کد خبر: ۷۱۵۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
جلوگیری از ریزش مو و راهکار پرپشت شدن مو/تبلیغات

علت ریزش مو و راهکار پرپشت شدن مو چیست

اگر می‌خواهید با روش‌های جلوگیری از ریزش مو آشنا شوید و اطلاعات کاملی در خصوص علت ریزش مو و روش‌های درمان آن کسب کنید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
علت ریزش مو و راهکار پرپشت شدن مو چیست
آفتاب‌‌نیوز :

ریزش مو از جمله مسائلی است که همه افراد با آن روبرو می شوند و به دنبال روشی هستند تا بتوانند ریزش موی خود را درمان کنند. امروزه روش‌هایی مانند کاشت مو، مزوتراپی و آمپول‌های تقویتی روش‌هایی برای جایگزینی مو وتقویت مو هستند. در بسیاری از مواقع نیز ریزش مو بعد از کاشت مو دیده می‌شود که کاملا طبیعی است. اگر می‌خواهید با روش‌های جلوگیری از ریزش مو آشنا شوید و اطلاعات کاملی در خصوص علت ریزش مو و روش‌های درمان آن کسب کنید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ریزش مو برای خانم ها و آقایان معمولا ناراحت کننده است و می تواند اعتماد به نفس را کاهش دهد.

ریزش مو می‌تواند موقت و دائمی باشد و به دلیل مواردی از جمله مشکلات هورمونی، وراثت، مشکلات پزشکی و مواردی از جمله پیری ایجاد شود. در بیشتر افراد علت ریزش مو بر اثر افزایش سن است. البته ریزش مو می تواند علل دیگری نیز داشته باشد.

بسیاری از افراد از ریزش مو های خود نگران هستند و به جای درمان و استفاده از روش های مناسب در تلاش اند تا طاسی خود را با کلاه گیس و روش های دیگر پنهان کنند. البته این روش ها، روش های موقت برای ریزش مو هستند و بهتر است از روش های اساسی برای ریزش مو استفاده شود.

ریزش مو می تواند به صورت گوناگونی آشکار شود و می تواند به صورت تدریجی و یا ناگهانی به وجود آید. قبل از انتخاب روش های درمانی ریزش مو بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا با شناسایی علت کاشت مو بتوانید درمان مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

علائم و نشانه‌های ریزش مو

علائم و نشانه های ریزش مو ممکن است شامل موارد زیر باشد:

افزایش سن و پیری

افزایش سن رایج ترین علت ریزش مو است که با افزایش سن افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. در مردان‌، موها اغلب از روی خط موهای پیشانی شروع به ریزش می کند و در زنان ریزش مو از بخشی از جلوی سر است.

ریزش موی سکه‌ای

برخی از افراد موهای خود را به صورت دایره ای یا تکه‌ای در ناحیه های از جمله پوست سر، ریش یا ابروها از دست می‌دهند. ممکن است قبل از ریزش مو، پوست شما دچار خارش یا درد شود.

ریزش ناگهانی مو

شوک جسمی یا عاطفی می تواند باعث ریزش ناگهانی مو شود. هنگام شانه یا شستن موها، ممکن است تعدادی مو لایه انگشتان بیرون بیاید. این نوع ریزش مو معمولاً باعث کم پشتی مو می شود اما موقتی است.

نشانه های ریزش مو چیست؟

ریزش مو به تدریج یا ناگهانی می افتد
در هنگام ریزش مو لاغر می شوید
برای رشد مجدد نیاز به درمان دارد
برای جلوگیری از ریزش دائمی مو به مراقبت فوری است

علت ریزش مو و راهکار پرپشت شدن مو چیست

درمان‌های ریزش مو

برای ریزش مو روش های مختلفی وجود دارد تا بتوانید روند ریزش مو را متوقف و یا کم کنید. درمان های ریزش مو می تواند متفاوت باشد. در بعضی از افراد درمان ریزش مو می تواند با قرص و دارو باشد و در بعضی دیگر درمان ریزش مو با کاشت مو اصلاح می‌شود.

قبل از درمان ریزش مو علت ریزش مو باید مشخص و ریشه یابی شود. در بعضی از افراد ریزش مو ناشی از بیماری‌های است که قبل از شروع درمان ریزش مو، آن بیماری باید درمان شود. در بعضی از افراد ریزش مو ناشی از کم خونی است که علت کم خوبی باشد مشخص شود و درمان شود. کمبود ویتامین، مشکلات هورمونی و دیگر بیماری‌ها نیز می‌تواند باعث ریزش مو شود که برای جلوگیری از ریزش مو باید درمان شود.

اگر ریزش موی شما ناشی از یک بیماری زمینه‌ای باشد، درمان آن بیماری ضروری است. اگر داروی خاصی باعث ریزش مو شده باشد، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که استفاده از آن را برای چند ماه متوقف کنید.

دارو‌های دارای ماینوکسیدیل به بسیاری از افراد کمک می‌کند تا مو‌های خود را رشد داده یا سرعت ریزش مو را کاهش دهند. برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو و شروع رشد مجدد مو، حداقل شش ماه درمان لازم است. ممکن است چند ماه دیگر طول بکشد تا تشخیص دهید که این روش درمانی برای شما مفید است یا خیر.

اسفتده از فیناستراید (Propecia) یک داروی تجویز شده برای آقایان است. شما آن را روزانه به صورت قرص مصرف می‌کنید. بسیاری از مردانی که فیناستراید مصرف می‌کنند، کاهش ریزش مو را تجربه می‌کنند و برخی از آن‌ها ممکن است رشد جدیدی از مو را ببینند.

لازم به ذکر است استفاده از دارو برای رشد مو‌ها می‌تواند برای بعضی از افراد مفید باشد، ولی در بعضی از افراد می‌تواند موجب حساسیت شود.

درمان قطعی ریزش مو با کاشت مو

بهترین روش برای درمان ریزش موی ارثی کاشت مو است. در طی کاشت مو، یک متخصص پوست یا جراح زیبایی، مو را از قسمتی از سر که مو دارد برداشته و به یک نقطه طاس پیوند می‌کند.

کاشت مو می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. کاشت موی SUT، کاشت مو به روش اف‌ای تی، کاشت مو به روش fue، کاشت مو به روش dhi از جمله روش‌های کاشت مو هستند که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند.

این روش نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد، اما دردناک است بنابراین برای تسکین هرگونه ناراحتی به شما داروی آرام بخشی می‌دهند. خطرات احتمالی شامل خونریزی، کبودی، تورم و عفونت است. بهتیرین راه برای بهبود درمان ریزش مو ارثی کاشت مو است.

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم

در بسیاری از افراد علت ریزش مو می‌تواند ناشی از کمبود مواد مغذی و ویتامین‌ها باشد. وضعیت سلامت مو‌های یک فرد تا حدودی وضع تغذیه‌ای او را منعکس می‌کند. یعنی تغذیه مطلوب بر جنس، میزان ریزش، حالت و مقاومت مو‌های شما موثر است. برای جلوگیری از ریزش مو و حفظ سلامت آن، باید مقادیر کافی از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی در رژیم غذایی وجود داشته باشد.

در رژیم‌های غذایی علاوه بر مواد مغذی، میزان کالری مصرفی هم مهم است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که کاهش ناگهانی و افراطی کالری مصرفی روزانه باعث ریزش مو می‌شوند. البته ریزش موی ناشی از رژیم‌های غیراصولی بعد از بازگشت به یک برنامه‌ی غذایی سالم، درمان شده و رشد مو‌ها از سر گرفته می‌شود. ولی یادتان باشد که رشد مو‌ها بسیار آهسته است و شاید یک سال طول بکشد که دوباره سری پرمو داشته باشید.

علت ریزش مو و راهکار پرپشت شدن مو چیست

مواد مغذی مهم برای تقویت مو

تار‌های مو از جنس پروتئین هستند؛ بنابراین کمبود پروتئین در رژیم غذایی باعث ایجاد مشکلاتی در روند ساخت مو می‌شود.

وجود کلسیم و منیزیم به مقدار مناسب در رژیم غذایی برای سلامت مو مهم است.

کمبود آهن علاوه بر ایجاد کم‌خونی و خستگی، می‌تواند موجب ریزش مو نیز بشود. مصرف مقادیر کافی آهن برای خانم‌های در سن قاعدگی اهمیت ویژه‌ای دارد.

مصرف ویتامین‌های گروه ب به خصوص بیوتین، در سلامت مو‌ها و جلوگیری از ریزش مو نقش مهمی دارند.

مطالعات مختلفی نقش مثبت آنتی‌اکسیدان‌ها بر استحکام تار‌های مو را نشان داده‌اند. این مواد با اثر بر فولیکول‌های مو، استحکام تار‌های موی تازه ساخته شده را افزایش می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین