کد خبر: ۶۵۵۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳

امکان ابتلای دوباره به کروناویروس وجود دارد؟

«بالاخره، امکان ابتلای دوباره به کروناویروس وجود دارد؟» پاسخ این سوال از ابتلای شیوع کروناویروس حرف‌وحدیث‌های بسیاری به وجود آورده است،
امکان ابتلای دوباره به کروناویروس وجود دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

پاسخ به این سوال به سادگی طرح آن نیست، محققان می‌گویند باید مدتی از شیوع ویروس بگذرد تا مشخص شود بدن افراد مبتلا شده چقدر نسبت به ویروس ایمن است. در واقع بعد از ورود ویروس به بدن، پادتن‌های مختلفی در بدن ایجاد زندگی می‌کنند تا با ویروس مقابله کنند، دوره ایمنی اما متفاوت است برای برخی ویروس‌ها تا آخر عمر بدن ایمن می‌شود، برای برخی چند ماه، در برخی هم اصلا ایمنی به وجود نمی‌آید.

به همین دلیل بازه زمانی حداقل یک ساله‌ای برای پاسخ به این سوال درباره بیماری کویید-۱۹ وجود ندارد، اما در مشاهداتی که نسبت به کروناویروس‌های قبلی مثل سارس و مرس وجود دارد، نشانه‌هایی وجود دارد.

عطا کالیراد، پژوهشگر زیست‌شناسی تکاملی، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، در این رابطه به خبرآنلاین می‌گوید: «از مشاهده این ویروس چند ماه نگذشته و هنوز میزان ایمنی افراد مبتلا معلوم نیست، اما از مشاهده رفتار کروناویروس‌های قبلی می‌توان نتیجه گرفت بعد از ابتلا برای یک تا ۲ سال ایمن می‌شویم. خیلی از موضوعات درباره این مدل فعلی کروناویروس براساس اطلاعات کروناویروس‌های قبلی به دست می‌آیند، در نتیجه انجام این استنباط هم معقول است، چراکه این ویروس‌ها از نظر ژنتیکی شباهت دارند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین