کد خبر: ۶۵۳۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶

تولید مرغ بالاتر از نیاز مصرفی استان است

چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مرغ موجود در کشتارگاه‌ها حدود ۲ میلیون قطعه است، در حال حاضر تولید بالاتر از نیاز مصرفی استان است.
آفتاب‌‌نیوز :

ذبیح‌الله غریب ۱۱ خردادماه در کمیسیون تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۴۰۰ هزار قطعه مرغ آماده کشتار به وزن ۸۰۰ تن در کشتارگاه‌های استان آماده کشتار است، اظهار کرد: همچنین مرغ موجود در کشتارگاه‌ها حدود ۲ میلیون قطعه است، در حال حاضر تولید بالاتر از نیاز مصرفی استان است.

تولید مرغ بالاتر از نیاز مصرفی استان است

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص افزایش قیمت شیر در برخی از مراکز عرضه لبنیات به صورت خرده‌فروشی، توضیح داد: در حال حاضر شیر از دامداری‌ها به صورت عمده با قیمت بین ۱۸۰۰ تا ۲۴۰۰ تومان خریداری می‌شود که این این عدد پایین‌تر از نرخ مصوب است، اما درخرده‌فروشی‌ها تا قیمت ۳ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع نهاده‌های دامی در چهارمحال و بختیاری، افزود: از ابتدای سال حدود ۴۳ هزار تن نهاده دامی در بین کارخانجات، مرغداری‌ها و دامداری‌ها توزیع شده است و قیمت‌ها نیز تقریبا ثابت بوده است، همچنین در ذخیره ذرت و جو مشکلی نداریم و حدود ۱۹۰۰ تن سویا نیز تأمین شده و در حال جذب است.

 

افزایش ۵۰ درصدی قیمت ماکارونی در آینده

همچنین حسن شمسی‌پور معاون بازرگانی اداره‌کل سازمان صمت چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه با بیان اینکه مصرف روزانه مرغ در استان حدود ۷۰ تن است، اظهار کرد: روزانه حدود ۹۰ تن کشتار مرغ در استان صورت می‌گیرد که مازاد بر نیاز استان است و نیازی به واردات مرغ نیست.

وی با بیان ارز دولتی از واردات برنج حذف شده است، گفت: برنج پاکستانی با ارز نیمایی و به قیمت هرکیلو ۱۹۰۰ تومان در بازار عرضه می‌شود و برنج هندی با قیمت هر کیسه ۱۰ کیلویی ۱۴۵ هزار تومان به صورت عمده به فروش می‌رسد.

شمسی‌پور ادامه داد: به علت تأخیر در ترخیص برنج با کمبود برنج خارجی در بازار مواجه هستیم که تا روزهای آینده این مشکل رفع می‌شود.

معاون بازرگانی اداره‌کل سازمان صمت چهارمحال و بختیاری از افزایش ۵۰ درصدی قیمت ماکارونی در آینده خبر داد و بیان کرد: این افزایش قیمت به علت افزایش قیمت گندم است، همچنین واردات شکر تا دو هفته دیگر به حالت عادی بازمی‌گردد.

وی تأکید کرد: نمی‌توان سهمیه مصرف خانگی شکر را به اصناف اختصاص داد، برای جلوگیری از نشتی شکر باید شکر به صورت بسته‌بندی عرضه شود و اولویت توزیع با فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.

شمسی‌پور در پایان یادآور شد: قیمت برخی از لوازم خانگی با کاهش قیمت در بازار مواجه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین