کد خبر: ۶۴۹۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱

جهان، خیره به کره جنوبی؛ بفرمایید کِی‌لیگ بدون کرونا

فصل جدید رقابت‌های لیگ کره جنوبی از روز جمعه آغاز خواهد شد و کشورهای مطرح جهان نیز حق پخش این مسابقات را خریداری کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

تنها ۷۲ ساعت تا آغاز فصل جدید مسابقات لیگ فوتبال کره جنوبی موسوم به "کِی‌لیگ" باقیمانده است. مسابقاتی که قرار بود در ماه فوریه (دومین ماه میلادی) آغاز شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و درگیری شدید کره جنوبی با این اپیدمی با حدود سه ماه تاخیر قرار است کارش را آغاز کند.

جمعه، آغاز لیگ کره جنوبی

فدراسیون فوتبال کره جنوبی و دولت این کشور توانستند به کمک مردم این بیماری را کنترل کنند و حالا میزان افراد مبتلا به این ویروس در هر ۲۴ ساعت به کمتر از ۱۰ نفر رسیده و وضعیت عادی به این کشور بازگشته است. در همین بین فدراسیون فوتبال کره جنوبی نیز تمهیدات لازم را برای آغاز فصل جدید اندیشیده است و از روز جمعه هشتم مِه(۱۹ اردیبهشت‌ماه) رقابت‌ها با دیدار جئونبوک موتورز و سوون سامسونگ بلووینگز شروع می‌شود.

جهان، خیره به کره جنوبی؛ بفرمایید کِی‌لیگ بدون کرونا

راهنمای کووید-۱۹ برای ۴۰ کشور جهان، صادره از کره جنوبی

مسوولان برگزاری مسابقات لیگ کره جنوبی کتابچه راهنمایی با عنوان راهنمای پاسخ به کووید-۱۹ را به ۴۰ کشور جهان به اشتراک گذاشته‌اند تا این کشورها برای آغاز لیگ‌های خود از کره جنوبی مدد بگیرند. به نوعی کی‌لیگ به الگویی برای لیگ‌های مطرح جهان از جمله لیگ جزیره، سری‌آ، لالیگا و ... تبدیل شده است.

درآمد هنگفت از حق پخش تلویزیونی

در این روزهای بدون فوتبال، شروع شدن کِی‌لیگ بسیار مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته است و بنا شده تا این مسابقات در کشورهای چین، هنگ‌کنگ، کرواسی، آمریکا، استرالیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا پخش شود و در این بین قراردادهایی نیز بسته شده است و فدراسیون فوتبال کره درآمد بسیار خوبی از طریق حق پخش دریافت می‌کند.

برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگران

مسابقات فعلا بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود اما فدراسیون فوتبال کره وعده داده است در صورت از بین رفتن این ویروس در این کشور هر چه سریع‌تر مقدمات حضور تماشاگران را هم فراهم کند. از تمامی بازیکنان و اعضای هر تیم و مسوولان برگزاری مسابقات مدام تست گرفته می‌شود و آخرین تست نشان از منفی بودن ۱۰۰ درصدی داشت. با این حال اگر مورد مثبتی پیدا شود کلیه اعضای آن باشگاه به مدت ۲ هفته قرنطینه خواهند شد. در این بین برخی از باشگاه‌ها ابداعاتی نیز انجام داده‌اند تا هوادارانشان را کنار خود داشته باشند. باشگاه گانگ‌وون از هوادارانش خواسته تا بنرهایی را طراحی کنند و به باشگاه بفرستند تا به نمایندگی از آنها روی صندلی‌های ورزشگاه قرار بگیرد.

جئونبوک، شانس اصلی قهرمانی با حضور دستیار آقای خاص

جئونبوک موتورز در ۶ فصل اخیر موفق شده در پنج دوره عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. آنها بازی افتتاحیه این فصل را نیز برگزار می‌کنند. هدایت این تیم به عهده خوزه مورایس، دستیار سابق مورینیو در تیم‌های چلسی، اینتر و رئال مادرید است. آنها فصل قبل به خاطر تفاضل گل توانستند، اولسان هیوندای را پشت سر بگذارند و جام قهرمانی را به دست بیاورند.

کرونا، نحوه برگزاری مسابقات را تغییر داد

لیگ کره جنوبی ۱۲ تیمی است. هر فصل همه تیم‌ها سه بار با یکدیگر رقابت می‌کنند و سپس جدول به ۲ بخش ۶ تیم بالا و پایین جدول تقسیم خواهد شد. دوباره هر ۶ تیم یک بار با یکدیگر رقابت می‌کنند. ۲ تیم پایین جدول سقوط می‌کنند. ۲ تیم نخست هم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب می‌کنند و تیم سوم در پلی‌آف حاضر خواهد شد. با این حال تاخیر به وجود آمده در این فصل باعث شده تا در ابتدا، تیم‌ها به جای سه بار، ۲ مرتبه به مصاف یکدیگر بروند.

مسابقات این فصل لیگ کره جنوبی روز جمعه با انجام یک دیدار آغاز می‌شود و در روزهای شنبه و یکشنبه نیز پیگیری خواهد شد. بی‌تردید نگاه جهان در این روزهای بدون فوتبال به سمت کره جنوبی خواهد بود و از کِی‌لیگ بیشتر خواهیم شنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین