کد خبر: ۶۵۱۲۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸

جهش عجیب کرونا در خوزستان؛ ۵۵۳ نفر در یک روز به کرونا مبتلا شدند/ احتمال ادامه تعطیلی

جهش بیماری کرونا در خوزستان خیره‌کننده شده و در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵۳ مورد جدید ابتلاء در شهرهای مختلف استان شناسایی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

بیماری کرونا در خوزستان بسیار بحرانی شده است، و امروز حتی سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام بحرانی بودن شرایط این استان اعلام کرد که حدود یک‌چهارم موارد جدید ابتلاء به بیماری کرونا در کل کشور مربوط به استان خوزستان است.

هر چند از روز دوشنبه به دستور استانداری خوزستان، ادارات، بانک‌ها و اصناف غیر ضرور در استان تعطیل شده‌اند ولی روند صعودی ابتلاء و شناسایی بیماران به‌شدت وخیم شده است.

جهش عجیب کرونا در خوزستان؛ ۵۵۳ نفر در یک روز به کرونا مبتلا شدند/ احتمال ادامه تعطیلی

بر اساس اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ۲۴ ساعت گذشته (۲۳ تا ۲۴ اردیبهشت ۹۹) ۵۵۳ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در استان خوزستان به ثبت رسید. با احتساب این ۵۵۳ نفر تعداد کل مبتلایان استان به ۵۳۴۷ نفر افزایش یافت.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، هفت نفر بر اثر ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند تا تعداد قربانیان این ویروس در استان به ۳۱۰ نفر افزایش پیدا کند. در حال حاضر ۶۴۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

امروز چهارشنبه همچنین علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با توجه به حجم بالای آزمایش‌ها تعداد ۱۳۲ بیمار جدید بستری و ۴۲۱ مورد سرپایی در استان شناسایی شد که از طرف مراکز جامع سلامت در فرآیند غربالگری شناسایی شده بودند.

وی افزود: با توجه به حجم نمونه‌های دریافتی از مراکز جامع سلامت و فعالیت همه آزمایشگاه‌های تشخیصی استان انتظار می‌رود در چند روز آینده شاهد ثبات در این روند فعلی باشیم.

احسان پور تصریح کرد: به‌رغم تلاش‌های مجموعه‌های درمانی متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته هفت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند که البته فوت در روزهای اخیر روند ثابتی داشته است و البته تلاش‌های متمرکز بیشتری برای بهبودی بیماران در حال انجام است.

وی تصریح کرد: کماکان از هم استانی‌ها تقاضا داریم همه نهادهای اجرایی استان را در مدیریت این بیماری یاری کنند و دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از شرکت در مراسم‌ مختلف را به جد رعایت کنند. دانشگاه با تمام توان و ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی به مدیریت این بیماری می‌پردازد ولی همواره نیازمند حمایت‌های مردم، نهادها و ارگان‌های مختلف و اصحاب رسانه است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین با اعلام افتتاح آزمایشگاه تشخیصی شماره سه این دانشگاه در اهواز گفت: پس از افتتاح این آزمایشگاه در روز گذشته با تلاش شبانه‌روزی همکاران بهداشت و درمان، نتایج حجم فراوان از نمونه‌های جمع‌آوری‌شده از مراکز جامع سلامت در چند روز گذشته در کمتر از ۲۴ ساعت مشخص شد.

وی افزود: با راه‌اندازی این آزمایشگاه امیدوار هستیم در چند روز آینده بتوانیم نمونه‌های باقی‌مانده که هنوز آزمایشات تشخیصی بر روی آنان انجام نشده را به نتیجه برسانیم و مجدداً شاهد پاسخ‌دهی در کمتر از ۲۴ ساعت باشیم.

احتمال ادامه تعطیلی

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه نشست استانی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: آخرین شرایط را در این نشست بررسی کردیم. هر چند مدت این بحران طولانی‌ شده اما قصد داریم به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که با پیک ناگهانی و غیرقابل‌کنترل مواجه نشویم.

وی افزود: خوشبختانه در این مسیر تا امروز موفق بوده‌ایم. امروز از ۱۰ هزار تستی که روزانه در سطح کشور انجام می‌شود هزار و ۲۰۰ تست مربوط به استان خوزستان است. تعداد آزمایشگاه‌های ما به پنج مرکز رسیده و به‌زودی با دو مرکزی که در آبادان و همچنین توسط هلال‌احمر راه‌اندازی می‌شود، این مراکز به هفت واحد خواهند رسید و بیماریابی ما قوی‌تر از گذشته می‌شود.

شریعتی عنوان کرد: درعین‌حال فاصله‌گذاری اجتماعی تا حدودی کاهش‌یافته و تعطیلی‌های اخیری که در برخی شهرستان‌های استان داشتیم به همین علت بوده است که بتوانیم شرایط را کنترل کرده و با طغیان بیماری مواجه نشویم. تا امروز این اقدامات و سیاست‌گذاری‌ها موفقیت‌آمیز بوده و امیدواریم همچنان همین روند را ادامه دهیم.

استاندار خوزستان تأکید کرد: روز جمعه مجدداً برای تصمیم‌گیری در خصوص توقف یا تداوم تعطیلی‌ها شرایط را بررسی خواهیم کرد و هر زمان بنا شد بازگشایی داشته باشیم صرفاً اصنافی اجازه فعالیت خواهند داشت که در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده باشند و خود را با پروتکل‌های وزارت بهداشت وفق داده باشند و اگر چنین کاری نکرده باشند اجازه بازگشایی نخواهند داشت؛ بنابراین لازم است از هم‌اکنون تا فرصت هست نسبت به ثبت‌نام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

شریعتی همچنین گفت: این هفته زیارت اهل قبور و رفتن به آرامستان ها در کل استان ممنوع است. آغاز بازگشایی مدارس که روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه اعلام شده بود نیز یک هفته دیگر در استان تعطیل خواهند بود.

وی در خصوص نزدیک شدن به عید فطر و شلوغ شدن بازارهای استان در دهه آخر ماه رمضان نیز گفت: برای عید فطر بسته به شرایطی که پیش خواهد آمد و روند سیر بیماری تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد. تأکید می‌کنم در شب‌های قدر دستورالعملی که تصمیم‌گیری شده و ضوابط مربوطه به صورت کامل اجرا شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: با وجودی که در اهواز اقدامات خوبی در زمینه اجرای قرنطینه‌ها و تعطیلی‌ها صورت گرفت اما در مناطقی همچون بازار کیان و پردیس نیاز به مداخله جدی‌تری وجود دارد که دستور لازم در این ارتباط داده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ندا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
1
ا این باز گشایی هاومدرسه های بار شده دیری نخواهدپایید بقیه کشور هم همین وضعیت خواهد داشت
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین