کد خبر: ۶۴۵۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
با وجود توصیه دولت آمریکا به شهروندان

ترامپ: ماسک به صورت نمی‌زنم

دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری به مردم آمریکا توصیه کرد که به هنگام حضور در مناطقی چون مرکز خرید یا جاهایی که نزدیک دیگران هستند ماسک بزنند یا پارچه‌ای را جلوی صورت خود ببندند هر چند خود او به عنوان رئیس جمهور آمریکا بنا ندارد چنین کند. او گفته توصیه به ماسک زدن داوطلبانه خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :

توصیه به زدن ماسک در حالی روز جمعه رسما از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام شد که این کشور شاهد بالاترین آمار جان‌باختگان در یک روز بود. بنابر آخرین گزارش‌ها، ۱۰۹۴ آمریکایی جان خود را طی ۲۴ ساعت گذشته از دست داده‌اند که این رکوردی جدید برای ثبت قربانیان ظرف یک روز در آمریکا و جهان محسوب می‌شود.

همزمان در حالی که شمار قربانیان کرونا در آمریکا به مرز ۷ هزار نفر رسیده و بیش از ۲۷۰ هزار نفر از مردم این کشور مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند دکتر آنتونی فاوچی، مدیر مرکز کنترل آلرژی و بیماری‌های ریوی آمریکا خواستار این شده در تمام ایالت‌ها مردم در خانه بمانند.

ترامپ ماسک به صورت نمی‌زند

دکتر فاوچی روز جمعه، چهارم آوریل گفت "درک نمی‌کند" که مقامات چرا تا حالا چنین کاری را انجام نداده‌اند، در حالی بیماری به سرعت رو به گسترش است و هر روز بر تعداد قربانیان اضافه می‌شود.

بیل گیتس، مدیرعامل سابق مایکروسافت و میلیاردر انسان‌دوست هم روز سه‌شنبه، ۳۱ مارس، در یادداشتی که در روزنامه واشنگتن پست منتشر کرد خواستار قرنطینه سراسری در آمریکا شده بود.

با این وجود، آقای ترامپ بارها گفته که با قرنطینه سراسری آمریکا موافق نیست بلکه به نظر او باید زندگی و کسب و کار در نقاطی که شیوع کرونا بالا گزارش نشده باید ادامه یابد.

او امروز هم به خبرنگاران گفت که ترجیح می‌دهد فرمان فدرالی در این باره صادر نکند و تصمیم برای قرنطینه و محدودیت‌های آمد و شد را به عهده فرمانداران ایالت‌ها بگذارد.

در همین حال لری کادلو ، یکی از مشاوران اقتصادی ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اذعان کرده که تاثیر اقتصادی شیوع ویروس کرونا بر این کشور بسیار زیاد بوده اما در عین حال گفت این تاثیرات موقت خواهند بود.

او همچنین گفت شکی نیست که این تاثیر منفی بر اقتصاد آمریکا در هفته‌های آینده شدیدتر خواهد شد.

آقای کادلو گفت دولت نمی‌تواند اجازه کسب و کار به روال عادی را بدهد مگر این که متقاعد شود خطر این بحران سلامت رفع شده است.

او گفت وقتی این بحران رفع شود اقتصاد آمریکا با قوت بهبود خواهد یافت.

منتقدان، آقای کودلو را متهم می‌کنند که در گذشته پیش‌بینی‌هایش ضعیف بوده‌اند بویژه در بحران اقتصاد جهانی سال ٢٠٠٨.

در همین حال نیویورک که بیش از هر جای دیگر آمریکا تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته امروز بیشترین تعداد جان‌باختگان را طی یک روز تجربه کرد و به گفته اندرو کومو فرماندار این ایالت، شمار جان‌باختگان ٥٠٠ نفر بیشتر شده و به حدود ٣ هزار نفر رسیده است.

او عصر جمعه دستور جدیدی صادر کرد که به موجب آن دستگاه‌های تنفس مصنوعی از نقاط کمتر آسیب دیده ایالت نیویورک به بیمارستان‌هایی که بیشترین نیاز به آن را دارند جابجا خواهند شد.

آقای کومو گفته نیویورک در بحران است و دوباره از دیگر نقاط آمریکا که کمتر تحت تاثیر شیوع این ویروس هستند، درخواست کمک کرد.

او گفت به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه تنفس مصنوعی تعداد بیشتری جان خود را از دست خواهند داد مگر آن که دستگاه‌های بدون استفاده در بعضی ایالت‌ها، در سراسر کشور توزیع شوند.

فرماندار نیویورک همچنین گفت از گارد ملی برای انتقال چنین تجهیزاتی استفاده خواهد شد.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین