کد خبر: ۶۵۲۲۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
مدیر کل سلامت، جمعیت و خانواده وزارت بهداشت:

ازدواج در کشور ۴۰ درصد کم شده است

مدیرکل سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان ازدواج در کشور از سال ۸۹ تاکنون ۴۰ درصد کم شده است و این زنگ خطری است که آینده کشور را در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی به مخاطره می اندازد.
آفتاب‌‌نیوز :

سید حامد برکاتی روز چهارشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در پاسخ به ایرنا درباره کاهش ازدواج در کشور افزود: میزان ازدواج ها در سال ۸۹، حدود ۸۹۰ هزار بود. که در سال ۱۳۹۸ کمتر از ۵۵۰ هزار مورد شد و ۴۰ درصد کاهش یافت. از سال ۸۹ به طور متوسط هر سال ۶درصد از میزان ازدواج در کشور کم شده است.

وی گفت: یک علت آن کاهش موالید از دهه ۶۰ به بعد و کاهش افرادی است که به سن ازدواج می رسند اما علت اصلی این مساله نیست، سال ۹۲ حدود ۱۳ میلیون جوان در سن ازدواج داشتیم که اکنون به ۱۰ میلیون نفر رسده است. همزمان تمایل به فرزندآوری کمتر هم در کشور داریم.

ازدواج در کشور ۴۰ درصد کم شده است

مدیر کل سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت افزود: در مورد کاهش میزان ازدواج و کاهش فرزند آوری جوانان مقصر نیستند، حمایت های دولتی باید بیشتر و کاملتر بشود. در هر صورت از سال ۸۹ سالانه ۶ درصد از سال ۹۷ هر سال ۸ درصد از میزان ازدواج در کشور کم شده است.

برکاتی گفت: چاره کار فقط دادن وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی نیست. در برخی مناطق کشور خانواده هایی برای وام ۱۰۰ میلیونی فرزندان خود را وادار به ازدواج می کنند . راهکار اساسی حمایت از ایجاد شغل و ایجاد فضای امنیت روانی، اجتماعی و اقتصادی است و البته حمایت از فرزندآوری نیز باید از حد شعار به اقدامات عملی در همه دستگاهها برسد و نیازمند حمایت های قضایی هم هستیم.

وی افزود: سیاست های ۱۴ گانه حمایت از فرزندآوری و خانواده در سال ۹۳ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد. ایشان در متن این ابلاغیه تاکید فرمودند که توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی متناسب با این سیاست های کلی برای حمایت از خانواده ها انجام شود. اما از سال ۹۷ به این بعد حتی سالانه به کاهش ۸ درصدی موارد ازدواج رسیدیم با این روند در ۳۰ سال آینده یکی از کشورهای پیر دنیا خواهیم بود و این مساله در همه حوزه های علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور خطرناک است.

وی گفت: منتناس با سیاست ه باید انجام شود و گرنه برای جوانان در این دوران با این روند پیش بینی کارشناساان برای سال آینده ۹۵ نسبت به ۹۴ حدو سه ردصد

برکاتی افزود: ادعای من این است که وزارت بهاشت هر چند ناکامل اما بهتر از سایر دستگاهها برای اجرای سیاست های جمعیتی فعالیت کرده است و نیازمند حمایت بیشتر دستگاههای دیگر به خصوص قوه قضاییه برای اجرای این سیاست ها از جمله اجرای مرخصی ۹ ماهه بانوان هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ندا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
0
0
به خاطر رفا ه زیاد وارزانی بیحده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین