کد خبر: ۶۴۹۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸

۶۵ درصد فوتی‌های کرونا در خراسان شمالی شهرنشینان هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از مجموع فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در این استان ۳۵ درصد روستاییان و مابقی ساکنان نواحی شهری بوده‌اند.
۶۵ درصد فوتی‌های کرونا در خراسان شمالی شهرنشینان هستند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سیداحمد هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این در حالی است که با نگاه به جمعیت مبتلایان به کرونا در استان، ۴۵ درصد را روستاییان و ۵۵ درصد را شهری ها تشکیل می دهند.

وی در خصوص تفکیک جنسیتی جانباختگان نیز گفت: از مجموع فوتی های کرونا در خراسان شمالی تا امروز ۵۱ درصد زنان و ۴۹ درصد مردان بوده اند.

هاشمی با اشاره به افزایش جهشی آمار ابتلای به ویروس کرونا در استان در چند روز اخیر، رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط مردم و اصناف و حضور بی پروای مردم در تجمعات و معابر، افزایش نمونه‌گیری از خانواده و اطرافیان بیماران مبتلا و نیز نمونه گیری از بیماران سرپایی را از علل آن برشمرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با رد برخی شایعات مبنی بر اعلام آمار غیرواقعی مبتلایان به کرونا در استان گفت: ما از کم کردن آمار و عدم بیان آمار واقعی نفعی نمی‌بریم.

وی با اشاره به گفته های متناقض در فضای مجازی و برخی رسانه ها، اظهار داشت: بسیاری از این گفته ها غیرمستند و غیرواقعی است ولی متاسفانه نبود سواد رسانه ای کافی باعث شده مردم به آنها توجه کنند که باعث بی اعتمادی به مسوولان مربوط شده است.

دکتر هاشمی یادآور شد: هم اینک صحبت های بسیاری در خصوص درمان این بیماری و یافتن داروی آن در فضای مجازی مطرح است که بیشتر آنها برداشت های شخصی است که نیازمند پالایش است.

وی افزود: تا کنون هیچ داروی قطعی و تایید شده ای برای این بیماری در جهان پیدا نشده است و فقط یک دارو آن هم برای موارد اورژانسی اعلام شده که به دلیل عدم انجام مطالعات دقیق بر روی آن به راحتی اجازه مصرف داده نمی شود.

هاشمی یادآور شد: استفاده از دارو برای درمان بیماری نیاز به مطالعات و آزمایش های فراوان دارد.

استان خراسان شمالی که در ابتدای شیوع کرونا در کشور تا مدت ها جزو استانهای سفید بود، در آخرین ارزیابی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از استان های قرمز کرونایی اعلام شده است.

شمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی در هفته اخیر روندی افزایشی به خود گرفته که به گفته مسوولان بهداشتی اگر بخواهد به سمت نزولی شدن آمار مبتلایان پیش برود چاره ای جز رعایت پروتکل های وزارت بهداشت، همکاری همه جانبه مردم، پرهیز از تشکیل تجمعات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در فعالان صنفی وجود ندارد.

بر اساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا ظهر روز سه شنبه - امروز- ۹۹ هزار و ۹۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان این بیماری به ۶ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین