کد خبر: ۶۴۹۴۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱

رعایت نکردن فاصله اجتماعی در دزفول مشکل ساز شد

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا در این شهرستان گفت: رعایت نکردن فاصله اجتماعی از سوی مردم مشکل ساز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

میثم مرد سلطانی روز شنبه به رسانه های دزفول اعلام کرد: طبق الگوی ترسیم شده پیش بینی شده بود در صورت قرنطینگی ۱۰ درصدی و با ارتباطات معمول، اواسط اردیبهشت ماه روزانه با ۳۰ مورد مثبت کرونا، ‌ اواخر اردیبهشت ماه ۲۶ مورد و اواخر خردادماه با افزایش روزانه ۱۶ مورد مثبت کووید ۱۹ در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول روبرو شویم.

وی افزود: طبق این الگوی علمی، درصورت قرنطینگی ۴۰ درصدی مانند آنچه در تعطیلات عید نوروز اجرا شد، انتظار داشتیم اواسط اردیبهشت ماه با هشت مورد ابتلای جدید در روز، اواخر اردیبهشت ماه ۶ مورد و انتهای خردادماه چهار ابتلای جدید مواجه شویم.

رعایت نکردن فاصله اجتماعی در دزفول مشکل ساز شد

وی اظهارداشت: اگر قرنطینگی ۷۰ درصدی اعمال شود همه فعالیت های اقتصادی تعطیل خواهند شد که این موضوع برای هیچ کشوری عملی نخواهد بود و در واقع با از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی، قرنطینگی به ۱۰ درصد می‌رسد.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول آمار روزهای اخیر در این شهرستان را نگران کننده و نامطلوب دانست و گفت: همکاران در کادر درمانی از هیچ تلاشی برای مهار این بیماری مضایقه نکرده و جان خود را به خطر انداخته‌اند ولی اگر این بیماری جدی گرفته نشود شاهد مرگ عزیزان خود و کادر پزشکی خواهیم بود.

وی افزود: همکاری نکردن مردم در این طرح، موجب استرس، ترس اجتماعی و خلع سلاح کردن کادر درمان خواهد شد.

مرد سلطانی بر لزوم همسو بودن سیاست‌های وزارت بهداشت، وزارت کشور و مردم تاکید کرد و گفت: کشورمان از سطح سواد نسبتا بالایی برخوردار است و ۴۰ درصد مردم از تلفن همراه اندروید بهره مند هستند و در جریان جدیدترین اخبار قرار دارند.

وی رعایت ۷۰ درصد قرنطینگی را غیرممکن دانست و افزود: موارد مثبت و بررسی آمار و مشخصات آنها نشان می‌دهد با وجود تاکید فراوان، فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشده است.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی دزفول بهترین راهکار برای کنترل کرونا را بالا بردن سطح فاصله گذاری اجتماعی دانست و گفت: در صورت بالا رفتن آمار افراد مبتلا، سیستم درمانی جوابگو نخواهد بود و ممکن است در آینده با صحنه‌های نازیبایی روبرو شویم.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت در ٢٤ ساعت گذشته، ٨٠٢ بیمار جدید مبتلا به کووید ١٩ در کشور شناسایی شد و تعداد مجموع بیماران کرونایی به ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر رسید.

با وجود سیر نزولی تعداد مبتلایان به کرونا در سطح کشور آمار در دزفول و خوزستان همچنان صعودی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین