کد خبر: ۶۹۲۶۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

بازارگرمی سلبریتی‌های ایران برای شریک ترامپ!

طی چند روز گذشته، انتشار ویدئویی از سید جواد هاشمی، بازیگر سینما و تلویزیون کشور جنجال‌آفرینی کرد. او در این ویدئو به‌رغم شخصیت شناخته‌شده‌ خود، مردم ایران را به خرید ملک در دوبی از یک شرکت اماراتی دعوت می‌کرد.
بازارگرمی سلبریتی‌های ایران برای شریک ترامپ!
آفتاب‌‌نیوز :

پس از انتشار این کلیپ کاربران در فضای مجازی اعتراض و عنوان کردند در شرایط تنگنای اقتصادی کشور و مشکلات مالی بخش بزرگی از هموطنان تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در خارج از کشور نادرست است. اعتراض دیگر کاربران مبنی بر تبلیغ شرکتی اماراتی «داماک» بود که بزرگ‌ترین شرکت ساخت‌وساز و املاک در حوزه خلیج‌فارس است.

همچنین اداره کننده این شرکت میلیاردر اماراتی به نام «حسین سجوانی» که روزنامه «تایمز اسرائیل» بارها به بهانه احیای رونق اقتصادی این کشور او را بزرگ‌ترین مالک تجاری خوانده و او را به‌عنوان شریک تجاری ترامپ و سازنده «باشگاه و زمین گلف ترامپ» در دوبی معرفی کرده است.

۴۸ ساعت پس از نشر ویدئوی سیدجواد هاشمی و اعتراض مردم نسبت به خریدوفروش ملک در خاک یکی از دشمنان مرموز و پلید ایران اسلامی که اخیرا برادری خود را با رژیم صهیونیستی آشکار کرده، او در ویدئوی دیگری با عذرخواهی از مردم با لحنی احساسی، نادم و بغض‌آلود، مدعی شد که گول یک دوست را برای حضور در این تبلیغ خورده است اما این نقطه پایان ماجرا نبود. او اظهار کرد: «من بابت عذرخواهی از ملتی که خیلی چیزها برای آنها مهم است، آمده‌ام. متأسفانه بابت این تبلیغ تحقیقی نکرده بودم. باعجله و به توصیه دوستانم متنی را گفتم که با اعتقادات و رفتار خود من هم مغایرت داشت. بابت این اشتباه عذرخواهی می‌کنم. گمان نمی‌کردم حاشیه داشته باشد چراکه ۱۵۰ سلبریتی دیگر این تبلیغ را انجام داده و به من نشان داده بودند اما من یادم رفته بود که سیدجواد هاشمی فیلم‌های ارزشی بازی کرده و نباید این تبلیغ را انجام می‌داد. من دوباره بابت این تبلیغ عذرخواهی می‌کنم».

هاشمی در ویدئوی عذرخواهی خود مدعی شد که علاوه بر او، ۱۵۰ نفر از سلبریتی‌ها و چهره‌های معروف ایرانی هم برای این شرکت ویدئوی تبلیغاتی پر کرده‌اند. حال سؤال این است؛ چرا لشکر سلبریتی‌ها با شریک تجاری ترامپ همکاری می‌کنند؟ چنین هزینه سرسام‌آوری برای پای کار آوردن این تعداد سلبریتی تحت عنوان تبلیغ شرکت «داماک» با چه هدفی است؟

داماک، شریک تجاری دونالد ترامپ!

طی گزارش CNN، مالک داماک به دنبال گسترش تجارت و شراکت خود با ترامپ در آمریکاست. سجوانی اعلام کرد که علی‌رغم نقش ترامپ در تحریک هوادارانش به خشونت در محاصره ساختمان کنگره او قصد دارد شراکت خود را با مجموعه اقتصادی خانواده ترامپ توسعه دهد. سجوانی در حال ساختن دومین زمین گلف بزرگ برای ترامپ با عنوان «باشگاه جهانی گلف ترامپ» در دوبی است.

همچنین سجوانی، زمانی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ و در بدو ورودش به کاخ سفید اعلام کرد که ورود مسلمانان را به آمریکا ممنوع کرد، به جد از او حمایت و دفاع کرد.

چند سالی است که امارات، در همکاری تنگاتنگ و نزدیک با سرویس‌های جاسوسی دشمنان ایران، راه نفوذ، شبکه‌سازی و جاسوسی در ایران را آن‌هم در حوزه‌هایی ظاهرا کمتر ملتهب و توجه‌برانگیز در پیش گرفته است. در ۱۶ فرودین ۹۷ در گزارشی تفصیلی، به نفوذ گسترده و عجیب مؤسسات وابسته به محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و نایب فرمانده کل قوای مسلح امارات متحده عربی، یکی از ضدایرانی‌ترین شیوخ حوزه خلیج‌فارس در بخش محیط‌زیست ایران پرداخت. بن زائد، دوست صمیمی و شریک اصلی بن سلمان در طرح‌های ضد ایرانی دوران و عضوی از مافیایی که دونالد ترامپ را در آمریکا به قدرت رساندند، بود. حال که پیوند عمیق امارات با دشمنان ایران اسلامی به‌ویژه رژیم جنایتکار صهیونیسم و آمریکا آشکار کرد، به خط شدن سلبریتی‌ها برای تبلیغ و ارزآوری‌شان چه معنایی دارد؟ شرکت اماراتی «داماک» در ایران به دنبال چه می‌گردد؟

اعتماد به سلبریتی‌ها اشتباه است

در این راستا فرشته روح‌افزا، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: «پیش از انتشار ویدئوی تبلیغاتی جدید و در جام جهانی سلبریتی‌ها که در ظاهر به‌عنوان «حامی تیم ملی» رفته بودند با پوشش متناقض با قوانین کشور از خود عکس و ویدئو منتشر کردند. بنابراین اعتماد به سلبریتی‌ها و رعایت برخی از ابتدایی‌ترین قوانین کشور از سوی برخی از آنها اشتباه است».

وی همچنین افزود: «در شرایطی که کشور دچار بحران اقتصادی‌ است، عده‌ای از سلبریتی‌ها خواستار خریدوفروش ملک در خارج از کشور شده‌اند که این موضوع می‌تواند اقتصاد کشور را به بحران بیشتر منحرف کند. هرچند که به‌صراحت مشخص است حامیان این افراد نیز خواستار چنین بحران اقتصادی و ارزآوری برای خود هستند».

در این اوضاع اقتصادی شاید نابسامان که کمبود ارز و بحران مسکن ملت را آشفته احوال ساخته است، عده‌ای تحت عنوان سلبریتی مردم را به فرار سرمایه و خروج ارز از کشور تشویق می‌کنند.

به‌طور حتم خواسته و اظهارات بی‌جای سلبریتی‌ها نتیجه اعتماد زودهنگام مردم و الگوپذیری غلط از این افراد بود. حامیان داماک نیز از این فرصت سوءاستفاده کردند و سلبریتی‌های به‌ظاهر وطن‌پرست را پلی تحت عنوان تحقق اهداف ساختند.

پیمان مولوی، اقتصاددان نیز در کانال تلگرامی خود نوشت: «وقتی دیدم آقای هاشمی در حال تعریف از املاک داماک است ناخودآگاه فکر کردم شوخی است … به قول دوستی منتظر بودیم تیری بخورد و شهید شود! اما تیر آخر را زمانی زد که گفت برید خونه بخرید و حالش را ببرید! بچه‌هایتان هم دعایتان می‌کنند!»

حالا ادبیات هاشمی را هم در این تبلیغ مرور کنیم، یک‌بار او می‌گوید: «همین بغل‌ بیخ گوش خونه‌تون، دوبی. رفتین خونه‌ها رو ببینید؟»

بی‌شک این نوع ادبیات در خور مردم ایران‌زمین نیست و باید منتظر بود و دید بعد از این عذرخواهی‌ها بار دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی خواهیم بود یا نه.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
1
0
آدرس رو درست اومدم؟ اینجا آفتاب نیوزه یا رجانیوز؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین