کد خبر: ۶۴۹۷۶۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۵ اردیبهشت+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۲۲۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد و گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۸۶۴۷ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲۷۷ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۷۹۳۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.  ۲۶۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون ۵۰۸ هزار و ۲۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. همچنان در فاز مدیریت شده بیماری هستیم و البته به هیچ وجه شرایط عادی را در هیچ کجای کشور مشاهده نمی کنیم و لذا توصیه ما همچنان رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ و ترددهای ضروری است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۵ اردیبهشت+جدول

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۴ اردیبهشت+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۳۶۲نفر تا۱۰اردیبهشت    
2 آذربایجان غربی ۴۴ ۱۷۲ ۱۴۶۸ ۲۹۶۳
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۱۱۶ ۶۰۰ نفر تا ۸ اردیبهشت    
5 البرز   ۲۸۷نفر تا ۱۰ اردیبهشت    
6 ایلام ۱۱ ۵۴   ۵۴۷
7 بوشهر ۲۳ ۱۱ ۱۴۹ ۲۹۰
8 تهران        
9 چهارمحال و بختیاری ۵ ۲۷ ۳۷۸ ۴۲۰
10 خراسان جنوبی ۳ ۴۲ ۵۱۷ ۵۶۹
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۴۹ ۸۴ ۴۶۱ ۱۰۲۹
13 خوزستان ۱۷۰ ۲۳۵ ۲۷۵۹ ۳۳۷۶
14 زنجان ۵ ۱۰۸ ۸۲۱ ‭۱۰۲۵
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان   ۵۳ ۶۴۵ ۷۲۰
17 فارس ۵۶ ۸۷ ۳۳۰۲ ۳۷۹۲
18 قزوین        
19 قم ۴۵      
20 کردستان ۱۴۴ ۱۲۴ ۸۳۴ ۱۵۵۹
21 کرمان ۱۴ ۵۲   ۸۰۸
22 کرمانشاه ۴۰ ۸۰   ۱۵۳۱
23 کهگیلویه و بویراحمد ۹ ۹   ۵۱۷
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان   ۱۲۷نفر تا۱۴اردیبهشت    
27 مازندران        
28 مرکزی   ۱۵۷نفر تا ۹ اردیبهشت    
29 هرمزگان ۴۶ ۲۹ ۳۶۳ ۱۰۰۹
30 همدان   ۹۰ نفر تا ۱۴اردیبهشت    
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

شناسایی ۱۷۰ مورد ابتلا جدید در خوزستان

سخنگوی علوم پزشکی اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی شدند که با احتساب این موارد مبتلایان در خوزستان به سه هزار و ۳۷۶ مورد افزایش یافت.

علی احسانپور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی شدند که با احتساب این موارد مبتلایان در خوزستان به سه هزار و ۳۷۶ مورد افزایش یافت. موارد جدید به تفکیک شامل اهواز ۸۵ مورد، دزفول ۴۲ مورد، بهبهان ۱ مورد، رامهرمز ۴ مورد، کارون۳ مورد، رامشیر ۲ مورد، دشت آزادگان ۲ مورد،باوی۱۳ مورد، شوشتر ۵ مورد، شادگان۱ مورد، ماهشهر۳ مورد، باغملک ۱ مورد، هندیجان ۲ مورد و شوش ۶ مورد بوده است.

احسان پور عنوان کرد: در حال حاضر ۳۸۲بیمار در مراکز درمانی بستری هستند و با تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی استان تاکنون دو هزار ۷۵۹ نفر از مبتلایان پس از بهبودی از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.در ۲۴ ساعت گذشته ۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند تا فوت شدگان به ۲۳۵ نفر برسد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به ۲۹۶۳ نفر افزایش یافت

جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شده است و در مجموع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به ۲ هزار و ۹۶۳ نفر افزایش پیدا کرده که از این تعداد یک هزار و ۴۶۸ نفر بهبود یافته‌اند.

وی افزود: از ۴۴ مورد جدید مثبت شناسایی شده در استان تعداد ۲۶ مورد از بیماران سرپایی و ۱۸ نفر آن بستری در بیمارستان هستند.

آقازاده با اشاره به تعداد مبتلایان به ویروس‌کرونا به تفکیک شهرستان‌ها اعلام کرد: تاکنون در ارومیه یک هزار و ۱۲ نفر مبتلا، خوی ۵۵۶ نفر، میاندوآب ۲۹۸ نفر، بوکان ۲۰۸ نفر، مهاباد ۲۲۵ نفر، سلماس ۱۳۸ نفر، تکاب ۹۶ نفر، شاهین‌دژ ۹۲ نفر، نقده ۷۸ نفر، پیرانشهر ۵۶ نفر، ماکو ۴۴ نفر، اشنویه ۳۹ نفر، چایپاره ۳۶ نفر، سردشت ۲۸ نفر، شوط ۲۵ نفر، پلدشت ۱۹ نفر، چالدران ۱۳ نفر، به ویروس کرونا مبتلا هستند.

عبور مبتلایان به کرونا در هرمزگان از مرز هزار نفر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۴۶ نفر دیگر در استان به کرونا، شمار مبتلایان در هرمزگان به هزار و ۹ نفر افزایش یافت.

دکتر محمود حسین‌پور در ارتباط زنده تلویزیونی با خبر ساعت ۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: از موارد جدید کرونا در استان، ۴۱ نفر در بندرعباس، ۲ نفر میناب، ۲ نفر حاجی آباد و ۱ نفر رودان ثبت شده است. شمار مبتلایان به کرونا در بندرعباس به ۷۲۴ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ثبت نشده است و مجموع فوتی‌های کرونایی در هرمزگان همان ۲۹ نفر است. از ابتدای بحران ویروس کرونا تاکنون از ۷ هزار و ۲۹ نفر آزمایش کووید ۱۹ گرفته شده است. از محموع بیماران مبتلا به کرونا، ۵۶۲ نفر تحت مراقبت خانگی قرار دارند و ۳۶۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند. از این شمار ۳۳ نفر در مراکزتکمیل درمان قرار دارند و ۲۲ نفر هم در بیمارستان‌ها بستری هستند. از ابتدای شیوع کرونا تاکنتون ۲ هزار و ۴۹۰ بیمار حاد تنفسی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند که ۱۲۰ نفربستری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: دسته بندی شهرستان‌های استان بر اساس مناطق کم خطر، پرخطر و مناطق متوسط موقتی است و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی امکان تغییر آن وجود دارد.

ابتلای ۵ مورد جدید به کرونا در استان زنجان

از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۸ نفر در استان زنجان، جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: بر این اساس در مجموع تاکنون تست کرونای ۱۰۲۵ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

دکتر قزلباش افزود: از ظهر دیروز تا به امروز ۵ مورد جدید به کرونا در استان زنجان افزوده شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۸۲۱ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی ۴ رقمی شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۱۵ اردیبهشت، ۱۰۲۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. تعداد فوتی ها هم ۸۴ نفر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی از ابتلا ۱۰۲۹ نفر به کرونا در استان خبر داد و در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۴۷۰ نفر، شیروان ۱۵۴ نفر، فاروج ۷۰ نفر، مانه و سملقان ۹۳ نفر، جاجرم ۳۵ نفر، گرمه ۲۵ نفر، راز و جرگلان ۴۴ نفر و اسفراین ۱۳۸ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.️ متأسفانه مردم با بازگشایی برخی از صنوف در این ایام رعایت موارد بهداشتی را نمی‌کنند و با شیب آمار در حال افزایش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه نگرانیم که حجم تبادل ویروس بین افراد باعث شود افراد پرخطر آسیب ببینند، یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد فوتی‌های کرونا در این استان، افراد بالای ۶۰ سال بودند که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا بودند.

هاشمی بابیان اینکه تا ۲ سال آینده، دنیا درگیر این ویروس است، بر عادت کردن به تغییر رفتارها و رعایت بهداشت و نکات توصیه‌شده تأکید کرد.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۴۶۱ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

هاشمی بابیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری تأکید کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی، امکان جهش آمار مبتلایان وجود دارد. آزمایش ۱۴۱۹ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۳۳ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

شناسایی ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان / سیر صعودی شمار مبتلایان کرونا در سنندج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی۱۴۴ مبتلای جدید به کرونا ویروس در استان خبر داد و آمار کل مبتلایان در استان از ابتدا تا کنون را یک هزار و ۵۵۹ مورد اعلام کرد.

فرزین رضاعی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر چهار هزار و ۱۰۳ نمونه است که از این تعداد یک هزار و ۵۵۹ مورد مثبت، ۲ هزار و ۳۹۲ مورد منفی و ۱۵۲ مورد اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه از ظهر دیروز تا این لحظه ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون یک هزار و ۵۵۹ نفر مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شمار مبتلایان کرونا به تفکیک شهرستان تصریح کرد: در سقز ۳۶۷ نفر، سنندج ۴۲۶ نفر، بانه ۱۶۹ نفر، قروه ۱۱۹ نفر، دیواندره ۱۰۱ نفر، مریوان ۹۷ نفر، بیجار ۹۳ نفر، در کامیاران و دهگلان در هر کدام ۸۲ نفر و در سروآباد ۲۳ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

رضاعی با بیان اینکه طی دو روز گذشته تاکنون مورد فوتی بر اثر کرونا در استان گزارش نشده است، افزود: از ابتدا تا کنون ۱۲۴ نفر بر اثر این بیماری در استان فوت شده‌اند که از این تعداد ۳۴ نفر در سقز، ۲۴ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۱۷ نفر در بانه، ۹ نفر در کامیاران، هشت نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، چهار نفر در دیواندره و ۲ نفر در دهگلان به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده‌اند. خوشبختانه در روزهای اخیر روند بهبودی بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان سرعت بیشتری داشته به طوریکه تاکنون ۸۳۴ بیمار بهبودی یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان گفت: مشارکت مردم فهیم استان در طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند مهمترین عامل برای کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس است.

افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۵۱۷ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس کهگیلویه و بویراحمد را در پانزدهمین روز از اردیبهشت را اعلام کرد.

پرویز یزدان‌پناه در خصوص آخرین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در پانزدهمین روز از اردیبهشت گفت: از مجموع ۹۱ جواب دریافت شده از آزمایشگاه تشخیص مولکولی یاسوج، ۹ مورد مثبت مبتلا به کرونا شناسایی شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:۱ بیمار مرد و ۳ بیمار زن در شهرستان کهگیلویه، ۱ بیمار مرد و ۲ بیمار زن در شهرستان بویراحمد و ۲ بیمار زن در شهرستان گچساران شناسایی که با احتساب این موارد، شمار مبتلایان استان به ۵۱۷ بیمار رسید. ۷ نفر از این بیماران با موارد مثبت در ارتباط و از خوشه‌های قدیمی هستند.

وی در ادامه با اشاره به توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا، عنوان کرد: حضور در اماکن عمومی خطر ابتلا به کرونا را افزایش داده و ضروری است حتی الامکان از حضور در تجمعات، مراسمات ختم و عروسی به جد پرهیز شود. از دیگر مواردی که در این شرایط باید از سوی افراد رعایت شود کاهش تعاملات روزانه است، لذا به مردم عزیز توصیه می‌شود تا حد امکان از خارج شدن از منزل و و حضور بی دلیل در اماکن عمومی خودداری کنند.

تایید ۲۳ مورد ابتلای جدید به کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با تایید آزمایشگاه تشخیص کرونا در بوشهر ۲۳ نفر به تعداد مبتلایان کرونا در استان بوشهر افزوده شد.

دکتر سعید کشمیری بیان کرد: از ۲۳ بیمار جدید، ۱۴ مورد در بوشهر، ۴ مورد دیلم، ۳ مورد دشتستان، یک مورد در گناوه و یک مورد در جم به ثبت رسید که همه آن‌ها در مراکز بیماریابی شناسایی شده‌اند. ۱۴ بیمار جدید ساکن شهرستان بوشهر، آقایانی هستند که بین۳۲ تا ۴۹ سال سن دارند که همه آن‌ها در مراکز بیمار‌یابی شناسایی‌شده و به جز یک نفر که در بیمارستان بستری بوده و دوره درمان خود را طی می‌کند بقیه در مراقبت خانگی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: با بررسی‌های انجام‌شده بر روی یک بیمار، کانون جدیدی از بیماری در استان شناسایی و همه در قرنطینه کامل و استاندارد قرار گرفتند و هیچ‌کدام از این موارد دارای علائم بیماری نیستند و با مراقبت و غربالگری ردیابی و شناسایی‌شده‌اند.چهار بیمار جدید ساکن شهرستان دیلم سه آقای ۳۵، ۳۱ و ۲۴ ساله و خانمی ۳۳ ساله هستند که همگی از یک خانواده و سابقه مسافرت و تماس با مورد مثبت را داشته‌اند که در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.  سه بیمار جدید ساکن شهرستان دشتستان خانمی ۳۷ ساله به همراه دختر ۹ ساله و پسر ۶ ساله‌اش است که سابقه تماس با مورد مثبت را داشته‌اند و در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بیمار جدید دیگر آقایی ۴۶ ساله ساکن شهرستان جم و سابقه تماس با مورد مثبت را داشته و به صورت سرپایی در بیمارستان شناسایی‌شده و بیمار دیگر نیز آقایی ۲۶ ساله ساکن شهرستان گناوه است که در مرکز بیماریابی این شهرستان شناسایی‌شده و هر دو آن‌ها در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر ۲۹۰ نفر شامل ۱۶۰ مرد و ۱۳۰ زن است که تاکنون ۱۴۹ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۲۴ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۶ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

بستری ۱۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر ۱۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند و حال حدود ۵۰ نفر از آن‌ها بد گزارش شده است.

محمدرضا قدیر امروز اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به پانزدهم اردیبهشت ماه، ۴۵ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند. ۱۷ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده اند. در شبانه روز گذشته، ۱۲ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند. در حال حاضر ۱۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند و حال حدود ۵۰ نفر از آن‌ها بد گزارش شده است.

قدیر با بیان اینکه وضعیت استان قم هنوز قرمز است گفت: هوشمندی ما در رعایت فاصله گذاری باعث مغلوب کردن کرونا می‌شود و در غیر اینصورت کرونا هوشمندتر از ما عمل کرده و آسیب‌های غیرقابل جبرانی برجای خواهد گذاشت.

روند نزولی شیوع بیماری کرونا در استان اصفهان

شیوع بیماری کرونا در استان اصفهان نسبت به گذشته روند نزولی قابل توجهی پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به روند کاهشی ابتلا به بیماری کرونا در استان گفت: در چند روز اخیر، روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار جدید مشکوک به کرونا بستری داریم که در گذشته این تعداد بیشتر بود، اما در حال حاضر با همین تعداد بیمار دچار نوسان هستیم.

طاهره چنگیز افزود: نوساناتی که به وجود آمده امیدوار کننده است چرا که تثبیت در یک پله پایین‌تر اتفاق افتاده و ما امیدواریم که باز هم پله تعداد بیماران جدید در روز پایین‌تر از رقم موجود برسد. با وجود افزایش تست کرونا و بستر سازی‌هایی که در این خصوص انجام شده، درصد مثبت کل آزمایش شوندگان به عدد ۱۶ رسیده است که این مورد نیز خود جای امیدواری دارد چراکه در گذشته این رقم تا ۴۰ درصد افزایش داشت.

چنگیز افزود: ظرفیت تست استان اصفهان افزایش قابل توجهی پیدا کرده است، اما دستورالعمل‌های انجام دادن آن در حال حاضر، افراد دارای علامت یا اطرافیان نزدیک بیماران کرونایی را ملزم به تست گیری می‌داند بنابراین افراد مشمول با مراجعه به مراکز مشخص شده به صورت ایستاده هم می‌توانند تست را انجام دهند چرا که بسترسازی‌های آن انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بخش زیادی از مردم استان همکاری خوبی برای پیشگیری و مقابله با کرونا داشتند، اما متأسفانه درصدی از همشهریان فکر می‌کنند مشکل کاملا برطرف شده و با سهل انگاری خود بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تجمع‌ها حضور پیدا و عده‌ای نیز از قلیان‌های مشترک استفاده می‌کنند که این مورد برای سلامت جامعه خطرناک است. در حال حاضر ۵۶۸ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند و از این تعداد ۱۴۹ بیمار با حال عمومی وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

ابتلای پنج مورد جدید به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در مجموع دو هزار و ۲۴۲ نفر با علایم بالینی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردندکه از این تعداد ۳۴ نفر بستری هستند.

مجد شیرانی افزود: با ثبت پنج مورد مثبت قطعی تعداد مبتلایان در چهارمحال و بختیاری به ۴۲۰ مورد رسید. هم اکنون ۳۷۸ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شدند ولیکن تا مدتی ناقل بیماری هستند.با افزوده شدن یک نفر به فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا، تعداد فوتی‌های این بیماری در استان به ۲۷ نفر رسید.

به گفته وی؛ اگر چه بیماری در چهارمحال و بختیاری در حد کنترل است، اما به معنای مهار بیماری نیست. در خانه ماندن، دوری از تجمع و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب می‌شود تا این ویروس هرچه زودتر سیر نزولی پیدا کند.

افزایش شمار مبتلایان کرونا به ۵۴۷ نفر در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به ثبت ۱۱ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان، گفت: شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۵۴۷ نفر افزایش یافته است.

محمد کریمیان ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۱ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است. بدین ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در استان به ۵۴۷ نفر افزایش یافته است. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده و تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان همان ۵۴ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد: ثبت نام در طرح غربالگری سلامت، کاهش میزان حضور در اماکن عمومی و مراجعه به مراکز درمانی در صورت داشتن علائم به مردم توصیه می‌شود. شرکت در طرح غربالگری سلامت با شناسایی افراد مبتلا نقش مهمی در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا دارد و از مردم عزیز هم استانی درخواست می‌شود که در صورت داشتن علائم، حتماً به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام از عموم مردم استان خواست که با در خانه ماندن و پرهیز از تردد و خروج‌های غیرضروری از منزل، به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک کنند.

شناسایی ۵۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۵۶ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عبدالرسول همتی اظهار داشت: از یک هزار و ۶۱۷ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیص کووید۱۹ استان، ۵۶ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به سه هزار و ۷۹۲ نفر رسیده است.از ۵۶ مورد جدید در استان، شیراز ۲۵ مورد؛ اقلید ۶ مورد؛ آباده ۴ مورد؛ ممسنی ۳ مورد؛ کازرون ۲ مورد؛ کوه چنار؛ کوار؛ پاسارگاد و زرقان هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی موارد به دیگر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: از شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان، ۸۷ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ از دست دادند. تاکنون سه هزار و ۳۰۲ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آوردند و بهبود یافتند.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به تحلیل آماری مبتلایان و فوت شدگان و مقایسه این دو موضوع با یکدیگر بیان کرد: در جمعیت زیر ۱۰ سال در حالی که ۳ درصد ابتلا وجود داشت مورد فوت گزارش نشده است و در گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال ۷۱درصد ابتلا وجود داشت و ۲۰ درصد موارد فوت گزارش شده و گروه سنی ۵۰ سال به بالا ۲۶ درصد ابتلا بوده و ۸۰ درصد فوت گزارش شده است، نشان می دهد گروه سنی ۵۰ سال به بالا بیشتر در خطر مرگ هستند.

همتی از مردم خواست با رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضرور، مراقب سلامتی خود، خانواده و به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای باشند.

«کرونا» قاتل ۸۰ کرمانشاهی شد/ ۴۰ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند

طبق اعلام ستاد مدیریت کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ کرمانشاهی دیگر به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. مجموع مبتلایان به کرونا یک هزار ۵۳۱ نفر است که ۸۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا در خصوص آخرین وضعیت ابتلای بیماران به ویروس کووید-۱۹ در استان، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰ مورد جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کرمانشاه شناسایی شد که از این تعداد ۱۵ نفر بستری و ۲۵ مورد نیز سرپایی بودند.

مهدی محمدی افزود: از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا در استان، یک هزار و ۵۳۱ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که متاسفانه ۸۰ نفر جان خود را از دست دادند.

دبیر اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته، متاسفانه ۲ فوت نفر به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند که یک نفر مربوط به شهرستان هرسین و دیگری نیز از شهرستان روانسر بوده است.

وی افزود: در استان هفت هزار و ۲۵ آزمایش تشخیص کرونا صورت گرفته است و در حال حاضر ۱۵۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و مجموع بیماران مشکوک و قطعی به این ویروس نیز ۲ هزار و ۶۵۷ نفر بوده‌اند که در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

موج دوم شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به افزایش موارد مبتلایان به کرونا ویروس در استان در دو هفته اخیر، به نظر می‌رسد در موج دوم شیوع کووید-۱۹ در استان قرار داریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، قاسم میری علی آباد گفت: تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی کووید-۱۹ در استان به ۷۲۰ نفر رسید که ۴۹۱ نفر از این افراد در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران، ۱۵۲ نفر در زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز و ۷۷ نفر در ایرانشهر، نیک شهر، سرباز، کنارک، چابهار زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۶۴۵ نفر از بیمارستان‌ها ترخیص شدند یا در منزل در خود قرنطینگی به سر می‌برند ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ بیمار با آزمایش مثبت کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند و متاسفانه تا کنون ۵۳ نفر نیز از هم استانی‌های ما که آزمایش مثبت کرونا داشته اند نیز جان خود را از دست داده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: بر اساس مطالعه وزارت بهداشت و طبقه بندی شهر‌های کشور بر حسب اینکه تعداد بستری شدگان هر روز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در دو هفته یک مورد یا کمتر بوده باشد وضعیت سفید اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: اعلام وضعیت سفید به معنای عدم انتقال ویروس در آن منطقه نیست و صزفا وضعیت اپیدمیولوژیک هر شهرستان را نشان می‌دهد و بر این اساس مجوزی برای عدم رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی از طرف مردم نیست، هرچند بعضی از فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند با رعایت دقیق دستورالعل‌های ابلاغی آغاز شود.

شمار موارد قطعی ابتلا به کرونا در کرمان از مرز ۸۰۰ نفر گذشت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مثبت شدن نتیجه تست کرونای ۱۴ فرد جدید در کرمان گفت: در مجموع ۸۰۸ نفر در استان به این بیماری مبتلا شده اند.

مهدی شفیعی عصر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه به آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: طی ۲۴ ساعته گذشته از ۱۹۶ نمونه مشکوک ارسال شده به آزمایشگاه‌های سطح استان کرمان تست ۱۴ نفر مثبت اعلام شده است.

وی به موارد مثبت به تفکیک حوزه‌ها اشاره کرد و افزود: شش مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سه مورد حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، چهار مورد حوزه جیرفت و یک مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان به ثبت رسیده‌اند. از موارد مثبت اعلام شده چهار نفر زن و ۱۰ نفر مرد هستند ضمن اینکه از ابتدای اپیدمی تا به امروز در استان کرمان تعداد کل مبتلایان به کرونا ۸۰۸ نفر ثبت شده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعته گذشته متأسفانه یک نفر به علت ابتلاء به کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست داد که در مجموع از ابتدای شیوع بیماری تاکنون تعداد افرادی که جان خود را از دست داده‌اند به ۵۲ نفر رسیده است. طی ۲۴ ساعته گذشته سه بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و از مراکز درمانی سطح استان ترخیص شده‌اند ضمن اینکه با احتساب این افراد تا به امروز ۳۷۱ نفر در استان بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
خاموش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
7
اگر تمام استانها هر روزه آمار دقیق را اعلام کنند شهروندان بهتر می‌توانند در مورد موارد بهداشتی عمل کنند مثل اینکه ید واحدی وجود ندارد جان مردم را نمی توان دستمایه سیاست قرار داد تا چندی پیش میگفتند فقط بیماران ماسک بزنند خوب مگر نمی گفتید بعضی ها حامل ویروس هستند بدون اینکه خودشان باخبر باشندخوباین حامل ماسک نمی زد و دیگران را آلوده میکرد ولی حالا میگویند افراد سالم ماسک بزنند خوب قبلاً می‌گفتید ماسک نداریم خود مردم ماسک دست ساز پارچه ای درست می‌کردند کشور هاییکه از ابتدا الزام به ماسک زدن مردم کردند موفق شدند حالا مسول این سیاست های عمدی کیست میگویند در دادگاه های عدل الهی هر کسی که مسول تر است جزای سخت تری دارد اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید مصلحت ...مهم است یا جان مردم!!! اگر اعتقاد وجود داشته باشد و ترس از خدا این گونه عمل نمیشد مثل اینکه نهج البلاغه فراموش شده و یادی از علی (ع) نمیشود کمی هم خصلت های مومن در قرآن خوانده شود ... این نظر را چاپ کنید واگر من اشتباه فکر میکنم کسی مرا ارشاد کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
اخه وقتی میگن جایی کرونا نیست
این جماعت مسافر سوار میشن و فوری میرن اونجایی هم که در حال منفی است مبتلا میکنن
مهناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
6
3
انصافاً ،همه خوب عمل کردند ،زیاد انتقاد نکنیم وبا آرامش اصول بهداشتی را رعایت کنیم متاسفانه مردم کمی سهل انگاری می کنند همه کشور های پیشرفته با آن همه امکانات در مهار این ویروس کم آوردند ما عالی بودیم ،انتقاد نکنید وهر کاری را به متخصص آن بسپاریم اشکال نداره وقتی کسی می تواند خودش ماسک بدوزد
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
2
1
امکان ندارد یک شهری صفر شود دوباره چهل نفر ناگهانی پیدا شود واقعا زندگی مردم رو بهم ریختن توی شغل مردم روابط مالک ومستاجر توی مراجعه مردم به پزشک برای بیماریهای دیگه توی همه چیز ستاد کرونا داره دخالت میکنه الا کنترل ویروس همه مردم هم واقعا دارن رعایت میکنن توی تهران ده میلیونی پرنده پر نمیزنه فقط به ضرورت ملت بیرونن تمومش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
0
اگر همه روز سیزده بدر تونستن خونه بمانند پس با این بیماری جهانی باید
بدانند باید چکار کنند اما من نمی‌فهمم یکعده ماسک نمی‌زنند من امروز میدان ونک شاهد بودم دستفروشهایی که همیشه شال می‌فروختند امروز کلی ماسک و شیلد و دستکش می‌فروختند.پس به اونهایی که میگن ماسک نیست باید گفت الکی بهانه میگیرید.ماسک همه جا هست.اما ایرانی ها قانونمند نیستند هرکس دلبخواهی رفتار می‌کنه و همین میشه که تو عکس میبینیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین