محمود ترفع درباره وضعیت اتوبوسهای پایتخت اظهارداشت: از حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس تهران، بیش از ۷۰ درصد آنها فرسوده است همچنین در حال حاضر، عمر متوسط اتوبوسهای شهر تهران ۱۲.۵ سال است و بر اساس مطالعات انجام شده، تهران به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده موجود باید از رده خارج شود، اظهار کرد: هزینههای شرکت واحد در شرایط کرونا سنگین و سرسامآور شده و به همان نسبت، درآمدهای آن به دلیل کاهش مسافر به میزان بیسابقهای کم شده است.
وی تصریح کرد: شهرداری تهران با رویکرد مثبت در زمینه کمک به سلامتی شهروندان، تا کنون همه هزینههای خرید مواد ضد عفونیکننده ناوگان اتوبوسرانی پایتخت و تجهیزات مورد نیاز آن را تامین کرده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه دولت تا کنون در زمینه جبران کاهش درآمدها و افزایش هزینههای بهداشتی به اتوبوسرانی تهران کمک نکرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به ۶۳۰۰ پرسنل شرکت واحد اعم از رانندگان و نیروهای عملیاتی و ستادی و نیز ۵ هزار راننده و پرسنل بخش خصوصی، هر روز به ۱۱۳۰۰ ماسک نیاز داریم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه اتوبوسهای دوکابین خطوط تندرو در سنوات گذشته توسط شهرداری تهران خریداری شدهاند و بخش خصوصی هم با حمایت شرکت واحد، بخشی از اتوبوسهای تککابین مورد نیاز را تامین کرده است، گفت: با توجه به افزایش زیاد قیمتها، خرید اتوبوس جدید برای بخش خصوصی دیگر امکانپذیر و مقرون به صرفه نیست.