کد خبر: ۶۴۹۹۷۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۶ اردیبهشت+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۱۳۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۹۹۷۰ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور در خصوص آخرین وضعیت بروز و فوتی ناشی از کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۹۹۷۰ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳۴۰ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۸۰۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.  ۲۶۸۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۵۱۹ هزار و ۵۴۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۵ اردیبهشت+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۵ اردیبهشت+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۳۶۲نفر تا۱۰اردیبهشت    
2 آذربایجان غربی   ۱۷۴ ۱۴۸۰ ۳۰۰۴
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان)   ۶۰۰ نفر تا ۸اردیبهشت    
5 البرز   ۲۸۷نفر تا۱۰اردیبهشت    
6 ایلام ۳ ۵۴   ۵۵۰
7 بوشهر ۱۹ ۱۱ ۱۵۱ ۳۰۹
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۶ ۲۷ ۳۸۱ ۴۲۶
10 خراسان جنوبی ۴ ۴۳ ۵۲۶ ۵۷۳
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۵۹ ۸۵ ۴۷۳ ۱۰۸۸
13 خوزستان ۱۸۰ ۲۴۱ ۲۹۴۴ ۳۵۵۶
14 زنجان ۵ ۱۰۸ ۸۲۸ ‭۱۰۳۰
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۲۳ ۵۳   ۷۴۳
17 فارس ۵۴ ۹۱ ۳۳۶۶ ۳۸۴۶
18 قزوین        
19 قم ۴۱      
20 کردستان ‭۵۱‬ ۱۲۵ ۸۶۱ ۱۶۱۰
21 کرمان ۱۸ ۵۲ ۳۷۷ ۸۲۶
22 کرمانشاه ۵۴ ۸۰   ۱۵۸۵
23 کهگیلویه و بویراحمد ۷ ۹   ۵۲۴
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۴۰ ۱۳۰   ۲۰۳۵
27 مازندران ۷۶      
28 مرکزی   ۱۵۷نفر تا ۹ اردیبهشت    
29 هرمزگان ۴۶ ۲۹ ۳۶۷ ۱۰۵۵
30 همدان   ۹۰ نفر تا ۱۴اردیبهشت    
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

عبودر بیماران کرونا در آذربایجان غربی از مرز سه هزار نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ۳ هزار و ۴ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۱۷۴ نفر نیز جان باخته اند.

دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در ۱۵ اردیبهشت ماه، ۴۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از افراد مبتلا، ۳۱ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۱۰ نفر نیز بستری شده اند و با این آمار جدید تعداد مبتلایان به کرونا در استان به رقم ۳ هزار و ۴ نفر رسیده است.

او با اشاره به آمار بهبودیافتگان نیز گفت: آمار بهبود یافتگان در آذربایجان غربی به رقم ۱۴۸۰ نفر رسیده است.

دکتر آقازاده گفت: متاسفانه با فوت شدن دو بیمار نیز آمار جان باختگان از ابتلای به ویروس کرونا نیز به ۱۷۴ نفر در آذربایجان غربی رسیده است.

۱۸۰ خوزستانی به کووید ۱۹ مبتلا شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با تأکید بر بهبود یافتن ۲۹۴۴ بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۰ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی شد.

علی احسان پور ظهر سه‌شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در خوزستان، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۰ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی شد که با احتساب این موارد جدید، شمار مبتلایان در استان به سه هزار و ۵۵۶ نفر افزایش یافت. این موارد جدید به تفکیک شهرستان‌ها؛ اهواز ۹۷ مورد، باوی ۲۳ مورد، آبادان ۱۲ مورد، مسجدسلیمان ۱۱ مورد، دزفول ۱۰ مورد، خرمشهر ۷ مورد، هویزه ۵ مورد، اندیمشک، دشت آزادگان و حمیدیه هر کدام ۳ مورد، شادگان و کارون هر کدام ۲ مورد و شوشتر و ماهشهر هر کدام یک مورد بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خبر داد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خوزستان جان خود را از دست داده‌اند تا به این ترتیب تعداد فوت‌شدگان در استان به ۲۴۱ مورد برسد. در حال حاضر ۳۷۱ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان تحت درمان هستند و دو هزار و ۹۴۴ بیمار با تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان پس از بهبودی از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

شناسایی ۵۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس/ وضعیت شهرستان‌های استان در زمینه شیوع بیماری چگونه است؟

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بررسی هزار و ۴۲۷ نمونه جدید در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان فارس و شناسایی ۵۴ مورد جدید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی با اعلام این خبر اظهارداشت: با شناسایی افراد جدید، آمار مبتلایان در استان به سه هزار و ۸۴۶ بیمار افزایش یافت.

وی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز سه هزار و ۳۶۶ نفر اعلام کرد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه، طی روز گذشته تاکنون، چهار نفر از مبتلایان، شامل دو سالمند و دو بیمار با علایم زمینه‌ای جان خود را از دست داده اند که بر این اساس، آمار موارد فوتی ناشی از کروناویروس در فارس به ۹۱ نفر می‌رسد.

همتی با تفکیک موارد ابتلای روز گذشته تاکنون در استان، بیشترین آمار را مربوط به شیراز با ۲۸ مورد اعلام کرد و گفت: مرودشت با هشت مورد؛ قیروکارزین با دو مورد؛ آباده، اقلیو و استهبان هرکدام با یک مورد، در ردیف‌های بعدی جای گرفته و دیگر موارد ابتلا نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان بوده است.

وی با اعلام وضعیت شهرستان‌های استان فارس در زمینه ابتلا به کووید ۱۹ از سوی ستاد مرکزی کرونا گفت: شیراز؛ جهرم؛ فسا؛ لار؛ گراش؛ مرودشت؛ کازرون؛ استهبان و سرچهان دارای وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت سفید هستند. اعلام وضعیت سفید در برخی شهرستان‌ها به منزله رعایت نکردن موازین بهداشتی نیست، چرا که شرایط به صورت هفتگی می‌تواند متغیر باشد.

۴۶ مورد جدید به مبتلایان کرونا در هرمزگان اضافه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۴۶ مورد دیگر در استان آمار مبتلاشدگان قطعی به کرونا در هرمزگان به ۱۰۵۵ نفر رسید.

حسین فرشیدی سه شنبه شب در نشست با خبرنگاران در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۲ هزار و ۵۱۷ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون بستری شده‌اند که ۲ هزار و ۲۳۵ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۱۱۶ نفر همچنان بستری، ۸۱ نفر ایزوله، ۱۹ نفر در آی. سی. یو و ۱۶ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ابراز نگرانی از افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا در شهر بندرعباس، گفت: ۷ هزار و ۲۲۹ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۱۰۵۵ مورد مثبت بوده است.  تاکنون ۳۶۷ نفر بهبود و ترخیص شده‌اند، ۶۰۴ نفر تحت مراقبت خانگی هستند، ۳۴ نفر تکمیل درمان را سپری می‌کنند و ۲۱ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا در هرمزگان تاکنون ۲۹ نفر بر اثر این بیماری در هرمزگان فوت کرده‌اند، عنوان کرد: تعداد ۴۶ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده که ۴۰ نفر از شهرستان بندرعباس، ۲ نفر در میناب، ۲ نفر در حاجی آباد، یک نفر در بندرلنگه و یک نفر در بندرخمیر به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد. بندرعباس با ۷۶۴، میناب با ۹۴، کیش با ۵۲، قشم ۴۳، حاجی‌آباد با ۲۹، بندرلنگه با ۲۷، رودان با ۱۹، پارسیان با ۱۲، بندر خمیر با ۷، بستک ۶ و جاسک ۲ مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

۷ مورد جدید ابتلا به کرونادرکهگیلویه و بویراحمد

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: در شانزدهمین روز از اردیبهشت ماه از مجموع ۸۰ جواب دریافت شده از آزمایشگاه تشخیص مولکولی یاسوج، هفت مورد مثبت اعلام شد.

پرویز یزدانپناه ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امروز، دو بیمار مرد و چهار بیمار زن مبتلا به کرونا در شهرستان کهگیلویه و یک بیمار زن مبتلا به کرونا در شهرستان دنا شناسایی شد.  در مجموع شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۵۲۴ نفر رسید.  شش نفر از این بیماران با موارد مثبت در ارتباط بوده و از خوشه‌های قدیمی هستند.

وی تاکید کرد: این بیماری همچنان وجود دارد و مردم باید در منزل بمانند و تنها در صورت ضرورت از منزل خارج شوند. مردم در صورت خروج از منزل فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از ماسک و دستکش استفاده کنند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان به ۱۶۱۰ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به یک‌هزار و ۶۱۰ نفر تا ظهر امروز سه‌شنبه خبر داد

فرزین رضایی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران، از ابتلای قطعی یک‌هزار و ۶۱۰ نفر از هم استانی‌ها به کروناویروس از ابتدا تا ظهر امروز سه شنبه شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ خبر داد.

وی گفت: شهرستان‌های سقز ۳۷۳ نفر، سنندج ۴۴۸ نفر، بانه ۱۷۴ نفر، قروه ۱۲۷ نفر، دیواندره ۱۰۵ نفر، مریوان ۹۷ نفر، بیجار ۹۹ نفر، کامیاران ۸۲ نفر، دهگلان ۸۲ نفر و سروآباد ۲۳ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند. از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر چهار هزار و ۳۷۸ نمونه است که از این تعداد یک‌هزار و ۶۱۰ مورد مثبت، ۲ هزار و ۵۸۶ مورد منفی و ۱۸۲ مورد اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: متأسفانه ۱۲۵ نفر از هم استانی‌های عزیزمان شامل ۳۴ نفر در سقز، ۲۴ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۱۸ نفر در بانه، ۹ نفر در کامیاران، هشت نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، چهار نفر در دیواندره و ۲ نفر در دهگلان به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

وی با اعلام ۸۶۱ بیمار بهبود یافته و اشاره به اهمیت مرحله‌ی اول غربالگری بیماری کرونا در روند پیشگیری و کنترل بیماری تا به امروز، گفت: اولویت در غربالگری مرحله دوم، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند بنابراین از مردم عزیز استان خواهشمندیم با پاسخگویی به شماره تماس ۴۰۳۰ با مراقبین سلامت و بهورزان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

۱۸ نفر به آمار مبتلایان قطعی به کرونا در کرمان اضافه شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مثبت شدن تست کرونای ۱۸ مورد جدید در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

 مهدی شفیعی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ارسال ۱۷۵ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۱۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است که ۱۳ نفر زن و پنج نفر مرد هستند. موارد جدید از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۴ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم دو نفر و حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان دو نفر گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون را ۸۲۶ نفر ذکر و بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ در استان گزارش نشده است. در مجموع از ابتدا تاکنون ۵۲ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. طی ۲۴ ساعت گذشته شش بیمار با علائم کووید ۱۹ از مراکز درمانی ترخیص شدند بنابراین مجموع بهبود یافته‌های این بیماری در استان از ابتدا تاکنون ۳۷۷ نفر است.

روند ابتلا به کرونا در زنجان نزولی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از روند نزولی ابتلا به کرونا در زنجان خبرداد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ مورد جدید به کرونا در استان زنجان افزوده شده است.

 پرویز قزلباش با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ مورد جدید به کرونا در استان زنجان افزوده شده است، گفت: بر این اساس در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۳۰ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌ها و مبتلایان در ۲ روز گذشته ثابت مانده است، افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۸ نفر در استان جان خود را از دست داده اند. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۸۲۸ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در استان چهارمحال و بختیاری به ۴۲۶ نفر رسید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجید شیرانی از مثبت اعلام شدن آزمایش‌های ۶ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری به ۴۲۶ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از شروع اپیدمی بیماری تا کنون یک هزار و ۲۲۵ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع از دو هزار و ۳۵۲ فرد بستری و سرپایی نمونه‌گیری شده است، ادامه داد: تعداد ترخیص‌شدگان که به‌صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند ۳۸۱ نفر بوده است.

بهبود ۵۲۶ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی/ شناسایی ۴ بیمار جدید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با ابتلای چهار نفر دیگر به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان کرونا در استان به ۵۷۳ نفر رسید.

کامبیز مهدی‌زاده اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۲ نمونه آزمایش در خراسان‌جنوبی انجام شده که نتیجه چهار مورد مثبت و مابقی منفی بوده است.

وی با بیان اینکه از چهار مورد جدید شناسایی شده سه نفر مربوط به درمیان و یک نفر در بیرجند است، بیان داشت: با شناسایی چهار مورد جدید، مجموع مبتلایان کرونا در استان به ۵۷۳ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: تاکنون در خراسان‌جنوبی از سه هزار و ۳۵۵ آزمایش انجام شده، نتیجه ۵۷۳ نفر مثبت و نتیجه تست دو هزار و ۷۸۲ نمونه منفی شده است.

مهدی‌زاده به تفکیک آمار شهرستانی پرداخت و گفت: طبس ۱۴۷ مورد، بیرجند ۱۹۶ مورد، قاین ۶۳ مورد، زیرکوه ۳۸ مورد، فردوس ۲۶ مورد، سرایان ۳۶ مورد، بشرویه ۱۹ مورد، درمیان ۳۱ مورد، سربیشه هفت مورد، نهبندان چهار مورد و خوسف نیز چهار مورد ابتلا به کرونا داشته است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در استان، تشریح کرد: از مجموع مبتلایان کرونا، ۵۲۶ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و چهار نفر در بیمارستان بستری‌اند که حال یک نفر آنان وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته خانم ۷۲ ساله‌ای اهل بیرجند، براثر ابتلا به کرونا جان باخت که به این ترتیب تعداد جانباختگان کرونا در استان پس از ۲۱ روز وقفه، از ۴۲ به ۴۳ نفر افزایش یافت.

۵۴ کرمانشاهی دیگر به کرونا مبتلا شدند/ فوتی‌ها صفر شد

طبق آمار ارائه شده از سوی ستاد مدیریت کرونا در استان، یک هزار و ۵۸۵ نفر به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۸۰ نفر جان باختند. طی ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی در کرمانشاه ثبت نشده است.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا در خصوص آخرین وضعیت ابتلای بیماران به ویروس کووید-۱۹ در استان، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ مورد جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کرمانشاه شناسایی شدند که از این تعداد ۷ نفر بستری و ۴۶ مورد نیز سرپایی بودند.

مهدی محمدی افزود: از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا در استان، یک هزار و ۵۸۵ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که متاسفانه ۸۰ نفر جان خود را از دست دادند؛ اما خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوتی در استان نداشتیم.از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۵۶۲ نفر جزو بیماران بستری و ۱۰۲۳ نفر نیز جزو بیماران سرپایی می‌باشند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به استان تا امروز دو هزار ۷۵۱ نفر بستری شدند که از این تعداد دو هزار ۴۹۶ نفر ترخیص شده و ۱۷۵ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی افزود: مردم باید در نظر داشته باشند که این ویروس از میان نرفته و کماکان در شهر جولان می‌دهد، لذا از مردم میخواهیم که مسائل بهداشتی را مد نظر داشته باشند چرا که در یک جنگ فرسایشی هستیم و باید هوشیار باشیم.

فوت ۱۳۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در لرستان

طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ نفر به آمار مبتلایان اضافه شد.

دکتر علیرضا نیکبخت گفته: تا امرو ۲ هزار و ۳۵ نفر در لرستان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده است. متاسفانه تا کنون ۱۳۰ نفر در لرستان بر اثر بیماری کووید ۱۹ فوت کرده اند. خرم آباد و بروجرد به تربیت بیشترین مبتلایان به کووید ۱۹ را در لرستان دارند.

دکتر نیکبخت آمار کرونایی‌های لرستان را به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کرد:

خرم آباد ۱۴ نفر
الیگودرز ۱۲ نفر
کوهدشت ۷ نفر
نور آباد ۶ نفر
دورود ۴ نفر
ازنا ۴ نفر
چگنی ۳ نفر
رومشکان ۲نفر
پلدختر ۱ نفر

شناسایی ۷۶ بیمار جدید کرونایی در مازندران

در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در مازندران بستری و ۸۱ نفر مرخص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری و ۶۶ بهبود یافته نیز مرخص شدند.

دکتر موسوی شمار بیماران بستری در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه را ۳۳۰ نفر اعلام کرد وبا اشاره به اینکه بر اساس آخرین اطلاعات در درگاه اینترنتی وزارت بهداشت، هیچ شهر با وضعیت سفید در مازندران نداریم افزود: اطلاعات وضعیت مناطق هر ۵ روز یکبار بروز رسانی می‌شود.

دکتر سید فرزاد جلالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم به شناسایی ۱۵ بیمار جدید کرونایی و ترخیص ۱۵ بهبود یافته از بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: ۹۰ بیمار با تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ دزر بیمارستان‌های د زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند.

افزایش شمار مبتلایان کرونا در استان به ۵۵۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به ثبت ۳ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان، گفت: شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۵۵۰ نفر افزایش یافته است.

محمد کریمیان با بیان اینکه خوشبختانه در ۷۲ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشیافزایش شمار مبتلایان کرونا در استان به ۵۵۰ نفر از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است افزود: تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان ۵۴ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام از عموم مردم استان خواست که با در خانه ماندن و پرهیز از تردد و خروج‌های غیرضروری از منزل، به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک کنند.

شناسایی ۵۹مورد جدید ابتلا به کرونادر خراسان شمالی

۵۹مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس، ۲۴ساعت گذشته در خراسان شمالی ثبت شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش ها، تا ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت، شمار مبتلایان به کووید ۱۹با ۵۹ مورد افزایش به ۱۰۸۸نفر رسید و تعداد جانباختگان هم با ثبت یک مورد جدید به ۸۵نفر رسید.

دکتر هاشمی افزود: از ابتدای شیوع، ۴۷۳بیمار هم بهبود یافتند و مرخص شدند. ۱۳۸بیمار مشکوک به کرونا هم بستری هستند. تعداد نمونه‌های منفی گزارش شده نیز ۱۴۶۵نفر است.

مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۷۴۳ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت، در ۲۴ ساعت گذشته و تا ظهر امروز، تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان ۲۳ مورد افزایش یافت و به ۷۴۳ نفر رسید.

دکتر هاشمی شهری ادامه داد تعداد مبتلایان به کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۵۱۲ نفر، دانشگاه علوم پزشکی زابل ۱۵۳ نفرو دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۷۸ نفر است.

افزوده شدن ۱۹ نفر به فهرست مبتلایان به کرونا در بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با افزوده شدن ۱۹ بیمار به فهرست مبتلایان به کرونا شمار مبتلایان در استان بوشهر به ۳۰۹ نفر رسید.

دکتر سعید کشمیری افزود: بر پایه‌ی اعلام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، ۷ بیمار در شهرستان دشتستان، ۶ بیمار در شهرستان بوشهر، ۲ بیمار در شهرستان دیلم، ۲ بیمار در شهرستان کنگان، یک بیمار در شهرستان تنگستان و یک بیمار هم در شهرستان دشتی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از بهبودی قطعی ۱۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت از ۳۰۹ بیمار مبتلا به کرونا ۱۷۵ نفر مرد و ۱۳۴ نفر زن است.

کشمیری در تشریح جزئیات بیماران مبتلا به کرونا اظهار داشت: ۶ بیمار جدید ساکن شهرستان بوشهر، آقایانی ۵۸، ۵۴، ۳۸ و ۳۶ ساله و خانمی ۴۲ ساله که در مراکز بیمار یابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند و آقای ۴۷ ساله که در بیمارستان بستری بوده و دوره درمان خود را طی می‌کند. ۷ بیمار جدید شهرستان دشتستان، آقایانی ۵۷، ۴۹، ۴۲، ۴۰، ۳۱ و ۱۱ ساله و خانمی ۵۴ ساله بودند که در مراکز بیمار یابی شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند و سابقه تماس با مورد مثبت را داشته‌اند.

کشمیری بیان کرد: دو بیمار جدید ساکن شهرستان دیلم آقایی ۲۰ ساله ساکن یکی از استان‌های آلوده بوده که سابقه تماس با مورد مثبت نیز داشته است و دیگری خانمی ۲۶ ساله و سابقه تماس با مورد مثبت داشته است که هر دو مورد در مرکز بیمار یابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند. دو بیمار جدید ساکن شهرستان کنگان، آقایی ۲۸ ساله و خانمی ۵۰ ساله که سابقه تماس با مورد مثبت را داشته‌اند و در مرکز بیمار یابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بیمار جدید ساکن شهرستان دشتی آقایی ۳۱ ساله بوده که در مرکز بیمار یابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی است.بیمار جدید ساکن شهرستان تنگستان آقایی ۳۸ ساله بوده که در مرکز بیمار یابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی است.از مجموع بیماران مبتلا به کرونا ۱۴۳ نفر در منزل تحت مراقبت هستند و چهار نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

کشمیری با ابراز قدردانی از همراهی مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: توجه به دستورالعمل‌های رعایت فاصله اجتماعی طلایی‌ترین کلید کنترل شیوع کرونا است و از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد وعروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند.

بستری شدن ۱۶ نفر با تشخیص ابتلای احتمالی به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر با احتمال ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های قم بستری شدند.

دکتر قدیر افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ نفر با تشخیص احتمالی ابتلا به کرونا یا مشکلات حاد تنفسی در مراکز درمانی قم پذیرش شدند که ۲۵ نفر از این افراد پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شدند. در شبانه روز گذشته، ۱۳ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
3
این که میگن خراسان رضوی یک ایالت جداست رو میشه از آمار همیشه خالی اون متوجه شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
2
بالاترين امار مربوط به اصفهانه (تازه اونم بدون کاشان)، چرا اينقدر به اصفهان ظلم ميشود؟؟ چرا پايتخت بيماري " ام-اس" ايران شده است؟ چرا تمام تالابهاي کشوراحياشدند، ولي تالاب گاوخوني و زاينده رود احيا نميشود؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
0
سلام،خداقوت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
0
چرااماراستان اردبیل نوشته نشده نه به اون استانهایی که امارشهراشونم جزبه جزنوشته میشه نه به این استان یعنی چی؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
0
چرا مشهداعلام نکردن؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین