کد خبر: ۶۸۹۹۵۸
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
تبلیغات

معرفی انواع چیلر جهت خرید اینترنتی

یکی از مهمترین انواع چیلر، دستگاه‌های چیلر جذبی یا ابرزوبشن هستند، عملکرد چیلر جذبی به این شکل است که در اواپراتور کم فشار و در دما‌های پایین، مبرد که همان آب مقطر است شروع به جوشیدن می‌کند. برای این عملیات نیاز به حرارت دارد که این حرارت را از آب ۱۲ درجه سانتیگراد ورودی از فن کویل‌ها و هوارسان‌ها جذب می‌کند و آن آب خنک می‌شود و به مدار سرمایش باز می‌گردد.
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از دستگاه‌های تهویه مطبوع که در چند سال اخیر زیاد مورد استفاده و توجه قرار گرفته، چیلر است و وظیفه سرمایش ساختمان‌ها را برعهده دارد؛ خرید چیلر با توجه به طرح‌ها و شکل‌های مختلفی که از این دستگاه تولید و وارد بازار شده است، امکان پذیر میباشد، این گزارش با همکاری شرکت آسا تهویه به عنوان نماینده برند cmt در ایران تهیه شده و در ادامه انواع دستگاه چیلر موجود در ایران به همراه طرز کار و شرایط خرید آن‌ها توضیح داده می‌شود.

چیلر جذبی

در ابتدا شاید باور موضوع کمی سخت باشد که میتوانید تمام دستگاه‌ها چیلر را نیز به صورت اینترنتی خریداری نمایید، اما این امر به واسطه پیشرفت علم و تکنولوژی و سایت‌های به روز و فعال در این زمینه از جمله سایت شرکت آسا تهوی سپند امکان پذیر شده است، به طور کلی در مبحث تهویه و تبرید چیلر‌ها به سه دسته کلی چیلر تراکمی و چیلر جذبی و چیلر‌های سانتریفیوژی تقسیم می­شوند، چیلر‌های تراکمی که با مصرف انرژی به صورت الکتیریسته کار می­کنند نیز شامل چهار قسمت ­کمپرسور کندانسور شیر انبساط و اواپراتور می­باشند، که با گردش مبرد در بین این ۴ جز برودت ایجاد می­ شود.

معرفی انواع چیلر جهت خرید اینترنتی

خوب است بدانید ک در سیکل چیلر تراکمی مبرد با گرفتن گرما از اواپراتور و متراکم و افزایش فشار توسط کمپرسور انجام می‌گردد، حال مبرد فوق داغ با ورود به کندانسور در دمای که در دسترس هست شروع به تقطیر در فشار در دمای اشباع آن دما می­کند، در انتها با رسیدن مبرد به شیر انبساط و افت فشار توسط آن باعث ایجاد امکان تبخیر می‌گردد.

طرز کار چیلر‌های جذبی (ابزروبشن)

همان طور که متوجه شدیم یکی از مهمترین انواع چیلر، دستگاه‌های چیلر جذبی یا ابرزوبشن هستند، عملکرد چیلر جذبی به این شکل است که در اواپراتور کم فشار و در دما‌های پایین، مبرد که همان آب مقطر است شروع به جوشیدن می‌کند. برای این عملیات نیاز به حرارت دارد که این حرارت را از آب ۱۲ درجه سانتیگراد ورودی از فن کویل‌ها و هوارسان‌ها جذب می‌کند و آن آب خنک می‌شود و به مدار سرمایش باز می‌گردد.

حال این بخار تولید شده در پوسته‌ی زیرین اواپراتور باید توسط ابزوربر جذب گردد، مخلوط لیتیوم بروماید و آب مقطر وارد ژنراتور می‌شود و در آنجا پس از اعمال حرارت، آب مقطر به بخار تبدیل می‌شود و لیتیوم بروماید غلیظ از آن جدا می‌شود. بخار آب وارد کندانسور می‌شود و در آنجا با آب برج خنک کننده انتقال حرارت می‌دهد و تبدیل به سیال آب می‌شود.

سیال آب وارد اواپراتور می‌شود تا چرخه ادامه یابد. از طرفی نیز لیتیوم بروماید خروجی از ژنراتور وارد ابزوربر می‌شود.

چیلر خانگی یا مینی چیلر

مینی چیلر یک دستگاه سرد کننده آب است که پس از سرد کردن، آب سرد را با پمپ جهت مصارف سرمایشی پمپاژ می‌کند، اگر این دستگاه به عنوان سیستم سرمایش ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد، آب سرد با پمپ به فن کویل‌ها یا هواساز‌های درون ساختمان پمپاژ می‌شود و در آنجا عمل سرمایش هوا را انجام می‌دهد و اگر این دستگاه به عنوان سیستم سرمایش صنعتی استفاده شود، آب سرد وارد یک مبدل حرارتی یا دستگاه صنعتی مورد نظر شده و دمای آن را کاهش می‌دهد.

معرفی انواع چیلر جهت خرید اینترنتی

مینی چیلر

خرید مینی چیلر برای تامین سرمایش محیط ساختمان‌های مسکونی سایز کوچک و متوسط مناسب میباشد، تمام دستگاه‌های چیلر خانگی آسا تهویه جهت نصب در فضای باز طراحی شده‌اند که قابلیت اتصال به فن کویل، سیستم سرمایش از کف و رادیاتور‌های راندمان بالا را دارند، با توجه به افت فشار سیستم، قابلیت ارایه دستگاه با پمپ هد معمولی، هد بالا یا هد خیلی بالا وجود دارد.

چیلر تراکمی هوا خنک

چیلر تراکمی هوا خنک یکی از انواع از چیلر‌ها هستند که سیکل تبرید در داخل آن از طریق فرایند متراکم شدن بخار در کندانسور صورت می‌گیرد، هر چه چیلر‌ها با توان بیشتر کار کنند سیستم به همان صورت قوی‌تر بوده و قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

اساساً تمامی چیلر‌های تراکمی به لحاظ کاربرد، در دو دسته تهویه مطبوع و برودت صنعتی تعریف می ­شوند. اما، این روز‌ها استفاده از چیلر‌های تراکمی هوا خنک، با وجود مصرف برق بیشتری که دارند، به دلایل متعددی بسیار رایج شده است.

معرفی انواع چیلر جهت خرید اینترنتی

مینی چیلر هوا خنک اسکرال

در حقیقت در چیلر هوا خنک گاز پس از ورود به درون کمپرسور و فشرده شدن آن وارد کندانسور شده و تبدیل به مایع می‌شود و بعد از آن با تبدیل مایع به بخار سرما از محیط گرفته شده و فضا سرد می‌شود. قیمت خرید چیلر تراکمی هوا خنک با توجه به مدل آبی یا هوایی بودن متفاوت می‌باشد.

اجزای چیلر تراکمی هوا خنک

کمپرسور
اواپراتور
کندانسور
شیر‌های مخصوص انبساط
تابلوی ویژه‌ی برق
لرزه گیر‌ها

جالب است بدانید پرکاربردترین مینی چیلر، نوع تراکمی هوا خنک است، تقریباً می‌توان گفت تمامی مینی چیلر‌ها از نوع تراکمی و هوا خنک می‌باشند، منظور از هوا خنک این است که کندانسور دستگاه از لوله‌های مسی فین دار ساخته می‌شود که توسط فن خنک می‌شود و بر خلاف انواع دیگر آن، هیچ گونه مصرف آب ندارد، یعنی برای خنک کردن کندانسور به برج خنک کننده و متعلقات آن نیازی نیست.

چیلر سانتریفیوژ

چیلر سانتریفیوژ یا گریز از مرکز یک نوع چیلر تراکمی است. این چیلر تراکمی برای تامین نیروی لازم برای گردش مبرد در سیکل تبرید، از کمپرسور سانتریفیوژ استفاده می‌کند. کمپرسور سانتریفیوژ نوعی از کمپرسور‌های دینامیک است. عملکرد این کمپرسور به نیروی گریز از مرکز متکی است.

معرفی انواع چیلر جهت خرید اینترنتی

به طوری که سیال ورودی (گاز) به مرکز پروانه در حال چرخش برخورد کرده و نیروی گریز از مرکز ایجاد شده به وسیله پروانه، گاز را به اطراف پرتاب می‌کند. چرخش پروانه، سرعت گاز و همچنین فشار آن را افزایش می‌دهد. بهره وری در کمپرسور سانتریفیوژ به سرعت چرخش پروانه (ایمپلر) کمپرسور بستگی دارد، جهت خرید انواع مختلف چیلر‌های ساختمانی و صنعتی با کیفیت بالا و همچنین مشاوره درباره نصب و استفاده این دستگاه‌ها میتوانید با مشاورین شرکت آسا تهویه تماس گرفته و یا از سایت این شرکت دیدن نمایید.

آدرس وبسایت: https://asatahvieh.com

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین