کد خبر: ۶۴۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۸
عضو فراکسیون اقلیت:

اولویت دولت نهم اقتصاد نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو فراکسیون اقلیت مجلس تأکید کرد: «دولت نهم نشان داد که به مجلس نیازی ندارد». 

نورالدین پیرمؤذن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در خصوص کاهش ساعات کار ادارات دولتی در ماه مبارک رمضان و رایزنی با دولت پیرامون پیامدهای اقتصادی و مالی این تصمیم گفت: «نکته مشخص این است که از ابتدای فعالیت نهم روند تصمیم‌گیری، بیشر بر مبنای تقویت بنیه مذهبی کشور است. وقتی دولت ترویج مذهب را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می‌دهد دیگر فکر کردن به مسایل اقتصادی – سیاسی – اجتماعی در رده‌های بعدی اهمیت قرار می‌گیرند». 

وی افزود: «در خصوص تغییر ساعت هم علیرغم تصویب مجلس شورای محترم نگهبان با گذشت 10 روز جوابی نمی‌دهد. دولت نهم نشان داد نیازی به مجلس و تصمیم‌گیری‌های درست و اصولی نمایندگان ملت ندارد. جهت‌گیری دولت نشان می‌دهد به مجلس نیازی نیست و اگر هم مجلس بر خلاف میل دولت مصوبه‌ای داشته باشد دولت اجرا نمی‌کند حتی اگر شورای محترم نگهبان تصویب کند». 

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تصریح کرد: «همانطور که آقای کروبی هم در روزهای اخیر اشاره کردند کاری نمی‌شود کرد. با توجه به اینکه اکثریت مجلس در اختیار حامیان دولت نهم هستند امکان هیچ تغییر و تحولی با این روند کار مجلس و شیوه تصمیم‌گیری دولت وجود ندارد». 

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ملت شاهد این تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه باشند تأکید کرد: «روز قیامت هر مسئول سیاسی، روز انتخابات آزاد است. اینکه آیا این جهت‌گیری به نفع کشور است یا نه باید گفت که عزیزان ما، فعلا به فکر تقویت بنیه مذهبی جامعه هستند. ادارات دولتی هم دراختیار دولت است و هر تصمیمی بگیرند اجرا می‌شود. اینکه آیا سودی برای کشور دارد یا نه و این که کارشناسان بگویند کاهش ساعت کار ادارات بار مالی دارد و آثار زیانبار اقتصادی به جای می‌گذارد سخن دیگری است. اکنون عزیزان ما قصد دارند ملت را به خدا نزدیک‌تر کنند و ساعات بیشتری را برای عبادت مردم اختصاص می‌دهند. کدامیک از این دو راه درست است؟ باید تصمیم‌گیری را به عهده ملت گذاشت». 

پیرمؤذن با اشاره به تعطیلی مجلس گفت:‌ «حتی تذکرهای ماه‌های گذشته در زمان فعالیت مجلس هم سودمند نبوده است. دولت بود و نبود مجلس را زیر سؤال برد و با این اکثریت موجود مدافع دولت کاری نمی‌توان کرد. اقلیت نمی‌تواند بر اراده اکثریت تأثیر بگذارد». 

وی ادامه داد: «حتی زمانی که نمایندگان اقلیت مجلس تصمیم به فراخوانی رئیس جمهور و پاسخ به سوالات گرفتند با مخالفت و مقاومت هیأت رئیسه و اکثریت مجلس مواجه شدند». 

این عضو فراکسیون اقلیت در پایان اظهار داشت:‌ «تنها جایی که می‌توان پاسخ این رفتارها را داد انتخابات است که ملت نظر خود را اعلام می‌کند. وگرنه تذکرات مجلس سودی ندارد چرا که گوش شنوایی نیست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین