کد خبر: ۶۴۶۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲

متخصص عفونی: استفاده نادرست وایتکس آسیب جدی به ریه وارد می‌کند

متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بانوان در این ایام کرونایی استفاده زیاد از وایتکس نداشته باشند که آسیب جدی به ریه وارد می‌کند.
متخصص عفونی: استفاده نادرست وایتکس آسیب جدی به ریه وارد می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

معصومه بیانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وسواس زیاد در بکارگیری وایتکس آسیب های شدیدی را برای ریه به همراه خواهد داشت و خانواده ها در شرایط عادی میزان مخلوط آب و وایتکس را ۱ به ۴۹ انجام دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: خانواده هایی که در منزل از بیمار کرونایی مراقبت می کنند مخلوط آب و وایتکس را باید به میزان ۱ به ۱۹ مخلوط کنند تا زمینه شکست کرونا را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان وایتکس را با آب گرم حل نکنید؛ افزود: این روش و استفاده زیاد از وایتکس موجب آسیب شدید به ریه می شود.

بیانی گفت: در هنگام استفاده از آب وایتکس تهویه هوای محیط نیز انجام شود زیرا خود کلر موجب آسیب‌رسانی به ریه می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: الکل مورد نیاز نیز بهتر است ۷۰ درصد باشد و اگر به الکل ۹۶ درصد دسترسی دارید، الکل را به نسبت ۳ به ۱ با آب جوشیده سرد شده مخلوط کنید تا ۷۰درصد شود.

متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: محلول آب و وایتکس بیش از۲۴‌ساعت نگهداری نشود و این محلول دور از نور قرار داده شود.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل که به صورت مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد ، تاکنون بیش از ۱۵ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که توسط پرسنل درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند و بیشتر این افراد نیاز به بستری نداشتند.

همچنین بیش از یکهزار و ۷۰۰ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا هم که در این مدت در بیمارستان های شهرستان بستری بودند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند، بهبود یافته و ترخیص شدند.

هم اکنون طبق آخرین آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی به ۱۸۰ نفر کاهش یافت.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل دارای شش بخش و هفت شهر است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هفت بیمارستان آموزشی درمانی شامل بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر را زیر پوشش دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین