کد خبر: ۷۰۰۶۰۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

جنبش حمایت از سیدحسن خمینی گسترده‌تر می‌شود

انتخابات ریاست‌جمهوری تا 3 ماه دیگر از راه می‌رسد و در این راستا جریانات و احزاب سیاسی از ماه‌ها قبل به فکر برنامه‌ریزی جهت حضور پرقدرت و منشأ تاثیر در انتخابات پیش‌رو بوده‌اند. این در حالی است که جامعه همچنان با مساله قهر انتخاباتی مردم از صندوق‌های رای روبه‌رو است و هنوز درمورد نحوه مشارکت حداکثری یا حداقلی در انتخابات ابهاماتی وجود دارد.
جنبش حمایت از سیدحسن خمینی گسترده‌تر می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

عده‌ای معتقدند اگر در 3ماهه باقی‌مانده روندها طوری پیش برود که نخست وضعیت مردم به لحاظ اقتصادی و معیشتی سامان یابد و از طرف دیگر شخصیت‌هایی در انتخابات حضور یابند که بتوانند موج ایجاد کنند و مردم را به حضور در پای صندوق‌های رای امیدوار سازند، می‌توان به حضور حداکثری مردم در نخستین انتخابات در قرن جدیدی امیدوار بود.

در این راستا برای بررسی شرایط انتخابات 1400، پروژه تشکیل دولت ملی و چهره‌های جریان‌ساز این انتخابات «آرمان ملی» با غلامعلی دهقان، فعال سیاسی و عضو حزب اعتدال و توسعه به گفت‌و‌گو پرداخته است که می‌خوانید.

با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری در سال1400 فکر می‌کنید چه شخصیت‌ها و چهره‌هایی می‌توانند در این انتخابات به پدیده انتخابات تبدیل شده و پیروز انتخابات لقب بگیرند؟

قرائن و شواهد نشان از آن دارد که احتمال آمدن آیت‌ا... سید‌حسن خمینی به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری بیش از نیامدن او به این عرصه است. واقعیت این است که طی دو ماه گذشته پس از طرح احتمال حضور وی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری و قرار گرفتن نام وی در نظر‌سنجی‌ها؛ نظر‌سنجی‌های معتبر نشان می‌دهد وی از وضعیت بسیار خوبی در جامعه برخوردار است و معمولا جزو دو نفر بالای این نظر‌سنجی‌هاست. اما آنچه مهم‌تر است اینکه میزان رای منفی او از بسیاری از کاندیدا‌های احتمالی کمتر است. فراموش نکرده‌ایم که برندگان انتخابات 1376، 1384 و 1392 در اسفند سال قبل از انتخابات رای منفی پایینی داشتند. لذا هم‌اکنون انتظار می‌رود که با توجه به شکل‌گیری جنبش حمایت از ورود آیت‌ا... سید‌حسن خمینی به انتخابات و با درنظرگرفتن مصالح عالیه نظام، که یکی از آنها شکل‌گیری مشارکت حداکثری در انتخابات آتی است، شخص ایشان بیشتر از گذشته عزم حضور داشته باشد؛ چراکه قطعا با استقبال قابل‌توجهی از مردم روبه‌رو خواهد شد. علاوه بر این اتنظار می‌رود شورای نگهبان هم با درک درست از ضرورت‌های جامعه ایرانی و با در نظر گرفتن مصالح عالی، تمامی گزینه‌هایی که می‌توانند سخنگوی بخشی از مطالبات ایرانی باشند، مورد تایید قرار دهد. واقعیت این است که مشارکت حداکثری در انتخابات دوم خرداد 1376 باعث شده غربی‌ها پس از قضیه د‌ادگاه میکونوس دوباره عقب‌نشینی کرده و سفرای‌شان به ایران عزیمت کنند. هم‌اکنون نیز همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند شرایط کشور می‌طلبد که شاهد مشارکت حداکثری باشیم؛ چرا که مشارکت حداکثری و حضور آحاد مردم عامل نرم‌افزار قدرت و اقتدار نظام محسوب می‌‌شود. در این رابطه سید‌حسن خمینی تلاقی سه جریان اصلاح‌طلب، اعتدالگرا و اصولگرایی معتدلانه است و می‌تواند منشأ گسترش وفاق ملی ایرانیان و همچنین پیشبرد پروژه اعتدال سیاسی و توسعه پایدار باشد. لذا انتظار می‌رود یکی از مهم‌ترین اخبار انتخاباتی اردیبهشت 1400 ثبت‌نام وی در عرصه انتخابات باشد. لازم به‌ذکر است که جنبش حمایت از سید‌حسن خمینی رو به گسترش است.

با توجه به اینکه امروز فارغ از جریانات سیاسی، کشور به یک دولت ملی نیاز دارد، اساسا روی کار آمدن چنین دولتی را چگونه ارزیابی می‌کنید و چه شخصیت‌هایی می‌توانند این دولت را تشکیل دهند؟

معتقدم قطعا با توجه به جایگاه آیت‌ا... سید‌حسن خمینی در عرصه سیاسی کشور ایشان گزینه مناسبی برای تشکیل دولتی، که می‌توان آن را اصطلاحا دولت ملی نامید، باشد. انتصاب ایشان به بیت امام خمینی(ره) که توانست در سال 57 رهبری ملت را در دست گیرد و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و همچنین تسلط سید‌حسن خمینی به اجتهاد پویای شیعی، که مهم‌ترین آن در دوره و زمانه ما احاطه بر اجتهاد مبتنی بر دو رکن زمان و مکان است و همچنین ویژگی‌های شخصیتی وی که همیشه تلاش کرده به تمامی جریانات فکری و سیاسی کشور تعلق خاطر داشته باشد و به تعبیر دیگر با آنها به احترام برخورد کند، سبب می‌شود جایگاه ممتازی برای تشکیل پروژه دولت ملی فراگیر با حضور شخصیت‌های ممتاز جریان‌های سیاسی کشور داشته باشد.

چگونه می‌توان در جامعه به سمت و سوی یک جریان‌سازی در جامعه حرکت کرد که بر مبنای آن مشارکت حداکثری مقام معظم رهبری نیز محقق شود؟

قطعا شورای محترم نگهبان در این زمینه می‌تواند نقش‌آفرینی مهمی داشته باشد و انتظاری هم غیر از این نمی‌رود؛ چرا‌که با توجه به انتخابات‌های دوازده‌گانه قبلی همیشه بخش‌های مختلف جامعه به این انتخابات یعنی ریاست‌جمهوری اقبال خوبی داشته است. بنابر‌این شخصیت‌هایی که بتوانند سخنگوی مطالبات انباشته‌شده جامعه ایرانی باشند، می‌توانند مردم را به سوی خود بکشانند و تردید نکنید که رقابت بسیار خوبی هم خواهیم داشت. اصولا میان انواع انتخابات در ایران تفاوت وجود دارد. برای مثال مجلس خبرگان از نظر رقابت جناح‌ها و حضور مردم شرایط خاص خود را دارد. شوراها مکانیسم دیگری دارد؛ بنابر‌این نباید نا‌امید بود و صرف اینکه در اسفند سال گذشته حضور قابل‌توجه توده‌ها را شاهد نبودیم، نمی‌تواند معیاری برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری باشد. اما شرط مهم آن نگاه وسیع شورای نگهبان است که با درنظرگرفتن مصالح عالی نظام در یک افق استراتژیک بتوانند در سبد نهایی خود گزینه‌های متنوعی از جامعه ایرانی را برای مردم عرضه کنند. به نظر می‌رسد هرچه بیشتر به سمت انتخابات و فعال شدن هرچه بیشتر گزینه‌ها حرکت کنیم، می‌توانیم انتظار مشارکت بالای مردم را داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
0
3
نفت وبرق رایگان میدهیم پس کو ...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
0
4
جالبه خوتون هم میگید قبل از انتخابات باید شورا نگهبان انتخاب کنه
خودتون هم اعتراف میکنید که این انتسابات شورای نگهبان هست
رای که هیچ من دیگه حتی واسه انتخابات... حتی حرفی هم ندارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
4
0
امیدوارم یکی از آقایان خاتمی ؛ خمینی یا محسن هاشمی حضور پیدا کنند وگرنه من که اصلا شرکت نخواهم کرد .
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
1
2
جنبش حمایت از سیدحسن خمینی گسترده‌تر می‌شود

بشود!!!!

مردی را نزد حاکم بردند و گفتند که صبحانه 50 عدد تخم مرغ میخورد. حاکم گفت اگر پیدا کرد، بخورد!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
0
1
رای بی رای .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین