کد خبر: ۶۴۹۶۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۴ اردیبهشت+جدول

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۷۴۲۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲۰۳ نفر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۷۴۲۴ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲۰۳ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۷۸۴۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۲۶۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۴۹۶ هزار و ۲۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۴ اردیبهشت+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۳ اردیبهشت+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۱۴ اردیبهشت ۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۳۶۲ نفر تا ۱۰ اردیبهشت    
2 آذربایجان غربی ۵۱ ۱۶۹ ۱۴۵۰ ۲۹۱۹
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۹۵ ۶۰۰ نفر تا ۸ اردیبهشت    
5 البرز   ۲۸۷نفر تا ۱۰ اردیبهشت    
6 ایلام ۶ ۵۴   ۵۳۶
7 بوشهر صفر ۱۱ ۱۴۶ ۲۶۷
8 تهران ۲۱۰      
9 چهارمحال و بختیاری ۶ ۲۶ ۳۶۹ ۴۱۵
10 خراسان جنوبی ۵ ۴۲ ۵۱۶ ۵۶۶
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۸۰ ۸۳ ۴۵۸ ۹۸۰
13 خوزستان ۱۶۵ ۲۲۶ ۲۵۷۰ ۳۲۰۶
14 زنجان ۷ ۱۰۵ ۸۰۳ ‭۱۰۲۰
15 سمنان(به شاهرود)     ۴۳۵ ۵۲۰
16 سیستان‌وبلوچستان   ۵۰   ۶۹۴ تا ۱۳ اردیبهشت
17 فارس ۳۴ ۸۷ ۳۲۲۵ ۳۷۳۶
18 قزوین        
19 قم ۴۸      
20 کردستان ۳۶ ۱۲۴ ۸۱۷ ۱۴۱۵
21 کرمان ۲۴ ۵۱ ۳۶۸ ۷۹۴
22 کرمانشاه ۴۸ ۷۸   ۱۴۹۱
23 کهگیلویه و بویراحمد صفر ۹   ۵۰۸
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان ۴۶ ۱۲۷ ۱۷۸۴ ۱۹۳۶
27 مازندران ۹۲      
28 مرکزی   ۱۵۷نفر تا ۹ اردیبهشت    
29 هرمزگان ۴۶ ۲۹   ۹۶۳
30 همدان   ۹۰ ۷۰۴ ۸۴۷
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

بهبودی ۸۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سمنان

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سمنان از بهبودی ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه خبر داد.

دکتر فریور در ارتباط زنده با خبر ۱۶ رادیو مرکز سمنان افزود: تا روز سیزدهم اردیبهشت ماه موارد مثبت قطعی ابتلا به کرونا به  ۵۲۰ نفر رسیده است. از این تعداد ۴۳۵ نفر با بهبودی کامل ترخیص شده اند.

شناسایی ۱۴ بیمار جدید کووید ۱۹ در شاهرود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شناسایی ۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه خبر داد. وی آمار کلی از بیماران کرونا در این حوزه ارائه نداد.

آمار بیماران کرونایی در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان: بیش از ۸۳ درصد مبتلایان به کرونا در استان همدان بهبود یافته اند.

دکترحیدری مقدم می‌گوید: ۸۳/۱ مبتلایان به کرونا در استان همدان بهبود یافته اند.

وی در ستاد استانی پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا گفت: در مجموع ۸۴۷ نفر در استان همدان به ویروس کرونا مبتلا شدند که تا دیروز ۷۰۴ نفر با حال خوش ار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترخیص شدند. وی تعداد فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا را هم ۹۰ نفر اعلام کرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در زمینه شاخص بهبودی استان همدان با ۸۳/۱ درصد بالاتر از میانگین کشور است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میانگین کشور در شاخص بهبود بیماران کرونایی را ۸۰ درصداعلام کرده است.

با اینحال امروز استاندار همدان و رئیس ستاد استانی پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا امروز استان همدان را در وضعیت زرد اعلام کرد و گفت: دو شهرستان تویسرکان و کبودراهنگ نیز در حال هشدار قرار گرفتند. استان همدان ده شهرستان دارد.

تعداد کرونایی‌های لرستان به ۱۹۳۶ نفر رسید

دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا کنون ۱۹۳۶ نفر در این استان به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.

محمدرضا نیکبخت امروز در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد: تا کنون ۹ هزار و ۶۰۵ نمونه از بیماران مشکوک به "کووید ۱۹" در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است که تعداد ۸ هزار و ۲۶۵ نمونه پاسخ داده شده و از این تعداد هزار و ۹۳۶ مورد مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۲۷ نفر بر اثر کرونا در این استان فوت شده‌اند، افزود: در حال حاضر ۴۶ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی لرستان تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ابتلای ۴۶ نفر به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از ابتدا تا کنون تعداد هزار و ۷۸۴ لرستانی که به کرونا ویروس مبتلا بودند پس از طی دوره درمان به بهبودی کامل دست یافته‌اند.

۱۶۵ مورد ابتلای جدید به کرونا در خوزستان شناسایی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: طی شبانه‌روز گذشته، ۱۶۵ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی و ثبت شده است.

علی احسان پور ظهر امروز یکشنبه در خصوص جدیدترین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در خوزستان، اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته، ۱۶۵ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ در خوزستان شناسایی و ثبت شده است و با احتساب این موارد جدید، شمار مبتلایان این بیماری در خوزستان به سه هزار و ۲۰۶ مورد افزایش یافت.

وی افزود: این موارد جدید به تفکیک شهرستان، شامل: اهواز ۷۴ مورد، اندیمشک و دزفول هر کدام ۱۰ مورد، هندیجان ۹ مورد، رامهرمز هشت مورد، ایذه، کارون و هویزه هر کدام هفت مورد، ماهشهر ۶ مورد، بهبهان و شوشتر هر کدام پنج مورد،  باوی و حمیدیه هر کدام سه مورد، مسجدسلیمان، آبادان و خرمشهر هر کدام ۲ مورد و باغملک، دشت آزادگان،  رامشیر، شوش و لالی هر کدام یک مورد بوده است.

احسان پور به افزایش تعداد موارد بستری در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نیز ۴۱۰ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی استان تاکنون دو هزار و ۵۷۰ نفر از مبتلایان، پس از بهبودی از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند. طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند تا به این ترتیب مجموع فوت‌شدگان این بیماری به ۲۲۶ نفر در خوزستان برسد.

تاخت سنندج برای افزایش آمار مبتلایان به کرونا

با افزایش ۳۶ بیمار دیگر، تعداد مبتلا به کرونا در کردستان به هزار و ۴۱۵ نفر رسید که سنندج بالاترین آمار را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از تعداد ۳ هزار و ۷۹۱ آزمایش انجام شده هزار و ۴۱۵ مورد مثبت، دوهزار و ۲۲۸ مورد منفی و ۱۴۸ مورد هم تا کنون اعلام نشده است. 

دکتر فرزین رضاعی افزود: آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در سقز ۴۳۳ نفر، سنندج ۳۷۷ نفر، بانه ۱۵۸ نفر، قروه ۱۱۶ نفر، دیواندره ۹۳ نفر، مریوان ۸۶ نفر، دهگلان ۷۹ نفر، کامیاران ۷۹ نفر، بیجار ۷۲ نفر و سروآباد ۲۱ است.

وی با بیان اینکه از روز گذشته تا ظهر امروز موردی ازفوت بیمار مبتلا به کرونا در استان نداشته ایم گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۱۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌‎اند.
تاکنون ۸۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته‌اند.

آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی تا ۱۳ اردیبهشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تا تاریخ سیزدهم اردیبهشت۹۹، ۲هزار و ۹۱۹نفر در آذربایجان غربی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۱۶۹نفر نیز جان باخته اند.

دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در ۱۳ اردیبهشت ماه، تست ۵۱بیمار مبتلا به کرونا مثبت گزارش شده است که با این آمار جدید تعداد مبتلایان به کرونا در استان به رقم ۲هزار و ۹۱۹نفر رسیده است. با بهبودی ۶بیمار نیز آمار بهبود یافتگان در آذربایجان غربی به رقم ۱۴۵۰رسیده است. متاسفانه با فوت شدن دو بیمار نیز آمار جا باختگان از ابتلای به ویروس کرونا نیز به ۱۶۹نفر در آذربایجان غربی رسیده است.

شناسایی ۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه را یک هزار و ۴۹۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷۸ نفر جان باخته اند.

مهدی محمدی افزود: از ۴۸ بیمار شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، ۴ مورد مربوط به شناسایی ۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاهبیماران بستری و ۴۴ مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است.از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۵۳۷ نفر جزء بیماران بستری و ۹۵۴ نفر نیز جزء بیماران سرپایی هستند. از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه دوهزار و ۶۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد دوهزار و ۳۵۴ نفر ترخیص شده اند و در حال حاضر نیز ۱۶۶ نفر بستری هستند.

بستری شدن ۹۵ بیمار جدید با علائم کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان

۹۵ بیمار جدید با علائم کرونا در مراکز درمانی شهرستان‌های استان اصفهان بستری شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در این مدت همچنین ۶۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ با بهبود وضعیت جسمانی از مراکز درمانی استان (به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) ترخیص شدند.

آرش نجیمی با بیان اینکه هم اکنون ۵۶۸ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در مراکز استان بستری هستند افزود: از این تعداد ۱۴۹ بیمار با حال عمومی وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

وی از مردم خواست بهداشت فردی را رعایت و از تردد‌های غیر ضروری پرهیز کنند تا بتوانیم به روند سیر نزولی این بیماری نفس گیر برسیم.

بستری ۹۲بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در مازندران

۹۲بیمار جدید کرونایی ۲۴ساعت گذشته در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری و ۱۰۴ نفر مرخص شدند گفت: مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان ۴۳۹ نفر است.

دکتر موسوی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته از تعداد مبتلایان ۷۰ بیمار کرونایی جدید زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند افزود: از این تعداد ۸۲ نفر با بهبودی کامل مرخص شدند و شمار بیماران بستری با تشخیص ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه ۳۳۷ نفر اعلام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به بیماری کرونا با اجرای فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از رفت و آمد‌های غیرضروری و ضرورت در خانه ماندن به مردم استان توصیه کرد؛ تا توقف کامل این ویروس همکاری کنند.

همچنین دکتر جلالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل، شمار بیماران جدید مبتلا به کرونا ویروس که از دیروز تا امروز در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه بستری شدند را ۲۲ و ترخیص شدگان بهبود یافته از این بیماری را نیز ۲۲ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: ۱۰۲ بیمار مشکوک به کرونا اکنون در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بسترى هستند.

بستری ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در تهران/ کاهش شیوع بیماری در پایتخت

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: علیرغم کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا همچنان تهران در زمره شهر‌های پر مخاطره در مقابل این ویروس قلمداد می‌شود.

علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در گفتگو با شبکه خبر گفت: همانطور که می‌دانید در تهران در روز‌های اخیر شاهد کاهش آمار مبتلایان هستیم. میزان بیماران جدید در بیست و چهار ساعت گذشته بالغ بر ۲۱۰ بیمار بوده است که عمده این افراد در بخش‌های عادی بستری شده اند. این در حالی است که در بیست و چهار ساعت گذشته همچنین ۲۵۲ بیمار با حال عمومی خوب ترخیص شده اند. تعداد بستری‌های بیست و چهار ساعت گذشته ما نسبت به روز قبل‌تر از آن ۲ درصد کاهش داشته است. آن چیزی که امروز مهم است توجه به این نکته است که شرایط اپیدمی در تهران و سایر شهر‌ها به صورت شکننده تلقی شود، زیرا هر گونه تغییر رفتار می‌تواند ما را با مشکل مواجه کند.

زالی ادامه داد: این ویروس فراز و نشیب‌های فراوان و ناشناخته‌ای دارد و باید برای تقلیل تعداد بیماران بستری شرایط بهداشتی را حفظ کنیم. ما در ستاد ملی مقابله با کرونا همچنان شهر تهران را در زمره شهر‌های پرمخاطره در مواجه با ویروس کرونا قلمداد کرده ایم. در روز‌های اخیر شاهد بازگشایی برخی از مشاغل بودیم که کم خطر بودند، اما استمرار بازگشایی کسب و کار‌ها به خود صاحبان آن‌ها باز می‌گردد و اگر صاحبان مشاغل پروتکل‌ها را رعایت کنند مشکلی برای ادامه فعالیت نخواهند داشت. اما متاسفانه این روز‌ها شاهد این هستیم که برخی از اصناف هنوز پروتکل‌های لازم را جدی نگرفته اند که این موضوع هم باعث ایجاد مشکل برای خود صاحبان صنوف و هم مشتریان آن‌ها خواهد کرد.

ابتلای ۴۶ نفر دیگر به کرونا در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ابتلای ۴۶ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به ۹۶۳ نفر افزایش یافت.

دکتر حسین فرشیدی در ارتباط زنده تلویزیونی با خبر۲۰ شبکه خلیج فارس افزود: همه موارد جدید کرونا، در بندرعباس ثبت شده است و از این شمار ۴ مورد علامت دار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون شش هزار و ۷۶۲ مورد تست کرونا گرفته شده است. در ۲۴ ساعت گذشته یک خانم ۶۵ ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای فشار خون بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان باخت و شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به ۲۹ نفر رسید.افرادی که بیماری زمینه‌ای قلبی، ریوی، دیابت، فشار خون بالا و افراد مسن دارند از حضور در مکان‌های شلوغ پرهیز کنند.

وی گفت: شمار بیمارانی که از ابتدای همه گیری کرونا در استان بستری شدند ۲ هزار و ۴۵۶ نفر بود که تاکنون ۲ هزار و ۱۸۱ نفر مرخص شدند.با شروع گرما از سرایت کرونا در استان به ویژه در مرکز استان کاسته نشده است، در نیمه دوم همه گیری کرونا آمار و ارقام مبتلایان به کرونا در استان بیشتر شده است.شهر‌های کم خطر و سفید در استان به معنای نداشتن بیماری کرونا نیست و در این شهر‌ها تراکم بیماری کمتر است که با ید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود. برای قطع زنجیره انتقال بیماری بازرسان بهداشتی با واحد‌های صنفی متخلف برخورد می‌کنند.

شناسایی ۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته۷ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

پرویز قزلباش با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷ مورد جدید به کرونا در استان زنجان افزوده شده است، گفت: بر این اساس در مجموع تاکنون تست کرونای یک‌هزار و ۲۰ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا فوت شدند، ادامه داد: ۱۰۵ نفر هم از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان زنجان جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان زنجان تا به امروز ۸۰۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

۱۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند، گفت: وضعیت حدود ۵۰ نفر از این بیماران بد گزارش شده است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به چهاردهم اردیبهشت‌ماه، ۴۸ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ۱۹ نفر از این تعداد در بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته، ۹ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند، گفت: در حال حاضر ۱۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند و حال حدود ۵۰ نفر از آنها بد گزارش شده است. با توجه به اینکه استان قم در وضعیت قرمز تقسیم بندی ستاد ملی کرونا قرار دارد، در موضوع بازگشایی‌ها باید کمال دقت و روند پلکانی لحاظ شود.

استان بوشهر امروز مورد مثبت ابتلا به کرونا نداشت

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: امروز استان بوشهر مورد مثبت ابتلا به کرونا نداشت و تعداد بیماران همان 267 نفر شامل 140 مرد و 127 زن است.

دکتر سعید کشمیری افزود: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون 146 نفر از آنان بهبودیافته و 103 نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و هفت نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند. در زمان حاضر مردم از فعالیت این مراکز بیمار یاب نگران هستند اما باید بدانند این مراکز هیچ آلودگی به همراه ندارد، چون تمهیدات لازم اندیشیده شده و بخش مربوط به بررسی این افراد جداسازی شده و مابقی تماسی با این بخش نخواهند داشت.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در کنار راهبرد فاصله‌گذاری اجتماعی امروز راهبرد بیماریابی و شناسایی زودهنگام موارد مثبت بیماری و جداسازی آن‌ها از افراد دیگر در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است چراکه این افراد هرروزی که از آلودگی آن‌ها می‌گذرد می‌توانند بیماری را به چندین نفر دیگر منتقل کنند.

دکتر کشمیری با بیان اینکه نگران تجمع‌ها هستیم افزود: نگرانی‌ها باید در خصوص تجمع‌ها، دور همی‌ها، ترددهای بی‌مورد در اماکن عمومی مانند پارک‌ها، بازار و ساحل باشد نه اینکه نسبت به مراکز بیمار یابی که تلاش می‌کنند افراد ناقل را شناسایی کنند نگرانی باشد.

۵۱۶ بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی بهبود یافتند/ وضعیت سفید کرونا در «زیرکوه»

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی پنج بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: از مجموع بیماران کرونایی در استان ۵۱۶ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

کامبیز مهدی‌زاده با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ نمونه آزمایش مشکوک به کرونا در استان خراسان‌جنوبی انجام شد، اظهار داشت: از این تعداد نتیجه پنج مورد مثبت و مابقی منفی بوده است.

وی با بیان اینکه با شناسایی پنج مورد جدید مجموع مبتلایان کرونا (بهبودیافتگان، فوت‌شدگان و بستری‌شدگان) در استان به ۵۶۶ نفر رسید، بیان داشت: از پنج مورد جدید یک نفر از بیرجند و چهار نفر از درمیان هستند. از روز اول شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون سه هزار و ۹۲ نمونه آزمایش در استان انجام شد که از این تعداد دو و ۵۲۶ نفر تست‌‍شان منفی و ۵۶۶ نفر جواب تست‌شان مثبت شد.

مهدی‌زاده به تفکیک آمار شهرستانی پرداخت و افزود: طبس ۱۴۷ مورد، بیرجند ۱۹۴ مورد، قاین ۶۳ مورد، زیرکوه ۳۸ مورد، فردوس ۲۶ مورد، سرایان ۳۶ مورد، بشرویه ۱۹ مورد، درمیان ۲۶ مورد، سربیشه هفت مورد، نهبندان چهار مورد و خوسف نیز چهار مورد ابتلا به کرونا داشته است.

وی با اعلام اینکه از مجموع بیماران کرونایی در استان، ۵۱۶ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص و هشت نفر در بیمارستان‌ها بستری‌اند، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فوت جدید در استان نداشتیم و تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا در استان همان ۴۲ نفر هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۸ هزار و ۹۰ نفر از مردم خراسان‌جنوبی در مرحله دوم غربالگری شده‌اند، خاطرنشان کرد: طبق اطلاعیه وزارت بهداشت شیوع کرونا در شهرستان زیرکوه استان خراسان‌جنوبی سفید اعلام شد.

شناسایی ۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی 6 بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مجید شیرانی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در چهاردهمین روز از اردیبهشت ماه سال ۹۹، عنوان کرد: از شروع خطر اپیدمی تاکنون، یک‌هزار و ۲۰۰ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته‌اند. تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی ۲ هزار و ۲۰۰ نفر بوده است. تعداد بهبودیافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۳۶۹ نفر بوده‌اند. تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۳۳ نفر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش‌های ۶ بیمار مشکوک در ۲۴ ساعت گذشته، تمام موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده، ۴۱۵ نفر هستند. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی ناشی از ابتلاء به بیماری نوپدید کووید ۱۹، گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان چهارمحال و بختیاری ۲۶ نفر است.

شناسایی ۳۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس شناسایی شد.

عبدالرسول همتی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از شناسایی ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس و افزایش آمار مبتلایان به سه هزار و ۷۳۶ بیمار خبر داد افزود: این افراد با بررسی ۷۷۷ نمونه در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان شناسایی شده‌اند.

وی آمار بهبود یافتگان مراکز درمانی و ایزوله خانگی در استان را نیز سه هزار و ۲۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: طی روز گذشته تاکنون، هیچ موردی از فوتی در استان گزارش نشده و آمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در فارس، ۸۷ نفر است.

معاون بهداشت دانشگاه با اعلام بیماران شناسایی شده طی روز گذشته تا کنون به تفکیک شهرستان‌های استان فارس گفت: از مجموع ۳۴ مورد شناسایی شده هشت مورد مربوط به شیراز؛ مرودشت و قیر و کارزین هر کدام ۶ مورد؛ آباده و لامرد هر کدام دو مورد، اقلید، کوار و پاسارگاد هر کدام یک مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

دکتر همتی همچنین از انجام مرحله دوم غربالگری کروناویروس در استان فارس خبر داد و اظهار کرد: تاکنون در این مرحله، سلامت ۹۱ درصد جمعیت گروه هدف، شامل بیش از سه میلیون نفر از جمعیت استان غربالگری شده است. مراقبان سلامت و بهورزان با برقراری تماس با جمعیت هدف، اطلاعات افراد را ثبت کرده و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه گروه هدف این مرحله را افراد بالای ۱۵ سال و افراد بالای ۶۰ سال با اولویت بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشارخون، بیماری‌های تنفسی، مادران باردار، نقص سیستم ایمنی بدن و مصرف کنندگان داروهای ضدسرطان اعلام کرد و یادآور شد: پس از بررسی سلامت گروه هدف، در صورت نیاز افراد به پزشکان خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده می‌شوند که امید است مردم در این زمینه مشارکت و همکاری خوبی داشته باشند.

افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۹۸۰ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده، تا ظهر ۱۴ اردیبهشت، ۹۸۰ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی از افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی به ۹۸۰ نفر خبر داد و در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۴۴۸ نفر، شیروان ۱۴۵ نفر، فاروج ۶۳ نفر، مانه و سملقان ۸۹ نفر، جاجرم ۳۵ نفر، گرمه ۲۴ نفر، راز و جرگلان ۳۸ نفر و اسفراین ۱۳۸ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.️

وی اضافه کرد: متأسفانه مردم با بازگشایی برخی از صنوف در این ایام رعایت موارد بهداشتی را نمی‌کنند و با شیب آمار در حال افزایش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه نگرانیم که حجم تبادل ویروس بین افراد باعث شود افراد پرخطر آسیب ببینند، یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد فوتی‌های کرونا در این استان، افراد بالای ۶۰ سال بودند که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا بودند.

وی بابیان اینکه تا ۲ سال آینده، دنیا درگیر این ویروس است، بر عادت کردن به تغییر رفتارها و رعایت بهداشت و نکات توصیه‌شده تأکید کرد.

هاشمی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۴۵۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

وی بابیان اینکه هنوز جامعه درگیر مبارزه با کرونا است، بر پرهیز از تجمعات و ترددهای غیرضروری تأکید کرد و گفت: در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی، امکان جهش آمار مبتلایان وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: آزمایش ۱۳۷۶ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۳۱ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند. شمار فوتی‌ها نیز به ۸۳ نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه مشاهده‌شده در حواشی شهر در روز تعطیل، بسیاری از خانواده‌ها در باغ‌ها تجمع می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر تجمع‌ها ادامه یابد، شاهد افزایش مبتلایان به کرونا ویروس و آمار مرگ‌ومیر خواهیم بود.

مبتلایان کرونا در کرمان؛ ۷۹۴ نفر

با تایید ابتلای ۲۴ کرمانی دیگر به کرونا، آما مبتلایان به ۷۹۴ نفر رسید.

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان سخنگوی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در کرمان گفت: با ارسال ۲۳۲ نمونه مورد مشکوک کرونا به آزمایشگاه‌های استان کرمان، آزمایش ۲۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شد که، ۱۳ نفر زن و ۱۱ نفر مرد هستند. 

دکتر شفیعی افزود: از این مبتلایان جدید، ۱۹ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۲ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و ۳ نفر مربوط به حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

بگفته وی خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوت به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در استان گزارش نشد ودر مجموع از ابتدای اپیدمی تاکنون ۵۱ نفر در استان کرمان بعلت این بیماری جان باخته اند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ بیمار با علائم کووید ۱۹ از مراکز درمانی ترخیص شدند ودر مجموع بهبود یافتگان این بیماری در استان از ابتدا تاکنون، ۳۶۸ نفر است.

۶ مورد ابتلای جدید کرونا در استان ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان ایلام به ۵۳۶ نفر افزایش یافت.

دکتر محمد کریمیان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان ایلام استان گزارش شده است. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از عموم مردم خواست که خطر ویروس کرونا را جدی گرفته و اصول بهداشتی و فاصله گذاری را حتما رعایت نمایند.

جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مجموع ۷۱ جواب دریافت شده از آزمایشگاه یاسوج، هیچ مورد مثبت مبتلا به کرونایی شناسایی نشد.

دکتر یزدانپناه با اشاره به اینکه هیچ مورد جدید مبتلا به کرونایی شناسایی نشده افزود: شمار مبتلایان به کرونا ویروس در کهگیلویه وبویراحمد همچنان ۵۰۸ نفر است. در چنین شرایطی باید حتی الامکان در منزل بمانیم و تنها با رعایت کامل نکات بهداشتی و بنا به ضرورت از خانه بیرون برویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مردم با توجه به بازگشایی اصناف از حضور بی مورد و تجمع در بازار پرهیز کنند چرا که این امر می‌تواند برای جامعه خطر آفرین و موج شدید شیوع این بیماری را در پی داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
1
آمار خراسان شمالی نسبت به جمعیت استانش به شکل عجیبی بالاست. جمعیت کل این استان 700 هزار نفر بیشتر نیست.
مریم یوسفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
1
چرا آمار کرونادر استان سمنان نشان داده نمیشود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین