کد خبر: ۶۴۹۴۴۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۳ اردیبهشت+جدول

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۸۰۲ مورد جدید کرونا در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه تا کنون ۸۰ درصد از مبتلایان به این بیماری در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور در توضیح آخرین وضعیت بروز و فوتی ناشی از کروناویروس جدید در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۸۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.  به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۶۴۴۸ نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱۵۶ نفر رسید.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۷۷۳۵۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. به این ترتیب تا کنون ۸۰ درصد از مبتلایان به این بیماری در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۲۷۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.تا کنون ۴۸۴ هزار و ۵۴۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۳ اردیبهشت+جدول

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۱۲ اردیبهشت+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا ۱۳ اردیبهشت ۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
1 آذربایجان شرقی   ۳۶۲ نفر تا ۱۰ اردیبهشت    
2 آذربایجان غربی ۷۲ ۱۶۷ ۱۴۴۴ ۲۸۶۸
3 اردبیل        
4 اصفهان(به‌جزکاشان) ۱۰۷ ۶۰۰ نفر تا ۸ اردیبهشت    
5 البرز   ۲۸۷نفر تا ۱۰ اردیبهشت    
6 ایلام ۶ ۵۴   ۵۳۰
7 بوشهر ۱۰ ۱۱ ۱۴۶ ۲۶۷
8 تهران ۲۸۵      
9 چهارمحال و بختیاری ۹ ۲۶ ۳۶۲ ۴۰۹
10 خراسان جنوبی ۸ ۴۲ ۵۱۰ ۵۶۱
11 خراسان رضوی        
12 خراسان شمالی ۸۶‬ ۸۱   ۹۰۰
13 خوزستان ۱۰۹ ۲۲۳ ۲۴۲۱ ۳۰۴۱
14 زنجان ۱۰ ۱۰۵ ۷۹۸ ‭۱۰۱۳
15 سمنان        
16 سیستان‌وبلوچستان ۱۶ ۵۰   ۶۹۴
17 فارس ۵۰ ۸۷ ۳۱۸۸ ۳۷۰۲
18 قزوین        
19 قم ۴۶      
20 کردستان ۴۱ ۱۲۴ ۸۰۰ ۱۳۷۹
21 کرمان ۱۶ ۵۱ ۳۶۱ ۷۷۰
22 کرمانشاه ۸۰ ۷۸   ‭۱۴۴۳‬
23 کهگیلویه و بویراحمد ۶ ۹   ۵۰۸
24 گلستان        
25 گیلان        
26 لرستان   ۱۱۳ نفر تا ۳اردیبهشت    
27 مازندران ۵۵      
28 مرکزی   ۱۵۷نفر تا ۹ اردیبهشت    
29 هرمزگان ۳۱ ۲۸ ۳۵۴ ۹۱۷
30 همدان   ۸۲ نفر تا ۳۱ فروردین    
31 یزد   ۱۹۳ نفر تا ۲۸ فروردین    

***

زالی: کاهش آمار کرونا به معنای افول قطعی بیماری نیست

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: گرچه نسبت به روزهای گذشته شاهد کاهش آمار با شیب نستبا ملایم تری هستیم اما این شرایط را باید شکننده تلقی کنیم زیرا به دلیل ذات فریب کارانه این ویروس، نوپدید بودن و ماهیت خاص تموج و شناور بودن آن در کلانشهرهایی نظیر تهران باید همچنان مراقبت کرده و احتیاطات لازم را به کار بندیم چون ممکن است به سرعت شرایط تغییر کند.

به گزارش شنبه شب دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، علیرضا زالی با اشاره به اینکه تهران همچنان به عنوان یک شهر آلوده تلقی می شود به افراد توصیه کرد ضمن رعایت ملاحظات بهداشتی از تجمعات و حضور غیر ضروری اجتناب کنند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته در شهر تهران تقریبا حدود ۲۰۰ مورد جدید در بخش‌های عادی و ۸۵ مورد جدید نیز در بخشهای ویژه بستری شدند و ۲۵۲ بیمار نیز از بخشهای درمانی ترخیص شدند.

او افزود: در مجموع آمار کل بستری شده عادی و ویژه ما در مقایسه با ۲۴ ساعت قبل حدود منفی ۱,۷ درصد کاهش داشته است. در بخش مراجعان نیز شاهد کاهش آمار بوده ایم و حدود دو درصد نیز در مجموع تختهای بیمارستانی در ۲۴ ساعت گذشته کاهش اقامت بستری را شاهد بوده ایم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در ادامه گفت: با توجه به این که تعدادی از افراد ممکن است علایم بالینی نداشته باشند و به عنوان حامل در سطح شهر تردد کنند می توانند به سرعت بیماری را منتشر کنند بنابراین کمافی سابق باید تهران را یک شهر آلوده تلقی کنیم، به ویژه سطوحی که در تماس مشترک بین شهروندان است باید به عنوان سطح آلوده تلقی شود تا خلاف آن ثابت شود.

به گفته وی به دلیل این که استان تهران و شهر تهران از جمله شهرهای پرمخاطره است تصمیم گیری در مورد مشاغل پرخطر از یک ملاحظات خاص شهر تهران برخوردار خواهد بود.

زالی با اشاره به تجمع و حضور برخی افراد در کنار بوستانها و پارک‌ها هشدار داد: این بیماری مطلقا از جامعه رخت نبسته است و نباید فریب کاهش آمار را خورد. اگر امروز با یک فراز و فرود آماری روبرو هستیم این شرایط کاملا شکننده، ناپایدار و بی ثبات تلقی می شود و به معنای عادی سازی شرایط و رسیدن بیماری به افول قطعی نیست.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم شرایطی را ایحاد کنیم که به مدت دو هفته میزان مراجعان بیمارستانی و مجموعه شرایط بیمارستانی روبه تنزل باشد آن وقت می توانیم از ثبات بیشتر صحبت کنیم و این شرایط باید حداقل دو هفته به طول بینجامد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در خاتمه سخنان خود از شهروندان تهرانی خواست همچنان ملاحظات بهداشتی را رعایت کرده و به ویژه از حضور غیرضروری در سطح شهر اجتناب کنند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و تا ظهر امروز تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان ۱۶ مورد افزایش یافت و به ۶۹۴ نفر رسید. تاکنون ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند.

دکتر هاشمی شهری افزود: از این تعداد، مبتلایان به کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۴۷۸ نفر، دانشگاه علوم پزشکی زابل ۱۴۶ نفر و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر:۷۰ نفر است.

وی گفت: از ابتدای شروع بحران تا صبح امروز ۲۳۴۰ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که ۱۹۴۱ نفر از این عزیزان ترخیص شده اند. از مجموع بیماران تنفسی که در بیمارستان‌ها بستری شده‎اند متاسفانه ۲۳۷ نفر فوت کرده‎اند که نتیجه آزمایش اختصاصی کرونای ۵۰ نفر از متوفیان مثبت، ۱۱۹ نفر منفی و ۶۸ نفر نیز مشکوک بوده‌اند. از مجموع ۱۹۴۱ بیمار تنفسی ترخیص شده، آزمایش اختصاصی PCR کووید۱۹ در ۳۲۴ نفر مثبت، ۹۵۶ نفر منفی و ۶۶۱ نفر نیز مشکوک به کرونا بوده‌اند.

آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی تا ۱۲ اردیبهشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی: تا تاریخ دوازدهم اردیبهشت ۹۹، ۲ هزار و ۸۶۸ نفر در آذربایجان غربی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۱۶۷ نفر نیز جان باخته اند.

دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در مصاحبه باخبرنگار خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی گفت: در ۱۲ اردیبهشت ماه، ۳۸۲ تست از افراد مشکوک گرفته شده است که از این تعداد، پاسخ تست ۷۲ بیمار مثبت گزارش شده است.از افراد مبتلا، ۶۱ نفر به صورت سرپایی مداوا و ۱۱ نیز بستری شده اند و با این آمار جدید تعداد مبتلایان به کرونا در استان به رقم ۲ هزار و ۸۶۸ نفر رسیده است.

او با اشاره به آمار بهبودیافتگان نیز گفت: با بهبودی ۱۱ بیمار نیز آمار بهبود یافتگان در آذربایجان غربی به رقم ۱۴۴۴ رسیده است. متاسفانه با فوت شدن دو بیمار نیز آمار جا باختگان از ابتلای به ویروس کرونا نیز به ۱۶۷ نفر در آذربایجان غربی رسیده است.

بستری ۵۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران: ۲۴ساعت گذشته ۵۵بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تدوام شیوع کرونا ویروس در استان اشاره کرد و گفت: ۳۴۹نفر مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

موسوی افزود: از این تعداد افراد مشکوک بستری شده در استان ۲۴ساعت گذشته ۷۳نفر بهبودی کامل یافتند و از بیمارستان مرخص شدند.در این مدت ۵۵بیمار جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم خواست ضمن رعایت مسائل بهداشتی از رفت و آمدها، رفتن به مهمانی و بیرون رفتن‌های غیرضرور درماه مبارک رمضان پرهیز کنند.

شناسایی ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان کرمانشاه

مهدی محمدی رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا افزود: با شناسایی ۸۰مورد جدید بیماران مبتلا به کرونا که ۱۲مورد آن مربوط به بیماران بستری و ۶۸مورد نیز مربوط به بیماران سرپایی است، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمانشاه به ۱۴۴۳نفر رسید که متاسفانه از این تعداد، ۷۸نفر جان باختند. از مجموع تعداد مبتلایان استان، ۵۳۳نفر جزو بیماران بستری و ۹۱۰نفر نیز جزو بیماران سرپایی می‌باشند.

محمدی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تا امروز ۲۵۴۷نفر بستری شدند که از این تعداد ۲۳۱۱نفر ترخیص شده و ۱۵۸نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری می‌باشند.

 

تایید ابتلای ۱۰ مورد جدید به کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به شناسایی ۱۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان بوشهر گفت: تا کنون ۱۴۶ بیمار بهبودی قطعی یافته‌اند.

دکتر سعید کشمیری بیان کرد: با تایید آزمایشگاه تشخیص کرونا در بوشهر، ۱۰ مورد جدید کرونا در استان بوشهر شناسایی شد.  از ۱۰ بیمار جدید، یک مورد در شهرستان بوشهر، ۶ مورد در شهرستان دیلم و سه مورد در شهرستان دشتستان به ثبت رسید که همه آن‌ها در مراکز بیمار یابی شناسایی شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: از مبتلایان جدید، در شهرستان بوشهر آقایی ۴۰ ساله، در شهرستان دشتستان دو خانم ۳۷ و ۳۱ ساله که سابقه سفر داشته‌اند و یک آقای ۲۴ ساله، و در شهرستان دیلم نیز چهار آقای ۸۳، ۲۰، ۴۷ و ۲۵ ساله و دو خانم ۵۴ و ۹ ساله که همگی از یک خانواده و در ارتباط با مورد مثبت بوده و سابقه سفر به استان آلوده را داشته‌اند شناسایی شدند.

وی بیان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۲۶۷ نفر) شامل ۱۴۰ مرد و ۱۲۷ زن، تا کنون ۱۴۶ نفر از آنان بهبودی قطعی یافته و ۹۸ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۲ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان از مرز ۹۰۰ نفر گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با مثبت شدن ۳۱ مورد دیگر در استان آمار مبتلاشدگان قطعی به کرونا در هرمزگان به ۹۱۷ نفر رسید.

حسین فرشیدی شنبه شب در نشست با خبرنگاران در تشریح آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، ۲ هزار و ۴۲۸ بیمار با تشخیص بیماری حاد تنفسی تاکنون بستری شده‌اند که ۲ هزار و ۱۴۴ نفر از این تعداد بهبود یافته‌اند و ۱۲۵ نفر همچنان بستری، ۷۷ نفر ایزوله، ۲۱ نفر در آی. سی. یو و ۲۷ نفر در بخش‌های عادی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با ابراز نگرانی از افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا در شهر بندرعباس، گفت: ۶ هزار و ۶۳۱ نفر به‌صورت سرپایی به‌دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه‌گیری شده‌اند که تنها ۹۱۷ مورد مثبت بوده است. تاکنون ۳۵۴ نفر بهبود و ترخیص شده‌اند، ۴۷۶ نفر تحت مراقبت خانگی هستند، ۳۸ نفر تکمیل درمان را سپری می‌کنند و ۲۱ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا در هرمزگان تاکنون ۲۸ نفر بر اثر این بیماری در هرمزگان فوت کرده‌اند، عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر دیگر فوت کرده‌اند که مردی ۴۶ ساله با بیماری مزمن ریوی و ۷۹ ساله با بیماری زمینه ایی کلیوی، قلبی و دیابتی در بندر فوت کرده‌اند. تعداد ۳۱ نفر در استان در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده که ۳۲ نفر از شهرستان بندرعباس به شمار آمار افراد مبتلا به کرونای مثبت جدید در هرمزگان اضافه شد. بندرعباس با ۶۳۷، میناب با ۹۰، کیش با ۵۲، قشم ۴۳، حاجی‌آباد با ۲۵، بندرلنگه با ۲۶، رودان با ۱۸، پارسیان با ۱۲، بندر خمیر با ۶، بستک ۶ و جاسک ۲ مورد؛ جزئیات روند توزیع ابتلاء به ویروس کرونا در استان هرمزگان است.

آمار مبتلایان به کرونا در خوزستان از ۳۰۰۰ نفر عبور کرد/ ۲۲۳ فوتی

سخنگوی علوم پزشکی اهواز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در خوزستان شناسایی شد و با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان به سه هزار و ۴۱ مورد رسید.

علی احسانپور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۹ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در خوزستان شناسایی شد و با احتساب موارد جدید شمار مبتلایان به سه هزار و ۴۱ مورد رسید.

وی افزود: موارد جدید به تفکیک شامل اهواز ۵۹ مورد، آبادان ۴ مورد، دزفول ۴ مورد، شوشتر ۶مورد، اندیمشک ۸ مورد، باغملک ۳ مورد، باوی ۵ مورد، دشت آزادگان ۱ مورد، کارون ۱ مورد، مسجدسلیمان ۲ مورد، هویزه ۶ مورد، خرمشهر ۲ مورد، گتوند ۱ مورد، رامشیر ۱ مورد، امیدیه ۳ مورد، ایذه ۱ مورد و شوش ۲ مورد بوده است.

سخنگوی علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند تا فوت شدگان به ۲۲۳ نفر افزایش یابد. در حال حاضر ۳۹۷ بیمار در مراکز درمانی استان تحت درمان هستند و خوشبختانه تاکنون دو هزار و ۴۲۱ نفر پس از بهبودی از مراکز بیمارستانی استان ترخیص شدند.

ابتلای ۱۰ مورد جدید به کرونا در استان زنجان

از ظهر دیروز تا به امروز ۱۰ مورد جدید به کرونا در استان زنجان افزوده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای ۱۰۱۳ نفر در استان زنجان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است

دکتر قزلباش افزود: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۷۹۸ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. ۱۰۵ نفر هم از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان جان خود را از دست داده اند.

آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با ارسال ۱۶۱ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

مهدی شفیعی در تشریح آخرین آمار از وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان اظهار داشت: با ارسال ۱۶۱ نمونه به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۴ نفر و حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۲ نفر شناسایی شدند، افزود: تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون به ۷۷۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در استان گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: طی این مدت ۲ بیمار با علائم کووید ۱۹ از مراکز درمانی ترخیص شدند بنابراین مجموع بهبود یافته‌های این بیماری در استان از ابتدا تاکنون ۳۶۱ نفر است. در مجموع ۵۱ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

بستری شدن ۱۰۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا درمراکز درمانی استان

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی شهرستان‌های استان اصفهان بستری شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همچنین با ترخیص ۴۴ بیمار بهبود یافته کرونا در این مدت از مراکزدرمانی ۲۲ شهرستان این استان، تعداد بیماران بستری به ۵۹۰ نفر رسید.

آرش نجیمی افزود: همچنین ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا با حال عمومی وخیم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان تحت درمان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از مردم خواست بهداشت فردی را رعایت و از تردد‌های غیر ضروری پرهیز کنند تا بتوانیم به روند سیر نزولی این بیماری نفس گیر برسیم.

آمار بهبودیافتگان کرونایی کردستان به عدد ۸۰۰ رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش آمار بهبودیافتگان ابتلای قطعی یک هزار و ۳۷۹ نفر به کروناویروس از ابتدا تا امروز در استان خبر داد و گفت: این آمار نسبت به روز قبل ۴۱ نفر افزایش یافته است.

فرزین رضاعی اظهار کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز تعداد یک هزار و ۳۷۹ بیمار مبتلای قطعی به ویروس کرونا در کردستان شناسایی شده است.

وی با اشاره به آمار مبتلایان به تفکیک شهرستان، افزود: در سقز ۳۳۰ نفر، سنندج ۳۶۰ نفر، بانه ۱۵۶ نفر، قروه ۱۱۰ نفر، دیواندره ۹۳ نفر، مریوان ۸۳ نفر، کامیاران ۷۹ نفر، دهگلان ۷۶ نفر، بیجار ۷۱ نفر، سروآباد ۲۱ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس هستند. از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته سه هزار و ۶۵۲ نمونه است که از این تعداد یک هزار و ۳۷۹ مورد مثبت، ۲ هزار و ۱۴۰ مورد منفی و ۱۳۳ مورد هم هنوز اعلام نشده است.متاسفانه ۱۲۴ نفر در استان بر اثر بیماری کرونا فوت شده‌اند که از این تعداد ۳۴ نفر در سقز، ۲۴ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۱۷ نفر در بانه، ۹ نفر در کامیاران، هشت نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، چهار نفر در دیواندره و ۲ نفر در دهگلان بوده‌اند.

وی با اعلام افزایش بهبودیافتگان کرونایی در کردستان به ۸۰۰ بیمار اشاره به اهمیت مرحله اول غربالگری بیماری کرونا در روند پیشگیری و کنترل بیماری تا به امروز، اضافه کرد: اولویت در غربالگری مرحله دوم، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند بنابراین از مردم عزیز استان خواهشمندیم با پاسخگویی به شماره تماس 4030 با مراقبین سلامت و بهورزان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

آمار مبتلایان به کرونا درچهارمحال و بختیاری به ۴۰۹ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از مثبت اعلام شدن آزمایش‌های ۹ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری به ۴۰۹ نفر رسیده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مجید شیرانی از مثبت اعلام شدن آزمایش‌های ۹ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در مجموع تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری به ۴۰۹ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از شروع اپیدمی بیماری تا کنون یک هزار و ۱۸۰ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع از دو هزار و ۸۸ فرد بستری و سرپایی نمونه‌گیری شده است، ادامه داد: تعداد ترخیص‌شدگان که به‌صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند ۳۶۲ نفر بوده است. تعداد فوتی‌های بیماری کرونا همان ۲۶ نفر است.

شناسایی ۸ بیمار کرونایی جدید در خراسان‌جنوبی/ ۵۱۰ بیمار بهبود یافتند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی هشت بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد.

کامبیز مهدی‌زاده اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ نمونه آزمایش مشکوک به کرونا در استان خراسان‌جنوبی انجام شد که نتیجه هشت مورد مثبت و مابقی منفی بوده است.

وی با بیان اینکه با شناسایی هشت مورد جدید مجموع مبتلایان کرونا (بهبودیافتگان، فوت‌شدگان و بستری‌شدگان) در استان به ۵۶۱ نفر رسید، بیان داشت: از هشت مورد جدید سه نفر در بیرجند، سه نفر در درمیان و دو نفر در طبس هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: از روز اول شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون سه هزار و هشت نمونه آزمایش در استان انجام شد که از این تعداد دو و ۴۴۷ نفر تست‌‍شان منفی و ۵۶۱ نفر جواب تست‌شان مثبت شد.

مهدی‌زاده به آمار مبتلایان کرونا به تفکیک شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: طبس ۱۴۷ مورد، بیرجند ۱۹۳ مورد، قاین ۶۳ مورد، زیرکوه ۳۸ مورد، فردوس ۲۶ مورد، سرایان ۳۶ مورد، بشرویه ۱۹ مورد، درمیان ۲۲ مورد، سربیشه هفت مورد، نهبندان چهار مورد و خوسف نیز چهار مورد ابتلا به کرونا داشته است. از مجموع بیماران کرونایی در استان، ۵۱۰ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص، ۹ نفر در بیمارستان‌ها بستری و تعداد فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در استان همان ۴۲ نفر هستند.

ابتلای ۶ بیمار جدید به ویروس کرونا در کهگیلویه وبویراحمد

با اضافه شدن ۶ مورد جدید، شمار مبتلایان به کرونا ویروس در کهگیلویه وبویراحمد به ۵۰۸ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۶ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد که با احتساب این موارد، شمار مبتلایان استان به ۵۰۸ نفر رسید.

یزدان پناه گفت: مبتلایان جدید شامل یک بیمار مرد و دو بیمار زن در شهرستان کهگیلویه و سه بیمار مرد در شهرستان بویراحمد هستند. در چنین شرایطی باید حتی الامکان در منزل بمانیم و تنها با رعایت کامل نکات بهداشتی و بنا به ضرورت از خانه بیرون برویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مردم با توجه به بازگشایی اصناف از حضور بی مورد و تجمع در بازار پرهیز کنند چرا که این امر می‌تواند برای جامعه خطر آفرین و موج شدید شیوع این بیماری را در پی داشته باشد.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به ۵۳۰ نفر

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ظهر شنبه در جمع خبرنگاران از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام به تعداد ۵۳۰ نفر خبر داد. در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان گزارش شده است.

کریمیان اضافه کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش شده که با احتساب این موارد تعداد متوفیان بیماری کرونا در استان ایلام به ۵۴ مورد افزایش یافته است.

۵۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در فارس شناسایی شد

معاون علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۵۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس و افزایش تعداد مبتلایان به ۳ هزار و ۷۰۲ نفر در استان فارس خبر داد.

دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر شنبه با حضور در استودیو سلامت دانشگاه گفت: از ۹۱۴ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید ۱۹ استان، ۵۰ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به سه هزار و ۷۰۲ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابنلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: از شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان، ۸۷ نفر جان خود را به دلیل ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ از دست داده‌اند. تاکنون سه هزار و ۱۸۸ نفر از مبتلایان بستری شده و یا در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آورده و بهبود یافتند.با توجه به آمار کشوری برای محاسبه بهبودی همه موارد اعم از افرادی ترخیصی از بیمارستان و ایزوله خانگی، از امروز برای همگامی با آمار کشوری، آمار استان نیز به صورت مجموع بهبودیافتگان اعلام می‌شود.

او در ادامه آمار موارد ابتلاء به کروناویروس از شیوع تا کنون در استان را سه هزار و ۷۰۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۷۵۷ مورد به شیراز، آباده ۱۲۴ مورد، مرودشت ۱۲۱ مورد، اقلید و استهبان هر کدام ۸۴ مورد، خرم بید ۸۰ مورد، رستم ۶۸ مورد، کازرون و فیروزآباد هر کدام ۵۳ مورد، کوه چنار ۴۷ مورد، کوار و سپیدان هر کدام ۴۲ مورد، داراب ۴۱ مورد، پاسارگاد ۴۰ مورد؛ ممسنی ۳۸ مورد، زرقان و لامرد هر کدام ۳۲ مورد، ارسنجان ۳۰ مورد، سروستان و بوانات هر کدام ۲۵ مورد، نی ریز ۲۴ مورد، مهر ۲۱ مورد، زرین دشت ۱۶ مورد، قیروکارزین ۱۸ مورد، بیضا ۱۲ مورد، سرچهان ۱۰ مورد، فراشبند ۹ مورد، خرامه ۸ مورد و بختگان ۷ مورد را شامل می‌شود.

دکتر همتی از مردم خواست تا برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ و قطع زنجیره‌های انتقال این بیماری، با در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک و فاصله مناسب در روابط اجتماعی، از ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ پیشگیری کنند.

افزایش جان باختگان کرونا در خراسان شمالی به ۸۱ نفر

شمار مبتلایان کرونا در خراسان شمالی به ۹۰۰ نفر و متوفیان به ۸۱ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در چند روز گذشته با افزایش تعداد نمونه گیری در سرپایی‌ها شاهد جهش در شناسایی مبتلایان به کووید ۱۹ در استان بودیم.

دکتر سیداحمد هاشمی افزود: شمار فوتی‌ها نیز به ۸۱ نفر افزایش یافت. متاسفانه مردم با بازگشایی برخی از صنوف در این ایام رعایت موارد بهداشتی را نمی‌کنند و با شیب آمار در حال افزایش است.

هاشمی با اشاره به اینکه مشاهده شده در حواشی شهر در روز تعطیل، بسیاری از خانواده‌ها در باغ‌ها تجمع می‌کنند گفت: اگر تجمع‌ها ادامه یابد، شاهد افزایش مبتلایان به کرونا ویروس و آمار مرگ و میر خواهیم بود.

۲۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری شدند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و تا ساعت ۱۴ امروز سیزدهم اردیبهشت‌ماه، ۴۶ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی ابتلاء به کرونا پذیرش شدند. ۲۶ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های قم بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته، ۳۶ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
1
4
الکیه
محمد فتوحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
1
3
با سلام و احترام

اگه بتونید یه جمع بندی بدید از ابتدای اعلام شیوع کرونا در استان های مختلف چند نفر مبتلا شدند و چند نفر فوت کردند و ....... ؟ حداقل موضوع برای خودتون که مدعی رسانه هستید بیشتر روشن می شه . بعضی استانها هم که هیچ اماری ندارند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
در جدول تعداد فوت و مبتلایان مشخصه.
اینکه بعضی از استانها هیچ آماری ندادن، کوتاهی خبرگزاری رو نشون نمیده.
رز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
2
فقط روزی ۴۰۰ نفر تو تهران به کرونا مبتلا میشن، پس چطوری آمار کل کشور ۸۰۲ نفره
پس یعنی آمار درست نیست
با گرما نمیره
|
France
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
1
امار شهرهای جنوب کشور نشون میده با گرما نمیره. هر چند باز امار خیلی بیشتر از این حرفهاست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین