کد خبر: ۶۶۶۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۲

ساباط میبد فرو ریخت

ساباط بازار حسینیه بزرگ (سربالا) فیروزآباد شهر میبد که در حال بازسازی است ساعت ۱۹ پنجشنبه شب فرو ریخت.
آفتاب‌‌نیوز :

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میبد علت فروریختن ساباط را نفوذ رطوبت در پای دیوار عنوان کرد و گفت: رطوبت کوچه‌های گلی بعد از آسفالت به دیوارهای گلی منتقل و باعث سست شدن بنا و ریزش آنها شد.

رسول مشتاقیان افزود: این بنا با مصالح سنتی مانند قبل از نو بازسازی می‌شود.

ساباط میبد فرو ریخت

مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی میبد هم گفت: ۲ هفته پیش از این ساباط که زیاد هم قدیمی نیست بازدید و مقرر شد با همکاری این پایگاه و شهرداری ساباط برداشته و از نو بازسازی شود.

سیما حشمت افزود: این اثر حدود ۴۰ سال پیش به صورت غیراصولی بنا و بر خلاف مسجد کنار آن که قدمت آن به قرن هشتم هجری و یا شاید قدیمی تر هم باشد ، قدیمی نیست.

وی علت فروریختن ساباط را بنای غیراصولی آن عنوان کرد.

رییس آتش نشانی شهرداری میبد نیز گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر و آتش نشانی برای امداد رسانی در محل حضور یافتند. دستگاه و سگ زنده یاب از یزد به محل حادثه اعزام شد، اگر شخصی زیر آوار مانده باشد نجات یابد.  به گفته شاهدان هنگام ریزش دیوار کسی در محل حادثه نبوده است اما جست و جو و بررسی ادامه دارد.

این مسوول در ادامه اظهار کرد: نیروهای شهرداری هم برای آواربرداری به محل حادثه اعزام شدند و خوشبختانه این حادثه تا الان که بررسی شده تلفات جانی نداشته ‌است.

یک سوم وسعت شهرن میبد دارای بافت تاریخی است .

بافت‌های تاریخی در ۱۷ محله میبد پراکنده است و از بناهای تاریخی این شهرستان می توان به برج کبوترخانه، نارین قلعه، مجموعه شاه عباسی، مسجد جامع و قلعه مهرجرد اشاره کرد.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین