کد خبر: ۶۶۳۳۶۵
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
علی‌رغم همه افشاگری‌ها درباره سابقه و مدارک ‎بذرپاش، جلسه تودیع و معارفه وی برگزار شد

چشم‌پوشی مجلس انقلابی از اتهامات علیه بذرپاش؛ ماجرای ابهامات ریاست جدید دیوان محاسبات چیست؟

موعد معارفه مهرداد بذرپاش برای تصدی ریاست دیوان محاسبات فرا رسید؛ او که در نخستین روز مرداد ماه امسال با وجود اما و اگرهای فراوان، با رای موافق ۱۵۸ نماینده، پیروز رقابت با لطف‌الله فروزنده شد و توانست از مجلس یازدهمی‌ها عنوان ریاست دیوان محاسبات را بگیرد، امروز رسما معارفه شده و کار خود را در خیابان برزیل تهران آغاز می‌کند. آغاز به کار بذرپاش در دیوان محاسبات اما شباهتی به سایر نهادهایی که پیش از این درآنها فعالیت داشت، ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :

مجلس اصولگرای یازدهم، یکم مردادماه با انتخاب بذرپاش به ریاست دیوان محاسبات و علیرضا زاکانی برای ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس، پرونده آرایش سیاسی یکدست خود را همانند پیش‌بینی‌ها بست. با این حال انتخاب بذرپاش برای ریاست اصلی‌ترین بازوی نظارتی مجلس، با ابهاماتی روبه‌رو بوده که همچنان ادامه دارد. اگرچه اغلب انتخاب‌ها در این دوره از مجلس - از انتخاب اعضای کمیسیون‌ها گرفته تا هیات رئیسه آنها- بی‌حرف و حدیث نبوده اما انتخاب رئیس دیوان محاسبات یکی از پرحاشیه‌ترین سوژه‌ها بوده که این بار بیش از آنکه با انتقاد رقیبان اصلاح‌طلب روبه‌رو شود، سیل انتقاد اصولگرایان را روانه بهارستان کرده است. هرچند رای مجلسی‌ها، سند انتخاب بذرپاش ۴۰ ساله است اما هنوز این انتخاب در سایه ابهامات و اما و اگر‌ها قرار دارد و برخی چهره‌های اصولگرا ازجمله احمد توکلی و حتی بسیج دانشجویی سه دانشگاه، به انتقاد و اعتراض خود در این زمینه اصرار دارند.

با وجود تداوم انتقادات که در واقع به پیش از انتخاب بذرپاش در صحن علنی یعنی زمان اعلام نام او به‌عنوان یکی از نامزدهای تصدی این جایگاه بازمی‌گردد، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، بازنگری در زمینه انتخاب بذرپاش را امکان‌پذیر نمی‌داند. گواه این مدعا اظهارات محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیات رئیسه مجلس است که ضمن تایید برگزاری مراسم امروز (دوشنبه) تودیع و معارفه رئیس سابق و جدید دیوان محاسبات، درباره طرح برخی ابهامات در مورد سوابق و مستندات مهرداد بذرپاش و احتمال بررسی مجدد آن در مجلس تاکید کرد که «از نظر آیین‌نامه داخلی مجلس راهی برای بررسی مجدد وجود ندارد.»

جنجال بر سر یک انتخاب مجلس اصولگرا؛ ماجرای ابهامات نامزدی بذرپاش چیست؟

ابهامات چیست؟

ماجرای ابهامات در موضوع نامزدی بذرپاش برای ریاست دیوان بیش از همه با نامه احمد توکلی به محمدباقر قالیباف جان گرفت. او در این نامه خواستار حذف نام بذرپاش از نامزدهای ریاست دیوان محاسبات کشور شد و پذیرش نامزدی بذرپاش را از اساس، غیرقانونی خواند. توکلی در این نامه تاکید کرده بود که اگر از کاندیداتوری بذرپاش برای ریاست دیوان جلوگیری نشود، «بدعت تازه‌ای پیدا می‌شود.» به تاکید این نماینده ادوار مجلس و رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت ایران، «پذیرش داوطلبی آقای بذرپاش در کمیته مجلس، بدون احراز شرایط قانونی بوده است.»

نخستین مساله‌ای که در زمینه ابهامات درباره بذرپاش مطرح شده، به تبصره ۱ ماده ۵۱ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس بازمی‌گردد که تصریح دارد: «داوطلب باید حداقل ۲۰ سال سابقه کار داشته باشد.»؛ شرطی که بذرباش آن را ندارد. بنا بر آنچه احمد توکلی در نامه خود به قالیباف نوشته بود، «سابقه کار مهرداد بذرپاش به ۱۷ سال هم نمی‌رسد.» نکته دیگر محتوای ماده ۱۰۵ قانون مدیریت خدمات کشوری است که سابقه خدمت را آن قسمت از خدمات کارمند می‌داند که در حالت اشتغال تمام‌وقت انجام شده باشد. تبصره ۳ ماده ۱۴۴ قانون استخدام کشوری نیز مضمونی مشابه دارد. بند پ ماده۱ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴۷ قانون استخدام کشوری، منظور از خدمات تمام وقت را مشخص می‌کند. رای هیات‌عمومی دیوان عدالت اداری هم تاکید دارد که اشتغال غیررسمی در دستگاه‌های اجرایی تنها اگر تمام‌وقت باشد جزو سابقه خدمت محسوب می‌شود.

علاوه‌بر آنکه به تاکید توکلی، مهرداد بذرپاش ۱۷ سال سابقه کار دارد، او در نامه خود به قالیباف نوشته است: «وقتی برادرانه به آقای بذرپاش تذکر داده شد که جنابعالی ۲۰ سال سابقه کار ندارید و سابقه تراشی نیز در شأن شما نیست و مصلحت آن است که داوطلب نشوید تا اعتراضات برانگیخته نشود، گفت که من در سال ۱۳۷۸ در تاسیس فلان پژوهشگاه نقش مهمی داشتم. و بعدا در بسیج دانشجویی سمت فرماندهی داشتم.» توکلی همچنین در ادامه نامه تذکر داده که «سابقه کار در عرف و متون حقوقی معنای روشنی دارد که رکن آن بیمه شدن در مشمولان قانون کار است و غیر آن؛ و داشتن حکم استخدامی در مشمولان قوانین استخدامی دولتی است. البته کسر حق بیمه، در سازمان امور اداری و استخدامی کشور هم ملاک محاسبه سابقه خدمت است. در حالی که برای بسیجیان چنین امتیازی مطلقا در نظر گرفته نشده است. قانون، فرماندهی در بسیج دانشجویی و هر تشکل دانشجویی دیگر را اشتغال نمی‌شمارد و تنها برای جبران زحمات دانشجو کسر خدمت سربازی دارد.» البته این انتقادات مورد توجه مجلس و ریاست آن قرار نگرفت و بذرپاش نه‌تنها به‌عنوان نامزد ریاست دیوان معرفی شد، بلکه رای نمایندگان را نیز به‌دست آورد و به کرسی ریاست دیوان محاسبات رسید. با این حال رای ۱۵۸ نماینده به بذرپاش هم پایانی بر ماجرای او نشد؛ او خود وقتی در صدد برآمد تا به دفاع از خود در برابر این جنجال‌ها بپردازد، در توییتی به رد آنچه درباره سوابق او گفته شد، پرداخت و نوشت: «به عزیزان بسیجی و تمامی فعالان جنبش دانشجویی اطمینان می‌دهم هیچ‌یک از فعالیت‌های تشکیلاتی‌ام را به‌عنوان سابقه کاری به مجلس ارائه نداده‌ام. بنده از سال ۷۹ تا نیمه ۸۲ در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف مشغول به‌کار بوده و افتخار همکاری با شهید مصطفی احمدی‌روشن را داشتم.»

در ادامه این ماجرا، حامیان ریاست بذرپاش بر دیوان محاسبات دست به‌کار شدند و در توییتر نامه‌ای از «پژوهشکده سامانه‌های هوشمند صنعتی شهید رضایی» منتشر کردند تا فعالیت او را به‌عنوان معاون آموزشی این پژوهشگاه بین سال‌های ۷۹ تا ۸۲ تایید کنند. غافل از آنکه این نامه خود به جنجالی جدید تبدیل شد؛ گروهی دیگر از کاربران توییتر از بدون مهر بودن این نامه و فقدان مخاطب در متن آن نوشتند. همچنین پایگاه خبری دیده‌بان ایرانیان نامه منتشر شده را از اساس زیرسوال برد و نوشت: «طبق آگهی تاسیس؛ این موسسه، سال ۱۳۹۲ ثبت و تاسیس شده است.»

توضیح مجلس درباره فرآیند انتخاب

دیروز اما دو نفر از مجلس درصدد برآمدند که به توضیح فرآیند انتخاب بذرپاش بپردازند. یکی از این دو، علیرضا شهبازی رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس است که در نامه‌ای، با استناد به بندهای قانونی، نوشت: «در کمیته دیوان محاسبات درخصوص واژه «سابقه کار» که در متن قانون آیین‌نامه درج شده است بحث و تبادل‌نظر انجام شد. نهایتا این نتیجه حاصل شد که «سابقه کار» متفاوت از «سابقه بیمه تامین اجتماعی» یا «صندوق بازنشستگی کشوری» یا حتی «سابقه استخدام رسمی در دستگاه‌های اجرایی» است.»

او حتی در این نامه به این مثال متوسل شده که «سابقه سربازی به‌عنوان سابقه بیمه تامین اجتماعی محاسبه می‌شود و حتی در سنوات بازنشستگی لحاظ می‌شود، اما معمولا سربازی به‌عنوان دو سال «سابقه کار» منظور نمی‌شود.»

رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس حتی تاکید کرد که «درخصوص مهرداد بذرپاش و لطف‌الله فروزنده به‌خاطر حساسیت‌های منتقدین، موضوع با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گرفت تا «رعایت قانون آیین‌نامه داخلی» فدای مسائل سیاسی نشود.» به گفته شهبازی، «سوابق و‌ مدارک دارا بودن بیست سال سابقه کار مهرداد بذرپاش بررسی شد و تاییدیه ریاست وقت پژوهشکده‌ای که ایشان از سال ۱۳۷۹ در آنجا مشغول به کار بودند، مدنظر قرار گرفت و سابقه بیست سال کار ایشان طبق قانون آیین‌نامه داخلی، احراز شد.» از سوی دیگر، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب‌رئیس کمیسیون بودجه مجلس هم در نامه‌ای تاکید کرد که «مهرداد بذرپاش بیش از ۲۰ سال سابقه کاری دارد و مسوولیت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف را به‌عنوان سوابق ۲۰ ساله احتساب نکرده‌ است.»

با این حال، بسیج دانشجویی سه دانشگاه شهید بهشتی، امیرکبیر و تهران به انتصاب بذرپاش به ریاست دیوان انتقاد دارند و در اکانت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی به این انتصاب اعتراض کرده‌اند.این انتقادات اصولگرایانه در حالی ادامه دارد که مهرداد بذرپاش امروز در سایه ابهاماتی که همچنان در ذهن افکار عمومی ازجمله هم‌مسلکان اصولگرایش وجود دارد، ریاست اصلی‌ترین بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی را به دست می‌گیرد.

چشم‌پوشی مجلس انقلابی از تخلفات پرونده‌ای جنجالی؛ ماجرای ابهامات نامزدی بذرپاش چیست؟

چشم‌پوشی مجلس انقلابی از تخلفات پرونده‌ای جنجالی؛ ماجرای ابهامات نامزدی بذرپاش چیست؟

جلسه تودیع و معارفه مهرداد بذرپاش با حضور قالیباف

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
3
73
یه زمانی تایید صلاحیت افراد به واسطه راستی و درستی شان صورت میگرفت.
الان باید دنبال راستی و درستی در افراد تایید صلاحیت شده گشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
4
70
مجلس ما بذر پاشید اما چه بذری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
4
74
یک عده دیگه خیلی مملکت رو بی صاحب فرض کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
بی صاحب هست ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
وقتی با سم پاشی تندروها مایوس میشیم و شورای نگهبان میخواد همه مثل اونا فکر کنن......
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
2
67
مجلس انقلابی قانون گذار خودش شد قانون شکن!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
2
67
تعجب می کنم کیهان چیزی در مورد بذر پاش نگفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
تعجب کردید؟! عجب ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
از شما بعیده که تعجب کردی!!!!!! کیهان خودش ............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
3
66
خدا خوش عاقبت ما را به خیر کند.
قبح همه چیز و همه کار در این مملکت ریخته شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
3
53
سیکل بسته مدیریتی کشور همچنان ادامه دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
3
71
چه کسی به این یک الف بچه اینقدر بال و پر داد و چرا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
2
41
اصلاحي در كار نيست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
4
56
چی فکرکردید؟ مجلس برای همین درست،شدکه همه کس وهمه چیزمجدد دست یک عده خاص باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
4
57
باید برای این مملکت با داشتن این مجلس گریه کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
4
40
چشم حمایت کنندگان روشن باد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
48
به دنبال تغيير نباشيد چون وهم است . بيشتر به فكر نجات باشيد . اين انگيزه قوي تري است
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
52
8
درودبرمجلس انقلابی ودرودبربذرپاش .اگررییس دیوان محاسبات قبلی قوی بود پس اینهمه بی بندوباری وحیف ومیل بیت المال و افسار گسیختگی واختلاس ورانت وتبیعض که ازدل دولت برخواسته نشانه چیست!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
در مورد جمله دومت كمي فكر كن . ببين ريشه فساد كجاست و چقدر گنده است .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
37
بالاخره اون دیوان محاسبات باید با این مجلس هماهنگ باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
39
مدعيان شفافيت (رائفي پور) كجا هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
62
5
حالا که یک جوان پر شور و انرژی اومده همه ترسیده اند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
حرفت آدمو ياد فيلم لورل و هاري مي اندازه
A
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
36
6
مگه هرکی سابقه نداشت باید تو توانایش شک کرد این دیگه چه قانون من دراوردیه اقای بذر پاش یا هرکی دیگه مگه اینای که تو کار سابقه طولانی دارن چه گلی به سرمملکت زدن این وضعیت مملکه حاصل چند دهه سابقه کاش شغل ها براساس توانای بود نه تجربه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
استاد برو یکم اطلاعات کسب کن بعد بیا حرف بزن. کی گفته سابقه نداره. اتفاقا داره ولی هرجا بوده اونجارو نابود کرده.
ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
3
4
مجلس انقلابی
برکت الله
عجب مجلسی
این مجلس
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
16
3
حال شما چرا از انتصاب بذر پاش اینقدر وحشت کردین و این همه آسمان و ریسمان میبافید
پاسخ ها
محمد آرادی طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
کسی از انتصاب او وحشت نکرده است . ما ناراحت برخورد دوگانه مجلس به اصطلاح انقلابی هستیم که اعتبارنامه تاج گردون اصلاح طلب آن هم در یک فرآیند غیرقانونی را تصویب نکرد حال در یک فرآیند غیرقانونی شخصی که هم شائبه فساد و هم جعل سابقه کاری را دارد به ریاست دیوان محاسبات برگزیده است .
ضمنا خود اصولگرایان هم مثل نادران و توکلی به این انتصاب انتقاد کردند آنها هم آسمان و ریسمان بافته اند ؟
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
11
کافیست اصول گرا باشی هر کاری میکنی و کسی دم نمیزند مثل ۱۱ روز خانه نشینی پرزیدنت
حق گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
1
10
دم خروس بیرون زد
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
9
" مجلس انقلابی از اتهامات بذر پاش چشم پوشی کرد " شما چی خیال کردید
hamid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
2
10
کافیست اصول گرا باشی هرکاری خواستید بکنید قانون تمکین میکند مثل ۱۱روز قهر پرزدنت احمدی نژاد کسی حرفی نزد و دادگاهی نشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
4
3
آفتابی ها به جای جار و جنجال یک گزارش مفصل از اقدامات مجلس قبلی خصوصا رئیس دیوان آن تهیه کنند همان مجلس امیدی ها که این همه بلا بر سر مردم آورده با خواب زدگی در برابر بی تدبیری های دولت فشل ژنرال های پیرمرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
3
14
بده بستان کرده اند
پایداری با قالیباف ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
1
13
مشکل ایران اینه که یه دایره قرمز درست شده و عده ای که داخل این دایره قرمز قرار گرفته اند دسترسی نامحدود به قدرت و ثروت دارند و از رعایت قانون معاف شده اند و این دایره قرمز به مرور بزرگتر و بزرگتر شده هر مشکلی که در ایران وجود داره چه اقتصادی چه غیره وقتی پیگیری بشه از یه نقطه ای وصل میشه به این دایره و چون نمیشه برای این دایره کاری کرد اون مشکل هم حل نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
فعلا كه اين دايره به اندازه كل مساحت ايرانه . .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
19
2
فرزند انقلابی کار را با قوت پیش می برد و دست غوغا سالان را رو خواهد کرد کور باد چشمی که چشم دیدن نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
دارم فكر مي كنم با اينايي كه كركره رو كشيدن پايين و كلأ تعطيل هستند چه كار بايد كرد
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
12
2
مگرچه کسانی ازافرادی چون بذرپاش متضررمیشوندونمیتوانندبابیت المال مانند بی صاحب رفتارکنند!؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
1
7
26 سالش بود رئیس سایپا شد ای پارتی کجایی دقیقا کجایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
3
4
گذشته ها گذشت این قدر کش ندهید
تو بگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
0
0
نگاه و شیوه انتخاب در هر سمتی باید تغییر اساسی داشته باشه اولا فردی که کاندید میشود طی فرصتی از طریق رسانه ملی اهم برنامه و سوابق آکادمی و همچنین توانمدیهای تجربی خودش را مطرح نماییدالبته در میان صاحب نظران بدون تعارف که نقاط ضعف و قوت فرد نامزد مسئولیت را برای عموم و همچنین نمایندگانی که بهش رای اعتماد یا عدم اعتماد میدهند بصورت علنی موافقا و مخالفان نظراتشون اعلام نمایند، مزیت چنین انتخابی یکی شناخت از حوزه فکری نمایندگان برای جامعه بهتر میشود و دیگر اینکه خطای انتخاب به حداقل میرسد گروهی که در میزگرد ارزشیابی شرکت میکنند باید از نقاط مختلف کشور و از طبقات و طیف سنی متفاوت باشند نه به یک حزب و جناح ویژه وابستگی داشته باشند، چرا که هر مسئول متعلق به این سرزمین است بنابراین باید تمام پراکندگی جمعیت کشور حق اظهار نظر در کمک کردن به یک انتخاب مفید سهیم باشند ضمنا امتیازات معیار انتخاب باید شفاف سازی گردددر همان مرحله اولیه که به نوشداروی بعد مرگ سهراب تعبیرنگردد سپاس از ارائه نظرات که در معرض دسترسی همگان قرار میدهید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین