کد خبر: ۶۵۴۰۰۵
تعداد نظرات: ۴۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
چرا مسئولان ایران به اعتراضات در آمریکا بیشتر از اعتراضات مردم ایران توجه می‌کنند؟

عملکرد مسئولان ایران و آمریکا در مواجهه با اعتراضات مردمی چگونه بود؟

به دنبال کشته‌شدن یک شهروند سیاه پوست آمریکا، اعتراضات در آمریکا چند روزی است در این کشور به اوج خود رسیده است. این حادثه باعث واکنش کاربران مختلف سیاسی در فضای مجازی شده که اغلب آن‌ها از مسئولان ایران به خاطر بی‌توجهی به مسائل داخل کشور انتقاد کرده‎اند.
آفتاب‌‌نیوز :

بررسی‌ها بر روی توئیت‌های با حداقل ۵۰۰ لایک از میان۳۱هزار و ۸۳۸ توئیت که در روزهای ۱۰ و ۱۱ خرداد منتشر شده، نشان می‌دهد که انتقاد از مسئولان کشور ایران و آمریکا دو مضمون اصلی است که با کلیدواژه‌های آمریکا، مینیاپولیس، جورج فلوید و مینسوتا منتشر شده است.

با وجود آنکه اعتراضات در آمریکا به صورت گسترده رخ داده و عملکرد دولتمردان این کشور در مواجهه با این اعتراضات مثبت نبوده است اما برخی از کاربران از مسئولان کشور خودمان انتقاد کرده‌اند که چرا به اعتراضات در آمریکا بیشتر از اعتراضات مردم ایران توجه می‌کنند. این توئیت‌ها ۴۱ درصد لایک‌های توئیت‌های بررسی شده را به خود اختصاص داده است.

عملکرد مسئولان ایران و آمریکا در مواجهه با اعتراضات مردمی چگونه بود؟

این کاربران معتقدند مسئولان کشور اقدامی برای آسیه پناهی و یا اعتراضات مردم انجام نداده‌اند اما حالا از کشته‌شدگان آمریکایی سخن می‌گویند. کاربری در این راستا نوشته است:

کاش #آسیه_پناهی مثل #جورج_فلوید سیاهپوست آمریکایی بود.

از سوی دیگر اما انتقادات زیادی نیز به مسئولان کشور آمریکا شده است. توئیت‌هایی با این مضمون، ۲۸ درصد از لایک‌ها را به خود اختصاص داده است. کاربرانی که این توئیت‌ها را لایک کرده‌اند از اقدام آمریکا برای کشتن یک شهروند سیاهپوست آمریکایی انتقاد کرده‌اند. کاربری در این رابطه توئیتی را منتشر کرده است:

کشوری که ساختار سیاسی، قضایی و اقتصادی ظالمانۀ آن صدها سال است در سراسر جهان جنگ و کودتا و فقر و تبعیض وشکنجه و برادرکشی و فساد اخلاقی را پمپاژ می‌کند و در داخل نژادپرستی و گرسنگی و تحقیر و «خفه‌کردن با زانو» را، اگر نامش شیطان بزرگ نیست پس چیست؟ آمریکا #منبع_شر است.

عملکرد مسئولان ایران و آمریکا در مواجهه با اعتراضات مردمی چگونه بود؟

در ۹ درصد از لایک‌ها از مردم به خاطر سوگواری برای شهروند کشته شده در آمریکا انتقاد شده است. این کاربران معتقدند که این دسته از مردم برای آسیه پناهی و دیگر اتفاقات در ایران سوگواری نکرده‌اند. کاربری در این راستا نوشته است:

جنگلهای ایران داره میسوزه! چون کوآلا و کانگورو نداره اینقدر بی تفاوتن مردم؟ فضای توییتر شده جوک برای زیر دریایی و تحلیل دعوای ترامپ و توییتر و ریتوییت آتش سوزی مینیاپولیس. واقعا سخته از کشور خودتون حرف بزنین؟! سخته یک طوفان توییتری و مطالبه برای امداد از حکومت به راه بندازین؟

در ۴ درصد از لایک‌های توئیت‌های مورد بررسی نیز به انتقاد از صدا وسیما به خاطر پوشش اخبار برای جورج فلوید و نادیده گرفتن آسیه پناهی انتقاد شده است. کاربری در این رابطه توئیتی را منتشر کرده است:

میگن از دیشب که تظاهرات در امریکا شکل گرفته ۹۰ درصد سرچ های مردم "راه های مهاجرت به ایران" بوده (صداوسیما به زودی)

۳ درصد لایک‌ها مربوط به مطالب طنز درباره اعتراضات درآمریکاست. کاربری در این راستا نوشته است:

حالا سمند رو میشه یه جوری هضم کرد، اما اون پراید وانت وسط شلوغی‌های مینیاپولیس چیکار میکنه؟

۲درصد لایک‌ها به حمایت از مردم آمریکا به خاطر اعتراض در این کشور اختصاص دارد. سید نظام‌الدین موسوی نماینده مجلس در این رابطه توئیتی را منتشر کرده است:

به مردم شجاع و رنج کشیده میناپولیس آمریکا: ما از ابتدای دوره مجلس با شما ایستاده ایم و همچنان با شما خواهیم ایستاد. ما اعتراضات شما را از نزدیک دنبال میکنیم. شجاعت شما الهام بخش است.

۲درصد کاربران از اخبار مبنی بر اعترضات در آمریکا استقبال کرده‌اند. کاربری در این راستا نوشته است:

پس از سه روز تظاهرات و ناآرامی مامور پلیس شهر مینیاپولیس که مرد سیاه پوست را با گذاشتن زانویش روی گردن کشت، بازداشت شد.

۲درصد لایک‌ها نیزمربوط به حمایت از کشور آمریکاست.

داده‌کاوی توئیت‌های پرلایک منتشر شده راجع به اعتراضات در آمریکا نشان می‌دهد که بیشتر کاربران منتقد برخورد دوگانه‌ای که با اعتراضات در ایران و آمریکا می‌شود هستند و خواهان آزادی رسانه‌ها و تجمعات در کشور هستند. در کنار این مطالب، انتقادات از برخورد با معترضین و رفتار مسئولان آمریکایی در مواجهه با اعتراضات نیز انتقاداتی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
5
71
ولی این وسط بیچاره مردم
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
آفتاب چی داری میگی؟؟؟؟؟
ثار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
این کشور صاحب داره صاحبش آقا امام زمان است هر کس بی قانونی کند باید تاوانش را بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
بي قانوني؟
يعني كسي حق هيچ اعتراضي ندارد
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
اخه این نظرسنجی چیه مثلا چه کمکی به مردم میکنه
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
3
51
عملکرد مسوولان ما چطور بوده و هست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
سلام گرم مارو بهش برسون..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
12
78
من میگم ولی بعید میدونم چاپش کنید...
یک سوال ... چرا مسئولان ایران به اعتراضات در آمریکا بیشتر از اعتراضات مردم ایران توجه می‌کنند؟
1 - چون اعتراضات در تمام دنیا غیر از کشورهای دوست و برادر مانند (روسیه-چین-کره شمالی-عراق-لبنان-ونزوئلا و چند کشور ...دیگه) ضد(مردمی و...)
می باشد و همه در راستای آمریکا هست و این اعتراضات بیشتر از طرف اوباش حمایت میشود ...
2 - چون کشور ایران گل و بلبل هست و در آمریکا نیست برا همین خیلی از فرزندان سران - وکلا - وزرا و مسئولین آقازاده ها و خانم زاده ها و ... بدنبال این هستن که برن آمریکارا گل و بلبل کنند...
3 - چون ایران مهد دموک (دموکراسی) هست و در دیگر جاها نیست...
4 - چون در ایران آنقدر شرکتهای غول هست که تمام صنعت و تکنولژی دنیا در ایران ساخته میشه و بدنیا صادر میشه و در آمریکا نیست ...
5 - چون ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
اگر خودت فهمیدی چی نوشتی، برای دوستانت هم توضیح بده.
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
40
20
عملکرد مسئولان ایران و آمریکا در مواجهه با اعتراضات مردمی چگونه بود؟
خیلی شبیه به هم هستند متاسفانه
ناشناس
|
Belgium
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
7
81
تعداد تلفات ابان ايران و امريكا را هم مقايسه كنيد
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
اینجا و در مواجهه با همچین مسئله مهمی تعداد رو مقایسه نمیشه کرد و به نتیجه درست رسید ، چون ما باید دنبال رشد حقوق شهروندی در سطح جهان باشیم که ظاهرا دغدغه خیلی از ملتها ست ( و بیشتر از ما کشورهای غرب نظیر فرانسه ) و ملت آمریکا که علاوه بر این مشکلات ، از نژاد پرستی بدوی هم رنج میبره وظیفه ملتش نسبت به این موضوع بیشتر و غیر قابل انکاره . ولی اینکه حالا ما بخوایم تلفات ایران و آمریکا رو مقایسه کنیم و بگیم مثلا فلان کشور کمتره و تمام ، و جایزه رو بیارید بهش بدید و یا کلا از اتهامی که بهش وارده مبرا کنیم ، سر خودمون کلاه گذاشتیم و از رسیدن به عدالت اجتماعی ، شفافیت و دموکراسی ، خودمون رو دستی دستی عقب انداختیم . بحث سر اینکه چرا این اتفاقات میوفته در سرتاسر جهان ، از کجا نشات میگیره و چطور میشه به نقطه مطلوب رسوندش که هرکدام از ما به عنوان شهروندان ایرانی و آمریکایی و حتی رسانه های ایرانی و آمریکایی باید دغدغمون این باشه نه عین بچه ها دنبال شمارش تلفات خودمون به دست دولتها باشیم . اینکه دنبال این باشیم کدوم یکی تلفات کمتری دارند پس بهتر هستند ، یعنی اصلا حساسیت موضوع رو درک نمیکنیم ، بزرگ نشدیم و در جهت پایمال شدن حقوق خودمون حرف زدیم .
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
مرگ همشهری های نیویورکی تون تسلیت میگم بهتون !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
Rohan
يكبار ديگه نوشته ات رو بخون؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
چقدر اطلاعات شما ضعیفه !
جامعه مدنی فعال و قدرتمند آمریکا ! بسیار انسانی تر و قانونی تر و شفاف تر ا ست !
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
در مورد جامعه مدنی و قدرت آمریکا آیا اطلاعات فردی مثل نوام چامسکی هم ضعیفه ?
اگر حتی یکبار هم زحمت ندادید و تحت تاثیر رسانه های غربی هم باشید این شمایید که اطلاعات ضعیف از ساختار سیاسی آمریکا دارید
وقتی از بسیار انسانی تر و قانونی تر و شفاف تر ا ست استفاده میکنی دوباره داری مقایسه میکنی چون از ماهیت قدرت ' دولتها بی خبری ' وقتی داری مقایسه میکنی در واقع داری رای میدی به بی قانونی بی عدالتی و عدم شفافیت شاید خودت الان اینو ندونی' وقتی اطلاعاتتو بالا ببری و شناخت نسبی پیدا کنی و منصف باشی حرف امروزتو نفی میکنی ' در مواجهه با تمام دولتهای جهان این ما ملتها هستیم که صاحب منافع حداقلی هستیم ' اونهایی که شما انسانی تر میبینیشون بیش از دیگران به ملت خودشون و ملتهای جهان که شامل ملت ایرانم میشه ' اجحاف کردند و این در تاریخ ما کاملا نمایانه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
64
18
نهایتا یه گزارش در مورد اعتراضات امریکا نوشتی اما اونهم با قصد و غرض جالب اینه که شما از بی بی سی و صدای امریکا نسبت به اربابتان خوش خدمت تر هستید.
نکته دیگه اینکه معلومه که سیاست مدارها مشکلات مخالفان خودشون را بزرگ جلوه میدن و مشکلات خودشان را کم جلوه میدن این دیگه بحث نداره
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
اگر شما به عنوان رسانه درست حرکت میکردید الان یه فردی مثل آقای علی شما رو بدتر و مضرتر از رسانه های غربی نمیدید . این تصویری ست که شما در ذهن مخاطب میسازید و باید نسبت بهش حساس باشید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
اگه یک حرف حسابی این چند روز که همه رسانه های ما ذوق زده شدند گفته شده باشد همین مطلبی است که آفتاب نوشته است . مگه همه چی مطابق میل شما باید باشه و اگر نبود دشمن محسوب شود. بس کنید دشمن دشمن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
.... از کوزه همان برون تراود که در اوست.
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
43
22
راستی سلبریتی های خودمون کجا هستند ؟ چرا در قبال اتفاقات اخیر آمریکا واکنشی نشون نمیدن ؟ چرا همیشه یک طرفه به قاضی رفتند . برای من امروز قابل درک شد چون دیگه کاملا واضح و شفاف داره دیده میشه که : جهان به طور نامحسوسی به سمت کسانی میگرود که ارزشهای جدیدی به وجود می آورند ولی متاسفانه تمرکز ما مردم به سمت شهرت است . سلبریتی باهوش است ولی وجدان ندارد . او تنها به چیزی اعتقاد دارد که بین مردم بیش از همه چیز ایجاد اعتقاد کند . امروز دارای عقیده ایست و فردا عقیده جدیدی پیدا میکند . خیلی ها میگن ما معنی و مفهوم سلبریتی رو نمیدونیم و نفهمیدیم ولی من امروز متوجه معنیش شدم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
آخه هنوز تا رقم دویست و سی خیلی مونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
سؤال:
سلبريتي فقط به شيفتگان كشور هاي غربي گفته ميشه يا سينه چاك هر كشور خارجي؟
مثلا كسي دلباخته چين باشه چي سلبريتي نيست؟؟
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
جواب سوال شما : هرایرانی باید دلباخته ایران و منافع ایران باشه ولی سلبریتی چون فقط منافع خودش براش اهمیت داره ، ضد و نقیض حرف میزنه و عمل میکنه . الان داریم میبینیم سلبریتی های عاشق حقوق بشر آمریکایی که پشت سر هم جشنواره فیلم فجر امسال و صدا و سیما رو تحریم میکردند ، الان در قبال همون شکل اتفاقات در امریکا ، حرفی نمیزنن چون به نفعشون نیست و خب اینها شاید ستاره یا مشهور باشن یا پولدار و قدرتمند ولی یقینا ایرانی نیستند و هویتی ندارند . و از جهتی که همشون نگاه بالا به پایینی به جامعه دارن و فکر میکنن زرنگ هستند ، دست تقدیر در این جریانات ، میزاره تو کاسشون و در همچین مواقعی که ماهیت خودشونو نشون میدن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
صد در صد هر ايراني بايد فقط بفكر پيشرفت و رفاه كشور و مردم وطنش باشد.
فولادوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
3
15
بنظر من اونطرف بخاطر رفاه وآزادی بیش از حد میجنگن
ناشناس
|
France
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
18
دموكراسي به اين معني نيست كه هيچ وقت اتفاقي توش نمي افته . مردم آمريكا و فرانسه پاي صندوق راي سرنوشت چهار سال آينده خودشونو رقم ميزنن ولي توي چهار سال به خواب نميرن و اگه لازم باشه ميان تو خيابون . اينو حق خودشون مي دونن . البته تو قضيه اخير فشارهاي ناشي از بيماري كرونا بي تاثير نيست . ضمنا مگه تبعيض فقط تو آمريكا وجود داره و اونم فقط از نوع نژادي . هر جايي كه عده اي خاص امتياز بيشتري بگيرن يعني تبعيض . عدم مساوات اجتماعي و اقتصادي يعني بي عدالتي و بي عدالتي فقر بوجود مياره و بي توجهي به فقر ، موجب فقر مطلق و هرج و مرج ميشه و نسخه آماده شده مقابله با هرج و مرج هم كه مشخصه . ((برخورد شديد )). اونم از نوع سياسي . بي توجهي به حقوق شروندي ، جامعه رو تو اين دور باطل مي اندازه . و لذا كسانيكه نمي خوان و نمي تونن مشكلات جامعه رو حل كنن و اجازه ميدن فساد تا استخوان جامعه نفوذ كنه دائما با انگ سياسي ديگران رو ميرانن . كاشكي ترس از خدا وند بزرگ براي بعضي ها فقط جنبه شعار ي نداشت . ولي ..... يوم الدين حقه .باور كنيد ناباوران
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
من کلیت حرفهای شما رو قبول دارم ولی به نظرم دو نکته هست که باید بهش عمیقتر فکر کرد و راحت ازش نگذشت .
1 . مردم فرانسه میان تو خیابان که نه فقط به دولت فرانسه و سیاستهاش که به نظام سرمایه داری نه بگن . این یک اعتراض ساده به سیاستهای داخلی کشور فرانسه نیست . دردی کهنه ست که سر باز کرده و عمیقتر از سیاستهای جاری دولت فرانسه است .
2 . تبعیض فقط در آمریکا وجود نداره درسته ولی منشا اصلی تبعیض از هر نوعیش در کشور آمریکاست . این در دل تاریخ معاصر آمریکا وجود داره و غیر قابل انکاره و از اینم نباید به همین راحتی گذشت و جنایت دیگران رو به اندازه جنایات آمریکا در حق بشر یکی دونه ست .
ناشناس
| - |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
رهام جان همین که تو قبول داری خوبه. راستی از چینی و روسی چه خبر؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
3
4
به نظر من یک عده میخواستن در آمریکا کودتا کنند ولی شکست خوردند همان چیزی که 2 سال قبل در ترکیه بود که میخواستن کودتا کنند این اتفاق برای تمام کشورها در حال رخ دادن میباشد ولی مهم این است که چطوری باید این کودتا را شکست داد...؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
21
ظلم هرکجا و از طرف هرکس باشید قابل سرزنش است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
12
ظلم هرکجا و از طرف هرکس باشید قابل سرزنش است
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
پس وقتی ظلمی در ایران اتفاق بیفته از فردا شما اون رو هم قابل سرزنش میبینید نه نقض حقوق بشر درسته ?
فولادوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
22
آفتاب جان ما که هرچی میگیم وگفتیم شما سانسور کردید.آیا ازهمین سانسور
کاش مملت ما بجایی میرسید که شما از سانسور کردن مطلب من که یک آدم معمولی ورده...نترسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
الانم عمدی اینو پخش کردن که بگن ما سانسور نمی کنیم.
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
6
11
کاش ایران آمریکابودیاشایدکاش آمریکاایران بود...
ناشناس
|
France
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
5
20
در رساناها دیدیم پلیس آمریکا به احترام اعتراض کنندگان به زانو شدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
1
7
اگه یک رسانه مستقل و مرد وجود داشته باشه اون آفتاب هست .خدا قوت بهت میگم .
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
27
8
انصاف هم خیلی خوبه
من قبول دارم درکشورمافقر بیکاری بی عدالتی داره امون مردم رو میگیره
اماشماکجای ایران دیدید چنین رفتارهایی رو ازپلیس مون؟
چراهمیشه ودرهمه مسائل ایران ازهمه جابدتره؟؟؟
اول کرونا دیدیم چقدر خودمون روکردیم بدنرین کشوردنیا بعدش بقیه دنیامدیریتش ونحوه سرویس دهی دولتهای مختلف رودیدیم
من میگم واقع بین باشیم نه خوشبین نه بدبین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
شما راجع به ایران صحبت می کنید؟
ناشناس
| Turkey |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
بهتره چیزی نگم
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
بهتره واقعا اونهایی که دیگه نمیتونن از مواضع قبلیشون درست دفاع کنند چیزی نگن ، حرفی نزنن .
آقا مرتضی در مورد تفاوت درمان بخش دولتی در ایران و درمان بخش خصوصی در آمریکا صحبت کردند که کاملا بحث درست و به جایی ست . در آمریکا چون خدمات درمانی به عهده بخش خصوصی ست و خب سرمایه دار هم که ماهیتش اینه که به فکر جیب خودشه و براش اهمیتی نداره که چقدر آمریکایی میمیره ، وضعیت درمان رو در آمریکا به این شکل دراورده که یه بچه 18 ساله به خاطر نداشتن بیمه درمانی میمره و کک بیمارستان و بخش خصوصی درمان هم نمیگزه . ولی در کشور خودمون درمان دولتی باعث شده عدالت بین تمام اقشار برقرار باشه . بله داریم در مورد ایران صحبت میکنیم .
در مورد پلیس هم میشه گفت در همه کشورها رفتار پلیس ضد شورش در زمان هرج و مرج داخلی ، با معترضین به دولت و سیاستهاش محکم و کوبنده است ......
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
3
"این توئیت‌ها ۴۱ درصد لایک‌های توئیت‌های بررسی شده را به خود اختصاص داده است"
لتماس تفکر
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
2
5
انسان افسار گسیخته فرقی ندارد کجا زندگی میکند.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
3
1
یعنی وقتی آنطرفی‌ها اعتراض این طرفی‌ها را صد برابر نه، بلگه هزار برابر می‌کنند شما کلی کیف می‌کنید حالا که ایران تمام زورش را بزند شاید بتونه همون واقعیت را نشون بده شما ناراحتید. آخه بگید مسلمونید یا ایرانی؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین