترل بیماری های واگیردار وزارت بهداشت هم در همه مرزها مستقر است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه صداقت و صراحت زیادی در وزارت بهداشت وجود دارد و هیچ گونه گرایش سیاسی در اعلام اخبار مربوط به کرونا احساس نکردم، گفت: به نظر من اولویت وزارت بهداشت سلامت مردم است و برداشت‌ها و گمانه‌زنی‌های برخی در فضای مجازی درست نیست و این بیشتر ناشی از فضای مجازی رها شده است. درخواست من از همه فعالان سیاسی و انقلابی کشور این است که سلامت مردم را وارد مسائل سیاسی نکنند، مساله مقابله با انتشار ویروس کرونا یک مساله ملی و جدی است. همه باید به وزارت بهداشت و درمان کمک کنند تا انشاالله بتوانند با اتکا به قابلیت های بسیار ارزشمند بومی کشور با این ویروس مقابله نماید.

تعطیلی مدارس و دانشگاه ها

مدارس و مراکز آموزشی برخی از استان‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند. بر این اساس مدارس استان تهران، اراک، قم، گلستان، مازندران، قزوین، البرز و ... تعطیل شده اند.(جزئیات تعطیلی مدارس)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان قم علاوه بر مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه نیز در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه، چهارم و پنجم اسفند تعطیل خواهند بود.

احتمال آلوده شدن اعضای شورای شهر تهران

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نیز اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های ناشی از شیوع کرونا، در خانه خواهد ماند. هاشمی دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را دیدارش با شهردار منطقه ۱۳ تهران که مشکوک به ابتلا به «کووید-۱۹» هست، اعلام کرد. گفته شده که مرتضی رحمان‌زاده، شهردار منطقه ۱۳ تهران به دلیل آلودگی به ویروس کرونا در بیمارستان بستری است.

«از ۴ تست کرونای شهردار منطقه ۱۳ سه مورد آن مثبت بوده است»

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: «سه‌شنبۀ هفته گذشته جلسه شورایاران در منطقه ۱۳ تشکیل شد و علاوه بر من مسجد جامعی، میلانی از اعضای شورای شهر و برخی از همکاران روابط عمومی در این جلسه حضور یافتند... رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ در جلسه ماسک بر صورت داشت و به من گفت آنفلوآنزا دارم و به دلیل اینکه در روز ۲۲ بهمن گشت زده‌ام، دچار بیماری شده‌ام.»

رئیس شورای شهر تهران افزود: «امروز از خانم خداکرمی که پزشک شورا هستند و عضو کمیته سلامت و محیط زیست بوده، در مورد وضعیت جسمانی آقای رحمانی سوال کردم که ایشان به من گفتند از ۴ تست کرونا مجتبی رحمان‌زاده شهردار منطقه ۱۳ سه مورد آن مثبت بوده است. از آنجایی که هفته پیش من در کنار شهردار منطقه ۱۳ بودم امروز تصمیم گرفتم از منزل بیرون نیایم. در حال حاضر علائمی از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا ندارم.»

او همچنین گفت که از هیأت رئیسه خواسته است تا جلسه‌ای تشکیل دهند و دربارۀ برگزاری جلسات آتی شورا تصمیم گیری کنند.

هاشمی همچنین اعلام کرد که پس از دیدار با شهردار منطقه ۱۳ تهران، با برخی دیگر از اعضای شورای شهر از جمله مجید فراهانی و زهرا نژادبهرام نیز دیدار داشته است.

وزیر علوم: تعطیلی دانشگاه‌ها در پیشگیری از شیوع کرونا موثر نیست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تشکیل ستاد سلامت در این وزارتخانه و دانشگاه‌ها خبرداد و گفت: وزارت بهداشت، ‌ تعطیلی کلاس‌های درس را در پیشگیری از سرایت ویروس کرونا مفید و موثر نمی‌داند.

منصور غلامی عصر شنبه در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری در گفت و گو با ایرنا درباره احتمال تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور تعطیل نمی شوند و در این زمینه مرجع ما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. این وزارتخانه تاکنون توصیه ای به تعطیلی دانشگاه ها نکرده است و صبح امروز هم از وزیر بهداشت این موضوع را پیگیر شدم که تعطیلی کلاس ها در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را مفید یا موثر نمی دانند.

وزیر علوم همچنین گفت: فعالیت دانشگاه ها ادامه دارد اما آموزش روش های پیشگیری و کاهش ریسک آلودگی جزو برنامه های وزارت علوم و دستورالعمل ها است که تا فردا به دانشگاه ها ابلاغ می شود.  فرار از مشکل، مشکلی را حل نمی کند.

افزایش شمار قربانیان به 6 نفر

فوت یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی تایید شد

استاندار مرکزی گفت: فوت یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی تایید شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به دنبال انتشار خبری درباره فوت یک نفر براثر کرنا در استان مرکزی «سیدعلی آقازاده» استاندار مرکزی با تایید این خبر اظهار داشت: متاسفانه یک نفر در استان مرکزی براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.  از تمام مردم استان در شهر و روستا تقاضا می کنیم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار دهند و از حضور غیرضروری در اماکن شلوغ و پرازدحام خودداری کنند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: تعطیلی یک هفته ای مدارس و دانشگاه های استان هم به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در استان بوده است.

«سیدمحمد جمالیان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با اشاره به موضوع کرونا ویروس در استان مرکزی اظهار داشت: امروز سه مورد مشکوک جدید ابتلا به کرونا در استان شناسایی شده که باید آزمایشات قطعی آنها انجام شود و به محض اینکه پاسخ تست تاییدی دریافت شود به مردم اطلاع رسانی می‌شود.  از مردم درخواست داریم تا با حفظ آرامش رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند البته خوشبختانه بیمارانی که در مورد کرونا تحت درمان هستند روند درمانی رو به بهبودی داشته و جای نگرانی در این خصوص نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: از مردم درخواست داریم اطلاعات رسمی را از مراجع ذیصلاح دریافت کنند و توجهی به شایعات و شایعه‌پراکنی‌ها نداشته باشند. تمامی مراکز سرپایی اراک مانند کلینیک‌های ولیعصر(عج)، کوثر و امام رضا(ع) ویزیت عفونی را انجام می‌دهند و مردم می‌توانند برای ویزیت به این مراکز مراجعه کرده و اگر نیاز به بستری داشته باشند از همان مراکز جهت بستری راهنمایی دریافت می‌کنند.ازمردم باید از حضور در اماکن پر ازدحام خودداری کرده و از حضور در مهمانی‌های دسته جمعی کم کرده تا از این طریق بتوانیم از انتشار ویروس جلوگیری کنیم.

تعطیلی ١٠ روزه تمام رویدادهای ورزشی

"ستاد مقابله با گسترش بیماری کرونا در ورزش" فدراسیون پزشکی ورزشی از لغو تمام رویدادهای ورزشی کشوری، لیگ های دسته اول و دوم همه رشته های ورزشی به مدت ١٠ روز خبر داد.(جزئیات بیشتر)

کدام برنامه‌های هنری و فرهنگی بخاطر کرونا تعطیل شد؟

با توجه به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور صادر کرد.(جزئیات بیشتر)

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
2
44
چرا شهر قم رو در قرنطینه نمیبرید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
چون زورشون... نمیرسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
1
13
مصلحت نیست
ناشناس
|
Kuwait
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
1
26
هر چی مصیبته از اسمون سرمون نازل شده زلزله گرانی سیل جنگ بی ثباتی کرونا بیکاری....... دیگه چقدر امتحان پس بدیم تمامی نداره فقط مونده بمب اتم بریزن سمون
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
15
6
..تا میتونی از حواشی کرونا بگو تا ملت از ترس سکته کنن.. اصلا گزارشی از نحوه پیشگیری و انتقال و درمان ننویس. باشهههه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
0
تمام موارد ابتلا از قم بوده و منشاء انتشار این ویروس کشنده از قم است. قرنطینه نکردن شهر قم یک خیانت بزرگ و جنایت در حق تمام مردم کشور است.
دکتر لطفی
|
Germany
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
0
باتوجه به استرس دانش آموزان و والدین و همه گیر بودن این ویروس و نیمه تعطیل بودن اسفند و جلوگیری از فاجعه ملی و شیوع فوق العاده سریع آن در بین دانش آموزان بهتلازم است مدارس کلیه استان ها و دانشگاه ها تعطیل شوند اما به جبران به ماه های آموزشی در سال آینده اضافه شود تا دراین یک ماه این بیماری دفع شود و آرامش برقرار شود زیرا پیشگیری بهتر از درمان است تعطیلی هر چه زودتر مدارس به نفع کشور است به از ۳ اسفند تا ۱۶ فروردین ماه
دکتر لطفی
|
Germany
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
9
باتوجه به استرس دانش آموزان و والدین و شیوع فوق العاده و باتوجه به جلوگیری از فاجعه ملی و نیمه تعطیل بودن اسفند بهتر است مدارس کلیه سطوح تعطیل شوند اما به جبران این تعطیلی لازم یک ماه به مدارس اضافه شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
8
وضعیت دنیا از کرونا قرمز است
یکی در ایران کشف کرد شرایط حاد ایران زرد است
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
15
دقت كنيد به اين جمله جناب وزير:
اکنون که از فضای انتخابات بیرون آمده‌ایم..!!
پاسخ ها
فرج لطف ان نظیر من پخش کنید هر صبع آب نمک بزنید به ذهنتان هم مریضی نخواهم گرفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
هر صبع با آب نمک دهنتانبشوید هم کرنای و ویروسی نمتواند به شما آسیبی برسند
فرج کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
من یکی که میگویم برای جلوگیری ویروس کرنا جاتره همون ازبوهبه به زبان محلی است دم کنید برای آنفلانزا و کرنا خوب است اگر گلو درد گرفتید صبع که از خواب بیدار شدید آب نمک بزنید به دهنتون تا ده سان یه بعد بریزید بیرون درجا خوب می شید چون آب نمک هچ موجودی طرفش نمی ره البته نمک با قلنگ بکنی از همه بهتر است فلفل بآ غذا هاتون بریزید بخورید هچ ویروسی نمیگیرد فرج اله کریمی از آبدانان استان ایلام 0...ین هم شمارم است اگر دچار ویروس یا گلو درددشدید همین کارها انجام بدهید و خبر بهم بدهید با تشکر از برنامتون
فرج اله کریمی آبدانان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
0
با آب نمک هر صبع دهنتان بشوید فلفل با غذایتان زیادبخورید هم ویروسی شما ن میگیرید جاتره دم کنید بخورد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین