کد خبر: ۶۳۷۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷

کدام برنامه‌های هنری و فرهنگی بخاطر کرونا تعطیل شد؟

با توجه به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری و به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از همکاری صنوف مرتبط به اطلاع عموم می‌رساند:

تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشور تا پایان هفته جاری (۹/۱۲/۹۸) تعطیل می‌شود. بدیهی است تدوام این وضعیت منوط به بررسی مجدد شرایط و اخذ نظر مراجع ذی‌صلاح خواهد بود.»

کدام مراکز و برنامه‌های هنری و فرهنگی بخاطر کرونا تعطیل شد؟

کنسرت‌ها تا آخر هفته لغو شد

وزارت ارشاد از لغو تمامی برنامه‌های هنری کشور تا پایان هفته خبر داده است؛ تصمیمی که لغو کنسرت‌ها را هم در پی خواهد داشت.

در اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علت این تصمیم توجه به توصیه‌های اکید بهداشتی در رابطه با بیماری واگیردار کرونا و تدوام این وضعیت منوط به بررسی مجدد شرایط و اخذ نظر مراجع ذی‌صلاح عنوان شده است.

در همین راستا سایت فروش بلیط ایران کنسرت اعلام کرد که کلیه کنسرت‌ها تا آخر هفته لغو شده و پول خرید بلیط‌ها بازگردانده خواهد شد.

کنسرت‌های لغو شده تهران در بخش پاپ شامل اجرهای بهنام بانی در ۴ اسفند سالن میلاد نمایشگاه، امین بانی ۴ اسفند در برج میلاد، گرشا رضایی ۵ اسفند در میلاد نمایشگاه، شهاب صادقی ۵ اسفند در ایوان شمس، بنیامین بهادری ۶ اسفند در برج میلاد، روزبه بمانی ۶ اسفند در میلاد نمایشگاه، کنسرت بانوان مهر عاطفه ۶ اسفند نیاوران، بهنام بانی ۹ اسفند میلاد نمایشگاه و داریوش دهری ۹ اسفند برج آزادی است.

همچنین در بخش کلاسیک تلفیقی و سنتی کنسرت‌های لغوشده شامل اجرای رسیتال ویولن و پیانو (۵ اسفند در رودکی)، سالار عقیلی (۹ اسفند در هتل اسپیناس پالاس)، ارکستر پارسوا (۹ اسفند در رودکی)، تکنوازی پیانو گروه معنا (۹ اسفند ارسباران) و دو نوازی گروه آوای آذرنوش (۹ اسفند نیاوران) است.

جشنواره فیلم تصویر تعطیل شد

جشنواره فیلم تصویر تا پایان هفته‌ جاری تعطیل است.

به گزارش دبیرخانه تصویر سال، در پی شیوع بیماری کرونا ویروس و اطلاعیه پیشگیرانه‌ی وزارت ارشاد مبنی بر تعطیلی تمامی اکران‌های سینمایی در سینماهای سراسر کشور، جشنواره فیلم تصویر تا پایان هفته جاری تعطیل است.

بدیهی‌ست با بهبود شرایط و از سرگیری برنامه‌های جشنواره فیلم تصویر، فیلم‌هایی که زمان پخش آن‌ها در جدول برنامه‌های تالار ناصری و شهناز در روزهای تعطیل جشنواره بودند، در ادامه‌ی برنامه‌های جشنواره فیلم تصویر گنجانده و نمایش داده خواهند شد.

بخش نمایشگاهی تصویر سال تا اطلاع ثانوی از ساعت ۱۴ تا ۲۰ برقرار است.

کرونا فعلا موزه‌های کشور را تعطیل نکرده است

مدیر اداره کل موزه‌ها خبر داد: در حال حاضر فعالیت موزه‌ها و اماکن تاریخی زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مانند روال گذشته ادامه دارد.

با توجه به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور صادر و اعلام کرد که برنامه‌های هنری و سینمایی تا پایان هفته تعطیل خواهد بود، به همین دلیل خبرنگار ایسنا فعالیت موزه‌های زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را پیگیری کرد.

محمد رضا کارگر - مدیر اداره کل موزه‌ها- تاکید کرد: در حال حاضر و تا این لحظه برنامه‌ریزی برای تغییر ساعت کاری موزه‌های زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام نشده است و موزه‌ها به روال گذشته همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

او ادامه داد: اما با توجه به اتفاقات رخ داده، احتمالا فردا یک‌شنبه (۴ اسفند) جلسه‌ای برای بررسی وضعیت موجود برگزار می‌شود، تا بتوان فعالیت موزه‌ها در روزهای آینده را مورد بررسی قرار داد و به نتیجه‌ی مناسبی رسید.

در نخستین قدم، موزه ملی ایران عصر شنبه (۳ اسفند) در پیامی در صفحه اصلی سایت موزه به بازدیدکنندگان موزه مادر ایران برای پیشگیری از بروز بیماری‌های حاد تنفسی توصیه‌هایی را پیشنهاد کرد.

برنامه‌های حوزه کتاب و نشر تا پایان هفته تعطیل شد

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی برنامه‌های این معاونت در حوزه کتاب و نشر را تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام کرد. همچنین دو نمایشگاه استانی کتاب تعطیل شدند.

در اطلاعیه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

«پیرو اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعطیلی برنامه‌های هنری به دلیل توجه توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و یشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری و به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه به اطلاع می‌رساند تمامی برنامه‌های این معاونت در حوزه کتاب و نشر اعم از نشست‌های نقد و بررسی و رونمایی کتاب، برنامه‌های کتاب‌محور و نمایشگاه‌های کتاب نیز تا پایان هفته جاری (۱۳۹۸/۱۲/۰۹) تعطیل اعلام می‌شود.

بدیهی است تدوام این وضعیت به بررسی مجدد شرایط و اخذ نظر مراجع ذی‌صلاحبستگی خواهد داشت. (۳ اسفند ۱۳۹۸)»

همچنین موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز ذر اطلاعیه‌‌ای از تعطیلی نمایشگاه کتاب قزوین و ارومیه به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد. در اطلاعیه این موسسه خطاب به ناشران آمده است: «قابل توجه ناشران محترم منتخب نمایشگاه کتاب قزوین و ارومیه که براساس بخشنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ابلاغ و تاکیدات وزارت بهداشت مبنی بر جلوگیری از بیماری کرونا ،ضمن تشکر از همراهی های همه ناشران محترم نمایشگاه قزوین و ارومیه لغو شد.»

وضعیت جشنواره تجسمی فجر در پی لغو برنامه‌های هنری کشور

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی اعلام کرد که به دنبال اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعطیلی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور، اختتامیه دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر به تعویق می‌افتد اما نمایشگاه تا روز دوشنبه (پنجم اسفند ماه) ادامه دارد.

هادی مظفری اظهار کرد که «مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر که قرار بود در تاریخ نهم اسفند ماه برگزار شود، به دنبال اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعطیلی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور، به زمان دیگری موکول می‌شود.»

این مقام مسوول تاکید کرد که مراسم اختتامیه جشنواره تجسمی فجر حتما برگزار خواهد شد، اما زمان قطعی آن هنوز مشخص نیست. هم‌اکنون داوران در حال بررسی آثار هستند و در موضوع خرید آثار توسط دفتر هنرهای تجسمی نیز هیچ خللی ایجاد نخواهد شد.

او تاکید کرد که نمایشگاه این جشنواره طبق آنچه از پیش اعلام شده بود، به دلیل اینکه محل تجمع نیست تا روز دوشنبه (پنجم اسفند ماه) ادامه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین