کد خبر: ۶۳۸۹۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

تراکم کامیون‌های صادراتی پشت مرزهای عراق

رییس کمیسیون تسهیل صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران با اشاره معطلی کامیون‌ها در مرزها اعلام کرد: تقریبا تمام مرزهای مشترک به دلیل ویروس کرونا متوقف شده‌اند، اما تراکم کامیون‌های صادراتی در مرزهای عراق بیشتر است.
آفتاب‌‌نیوز :

«جمشید نفر» امروز (جمعه) افزود: باید جریان بهداشتی کرونا را رعایت کنیم تابه دنبال آن مرزها نیز در زمان کوتاه بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه صادرات در ایران سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده نیست، افزود: از قبل باید همه چیز را مدیریت کنیم؛ به این معنا که وقتی اعلام شد ۲۰۰ کامیون پشت مرزها متوقف شده‌اند، صادرکنندگان باید تا برطرف شدن ترافیک صبوری و سپس اقدام به ارسال محموله‌های صادراتی خود کنند.

تراکم کامیون‌های صادراتی پشت مرزهای عراق

به گفته رییس کمیسیون تسهیل صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی ایران، صادرکنندگان همچنان کامیون به مرزهای متوقف ارسال می‌کنند که این کار ترافیک پشت مرزها را بیشتر می‌کند.

نفر با بیان اینکه صرف تولید کالای باکیفیت برای صادرات کفایت نمی‌کند، گفت: مشکل اساسی این است که ساختار اقتصادی ما صادراتی نیست و ابزار آن نیز صادرات‌محور و برنامه ریزی شده نیست. برای اقتصاد صادرتی باید سیستم لجستیک و جاده‌ها همگی در خدمت صادرات باشد.

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور برخی کشورهای همسایه از جمله عراق، آذربایجان و افغانستان مرزهای خود را برای تردد مسافر و محموله‌های صادراتی تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
1
2
برادرهای دینی هم راهمون نمیدن
مم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
2
خوشمان امد حالا این جنسایی که به کشور رواست به همسایه حرام شد که یه پیاز به درد نخور نشه اقای پیاز تو عکس هندوانه هم هست
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
2
0
عراق افغانستان و کشورهای دیگر که مرزهایشان را بسته اند یک ماه دیگر از گشنگی می‌میرند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین